וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע בתקיפה בבנימינה: "תקפו אותי בגלל שאני ערבי, זה היה מאורגן"

28.5.2021 / 16:43

עובאדה סייד, בן ה-33 שהותקף במהלך הלילה על ידי 10 גברים לבושים בשחור תיאר לוואלה! את הרגעים בהם יצא מעבודתו. "מוקדם יותר הגיע בחור ובדק שאני ערבי. אחר כך הוא הקפיץ את כל השאר". תושב זכרון יעקב שנקלע לזירה וניסה לסייע: "זה היה מראה מזעזע, לא קל לצפייה"

בוידאו: הפצוע מהלינץ' בבנימינה: "תקפו אותי בגלל שאני ערבי, זה היה מאורגן"/עריכה: אביעד בללי

עובאדה סייד, שנפצע הלילה (שישי) באורח בינוני לאחר שהותקף בבנימינה, שוחח עם וואלה! בבית החולים רמב"ם בחיפה, בו הוא מאושפז. סייד, בן 33 מהיישוב אל-סייד שממזרח לבאר שבע, אמר כי התקיפה היתה מאורגנת וכי הרקע היה לאומני. "תקפו אותי בגלל שאני ערבי, אין סיבה אחרת. אין לי שום סכסוך עם אף אחד. אלה היו כנופיות, לא חושב שהם מזכרון יעקב".

לטענתו, התקיפה היתה מאורגנת ומתוכננת מראש. לדבריו, אלמוני הגיע לאתר הבנייה בו הוא עובד בזכרון יעקב והחל לשאול אותו שאלות. "הוא בדק, ואז הקפיץ את השאר. הם התחילו להתארגן". סייד, נהג טרקטור במקצועו ואב לשלושה, עובד בעבודות פיתוח בזכרון יעקב ובשמירה. הוא תיאר את רגעי התקיפה: "שני רכבים חסמו אותי, ירדו עשרה אנשים התחילו לבעוט בי ולהרביץ עם בקבוקי זכוכית של שתייה חריפה בראש. איבדתי הכרה והתעוררתי פה בבית החולים".

סייד מוסיף בצער: "מעולם לא ציפיתי שדבר כזה יקרה לי. כל התקופה האחרונה, גם כשהיתה מתיחות אני בזכרון יום יום. כשאמרו שיש מקומות שיש בהם בעיות התרחקתי. המשטרה לא עשתה כלום כדי לתפוס אותם. הגיעו לשם והתחילו לחקור אותי כאילו אני האשם. הזהרתי את המשפחה שלי שלא להגיע לאזור". הבוקר כמה מתושבי בנימינה הציבו בזירת האירוע שלט "כיכר הלינץ 6", ולאורך היום עמדה במקום משמרת מחאה. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה, טרם דווח על עצורים.

עובאדה סעייד, שהותקף הלילה בבנימינה, במהלך אשפוזו בבי"ח רמב"ם. 28 במאי 2021. יואב איתיאל
"תקפו אותי בגלל שאני ערבי". סייד בבית החולים, היום/יואב איתיאל

"משטרת ישראל כשלה בתפקידה להגן על אזרחיה וגם במציאת האשמים לאחר פשעי שנאה", אומר השכן מעוז ינון, מבעלי "אברהם הוסטל" ופעיל חברתי, שהיה מהראשונים לצאת לכיכר כשנודע שתוקפים שם ערבי, "הפעם הזאת זה קרה 50 מטר מביתי. אם הרוב השקט לא יתעורר זה יגיע גם אליו וכבר לא יהיה לו ראש לסובב - כי הקיצוניים ישברו לו אותו. דם של קורבן חף מפשע נשפך על האספלט בבנימינה - ומנהיגי הישוב דוממים. שבת עצובה יורדת עלי ועל השכנים שלי".

האירוע קרה כשעמד לצאת מהאזור לכיוון ביתו בדרום בסיום יום העבודה. בן דודו, אוסאמה סייד בן ה-23, היה איתו ברכב. "בכיכר פתאום הרכב הזה עצר לגמרי, ומרכב אאודי שבא ממולנו ועוד שני כלי רכב יצאו עשרה אנשים, אולי יותר, ניגשו אלינו לרכב וישר התחילו להרביץ. הצלחתי לברוח לצד של הכביש כי הם היו עוד בצד שלו וככה אני ניצלתי והתקשרתי לחברים שיבואו לעזור כי תוקפים אותנו. ראיתי את הכל רק מרחוק ואחרי שנגמר התקרבתי. ברור שהיה פחד. ברור שיישאר פחד עכשיו".

עוד בוואלה!

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית יהודי בלוד; חשד: ערבי הותקף בבנימינה

לכתבה המלאה

אוהד, בן 30 מזכרון יעקב שנקלע למקום וחש לסייע למותקף עם צעיר נוסף, סיפר לוואלה!: "זה היה מראה מזעזע בלי קשר לזהות התוקפים או המניע שלהם. משהו כמו עשרה אנשים מרביצים לבנאדם אחד שעל הרצפה זה לא חומר קל לצפייה. כנראה שברו עליו כוסות על הראש והוא דימם באופן רציני. לא היה לנו עם מה לעזור לו ולניידת של המשטרה שבאה מאחוריי מכיוון פרדס חנה לא הייתה ערכת עזרה ראשונה אז השתמשנו בצעיף של מישהי ששמנו לו על הראש ובחור אחר היה במקביל בטלפון עם מד"א ותיאר להם את המצב, עד שבאה עוד ניידת. הוא כל הזמן אמר 'כואב לי' ו'איפה אמבולנס'".

לדבריו, מכוניות רבות עמדו סביב כשהגיע לצומת, "השעה היתה בערך אחת עשרה וחצי ובדיוק כנראה נגמרה הופעה באמפי שוני, אז היה ממש פקק תנועה במקום. לפני שהמשטרה באה, אלה שתקפו אותו כבר נכנסו לשתיים-שלוש מכוניות וברחו מהמקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully