וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגה השלישית בדרך לממשלה: יש עתיד והעבודה הגיעו להסכם קואליציוני

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 14:51

אחרי ישראל ביתנו ומרצ, לפיד הגיע למתווה להקמת קואליציה עם מיכאלי. במסגרתו, יו"ר העבודה תמונה לשרת התחבורה ותכהן בוועדה למינוי שופטים ובר לב יהיה השר לביטחון הפנים. המפלגה תקבל גם את תיק התפוצות, 2 חברים בקבינט המדיני-ביטחוני ואת ראשות ועדת העבודה והרווחה

בווידאו: לפיד מבהיר שהוא לא מתכוון לוותר על המנדט/צילום: קונטקט

יש עתיד והעבודה הגיעו היום (שישי) להסכמות לקראת הסכם קואליציוני. במסגרת ההסכמות, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי צפויה להתמנות לשרת התחבורה, ח"כ עמר בר לב לשר לביטחון הפנים, והעבודה תקבל גם את תיק התפוצות. הוסכם גם שמיכאלי תשמש גם חברה בוועדה למינוי שופטים.

למפלגת העבודה יהיו גם שני חברים בקבינט המדיני-ביטחוני והיא תקבל את ראשות ועדת העבודה והרווחה בכנסת. כמו כן סוכם כי במשרד התפוצות יוקם אגף חדש ליהדות מתחדשת. בהודעה משותפת לשתי המפלגות נמסר כי במסגרת המו"מ הגיעו הצוותים להסכמה על עיקרי קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים.

פגישת מירב מיכאלי ויאיר לפיד, 19 באפריל 2021. ללא, אתר רשמי
המפלגה השלישית לחתום. מיאלי ולפיד/אתר רשמי, ללא

לפי המפלגות, בשיחות סוכם כי "הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של כלל האזרחיות והאזרחים, תחזק את המשטרה ותוסיף לה תקני כוח אדם ותקים יחידות למיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובחברה הערבית".

עוד אמרו כי "יקודמו פתרונות חדשניים להתמודדות עם פקקי הענק הפוגעים באזרחי המדינה ובמשק הישראלי. פתרונות אלו ייתנו דגש לתחבורה מודרנית ונקיה תוך שיפור והשקעות בתחבורה השיתופית והציבורית. הוסכם כי הממשלה תקים יחידות ייעודיות לטיפול בעבירות מין במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט ותיישם במלואו את דוח ברלינר להגנה על נפגעות ונפגעים.

"כן תיישם הממשלה במלואן את מסקנות הוועדה הבין משרדית למניעה וטיפול בתופעת האלימות נגד נשים ואלימות במשפחה ובכלל. כמו כן הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה", הוסיפו.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך נאומו בפתח ישיבת הסיעה בכנת 10 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המגעםי מתקדמים. ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

העבודה היא המפלגה השלישית שמגיעה להסכמות עם יש עתיד, שמנהלת מאז תחילת השבוע מגעים מואצים במאמץ להרכיב ממשלה עד תום המנדט של לפיד ביום רביעי הבא בחצות. במסגרת המגעים, הושגו סיכומים על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ומרצ, ואחרי העבודה הכוונה היא לסגור הסכם גם עם כחול לבן. המטרה היא להציג ממשלה כמעט מוגמרת בפני תקווה חדשה וימינה, ובכך להפעיל לחץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט לחזור לשולחן המו"מ.

המפלגה הראשונה שהודיעה על הסכם עם יש עתיד היא ישראל ביתנו, שקיבלה את תיק האוצר ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ושני תיקים נוספים שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל. בנוסף לכך, ישראל ביתנו קיבלה את ראשות ועדת הכספים. גם עם מרצ יש עתיד הגיעה להסכמות - על תיק הבריאות לניצן הורוביץ, הגנת הסביבה לתמר זנדברג, ושיתוף פעולה אזורי, שמיועד לח"כ עיסאווי פריג'. כחול לבן, המפלגה השנייה בגודלה בממשלה, אמורה לקבל ארבעה תיקים - ביטחון לבני גנץ, עלייה וקליטה לפנינה תמנו שטה, תרבות וספורט לחילי טרופר וחקלאות לאלון שוסטר.

התקדמות נגדית

בגוש השני, הליכוד וימינה הגיעו אתמול לסיכום סופי לקראת הסכם, אך יו"ר ימינה נפתלי בנט מסרב עדיין לסגור ולחתום - כך אמרו לוואלה! גורמים פוליטיים. לפי הגורמים, ההסכם בין הצדדים כולל ראשות ממשלה לבנט ברוטציה לשנה וחצי במידה ותוקם ממשלה, מינוי של בנט לשר הביטחון למשך כל תקופת הכהונה, ועוד שני תיקים בכירים לחברי ימינה. במקרה שלא תוקם ממשלה והכנסת תתפזר לבחירות חמישיות, ההסכם כולל התחייבות לשישה שריונים לחברי ימינה ברשימת הליכוד עד המקום ה-36.

בתגובה להסכם בין לפיד ומיכאלי, אמר ח"כ מיקי זוהר מהליכוד כי "די לעיין בהסכם הקואליציוני בין מפלגות השמאל העבודה ויש עתיד ובסיכומים ביניהם על הוועדה למינוי שופטים כדי להבין את התמונה הברורה: הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט לעולם לא תצא לפועל בממשלה שכזאת אלא בדיוק ההפך: הנצחתה של ההגמוניה השלטת תימשך. בנט וסער, עדיין לא מאוחר. חזרו הביתה לימין ונוכל להוציא לפועל את הרפורמה שהתחייבתם לבוחרים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully