וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית יהודי בלוד; חשד: ערבי הותקף בבנימינה

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 10:08

בסרטוני אבטחה נראים שני חשודים משליכים שלושה בקבוקי תבערה בשכונת שער העיר, שמרבית תושביה הם מקהילת חב"ד. התושבים היו ערוכים עם מטפים בעקבות המהומות בזמן המבצע, והצליחו להשתלט במהירות על האש. חשד: צעיר ערבי הותקף בבנימינה בידי עשרה בני אדם ונפצע בינוני

בווידאו: השלכת בקבוקי תבערה לעבר בית יהודי בלוד/ללא קרדיט

שני אלמונים תועדו הלילה (שישי) משליכים שלושה בקבוקי תבערה לעבר בית בו מתגוררת משפחה יהודית ברחוב בעל התניא שבשכונת שער העיר בלוד. אף אחד מבני המשפחה, שישנו באותה שעה בביתם, לא נפגע בתקרית. המשטרה פתחה בחקירה, וטרם נעצרו חשודים.

מרבית תושביה של השכונה הם מקהילת חב"ד. בעקבות הפרעות שפרצו בעיר בזמן מבצע "שומר החומות", התושבים נערכו עם מטפים בבתים, וכך הצליחו להשתלט על האש שפרצה בבית במהרה. סמוך לתקרית, ראש העיר יאיר רביבו הגיע למקום ושוחח עם השכנים.

פגיעת בקבוק תבערה בבית יהודי בלוד, 28 במאי 2021. לירן לוי
נזקי פגיעת בקבוק התבערה, הבוקר/לירן לוי
ראש העיר לוד יאיר רביבו במקום זריקת בקבוקי התבערה, 28 במאי 2021. ללא קרדיט, תמונות גולשים
ראש העיר רביבו הגיע למקום סמוך לתקרית, הלילה/תמונות גולשים, ללא קרדיט

תיעוד נוסף ממצלמות האבטחה של בקבוקי התבערה מושלכים

בווידאו: השלכת בקבוקי תבערה בלוד על בית יהודי/ללא קרדיט

תושבים בכמה שכונות בלוד שיגרו אמש פנייה דחופה למפכ"ל קובי שבתאי, בה התריעו מ"התקלחות מחודשת של הפרעות בעיר". לדבריהם, המכתב נשלח לאחר החלטה של המשטרה "לאפשר את קיומן של שתי הפגנות זעם במהלך סוף השבוע". הם עוד כתבו כי "אנו מתקשים לקבל את ההחלטה חסרת האחריות ומסכנת החיים לאפשר שתי הפגנות זעם בליבה של העיר לוד".

"לצערנו, בצורה שאינה מתקבלת על הדעת בחרתם לאפשר קיומם של אירועים נפיצים שיכולים להלהיט מחדש את האווירה ולסכן את חיי התושבים. אנו קוראים לך להפעיל שיקול דעת ולמנוע אסון נוסף אשר עלול להתרחש בשל ההפגנות", עוד כתבו.

התקרית הלילה הגיעה לאחר שביום שלישי המשטרה החלה לצמצם כוחות בלוד, כשמתוך כ-800 שוטרים ולוחמי מג"ב שהוצבו בעיר, נותרו בשטח רק כ-250.

החצר שאליה נזרק בקבוק התבערה בלוד, 28 במאי 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
החצר שאליה נזרק בקבוק התבערה בלוד/אתר רשמי, ללא קרדיט

בתוך כך, במשטרה בודקים חשד למקרה נוסף של תקיפת ערבים הלילה בבנימינה על רקע לאומני. על פי החשד, כעשרה לובשי חולצות שחורות עצרו את רכבו של נהג כבן 30, תושב הדרום, שברו את חלונותיו, שלפו אותו מתוכו ותקפו אותו באגרופים ובקבוקים, עד שעוברי אורח הזעיקו משטרה למקום. צוות מד"א הגיש לו עזרה ראשונה והעביר אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב בינוני עם חבלת ראש.

מחקירת המשטרה עולה החשד כי הנהג שהותקף ואדם נוסף שהיה עמו ברכב שומרים באתר בנייה סמוך, וביקשו לעצור רכב שהיה במקום. נוסעי הרכב השני נמלטו מהשומרים והחל מרדף. אלא שבשלב מסוים רכב שלישי הגיע למקום, ויחד תקפו החשודים את אחד השומרים. במשטרה מדגישים כי אין היכרות מוקדמת בין הצדדים, וציינו כי כל כיווני החקירה נבדקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully