וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ימינה מסרבים לחתום, בליכוד טוענים: יודיעו על ממשלה עם לפיד ביממה הקרובה

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 19:36

ראש הממשלה טען כי הליכוד הגיע להסכמות עם מפלגתו של בנט, אך יו"ר ימינה עדיין חותר להקמת ממשלת שינוי. "עדיין לא מאוחר, הם יכולים להתחרט", אמר נתניהו. מוקדם יותר גורמים פוליטיים אמרו לוואלה! כי ההסכם כולל רוטציה בה בנט יכהן כרה"מ בשנה וחצי הראשונות לממשלה

נפתלי בנט לאחר פגישתו עם בני גנץ, 7 במאי, 2021. ראובן קסטרו
מסרב לחתום. בנט/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שישי) כי מפלגת הליכוד וימינה הגיעו אתמול לסיכום שלדבריו כולל "סעיפים מרחיקי לכת", אך לטענתו יו"ר ימינה נפתלי בנט מסרב עדיין לחתום. "אתמול בלילה בחצות הגענו עם ימינה לסיכום על הסכם בינינו שכולל סעיפים מרחיקי לכת. הכל במטרה למנוע ממשלת שמאל", אמר נתניהו, והוסיף כי הם סרבו לחתום.

לדברי נתניהו, "אני לא יודע אם באמת או בהצגה, נפתלי ואיילת אמרו תוך כדי הלחימה שממשלת שמאל ירדה מהפרק. או שזו הייתה הצגה או שאין להם שום עקרונות. ממשלת שמאל היא נגד על העקרונות וההבטחות. עדיין לא מאוחר מדי, הם יכולים להתחרט. תגלו את האומץ. לא תוכלו לרמות את אזרחי ישראל".

בליכוד הגבירו את המתקפות והלחץ על בנט עם כניסת השבת וטענו כי בנט ולפיד צפויים להודיע על הקמת ממשלה כבר ביממה הקרובה. בפוסט שפרסמה המפלגה נכתב: "בנט ברח מסיכום משותף שהושג עם הליכוד להקמת ממשלת ימין, והוא רץ לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת. הם מתכוונים להודיע על כך ביממה הקרובה ולהשביע את ממשלת השמאל בשבוע הבא. ההונאה היא בלתי נתפסת: זו לא רק הפרה בוטה של כל ההבטחות של בנט מלפני כמה שבועות, אלא גם מלפני כמה ימים, כשבנט אמר במהלך הלחימה נגד החמאס שממשלת שמאל ירדה מהפרק. מה נשתנה? כלום! בנט ברח לשמאל ו'ימינה' הפכה 'לשמאלה'".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת לצד שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. רויטרס
הסכים לרוטציה. נתניהו/רויטרס

מוקדם יותר אמרו לוואלה! גם גורמים פוליטיים כי הליכוד וימינה הגיעו אתמול לסיכום סופי לקראת הסכם, אך כי בנט מסרב עדיין לסגור ולחתום. לפי הגורמים, ההסכם בין הצדדים כולל ראשות ממשלה לבנט ברוטציה לשנה וחצי במידה ותוקם ממשלה, מינוי של בנט לשר הביטחון למשך כל תקופת הכהונה, ועוד שני תיקים בכירים לחברי ימינה. במקרה שלא תוקם ממשלה והכנסת תתפזר לבחירות חמישיות, ההסכם כולל התחייבות לשישה שריונים לחברי ימינה ברשימת הליכוד עד המקום ה-36. בליכוד ובימינה סירבו להתייחס.

ההתקדמות במגעים בין בנט ונתניהו מגיעה ברקע החשש הגובר בליכוד מהתקדמות המאמצים להרכבת ממשלת שינוי. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב היום פוסט בפייסבוק בו התייחס למאמצים להרכבת הממשלה וכתב כי "איני יודע עדיין אם הממשלה תוקם. אנחנו הופכים כל אבן, עושים כל מאמץ, אבל הדברים אינם תלויים רק בנו".

אתמול בנט נפגש עם לפיד, לראשונה מאז שהפסיק את המגעים במהלך מבצע שומר החומות. ביש עתיד וימינה לא הגיבו לדבר הפגישה. בנט נפגש היום גם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, בשולי אירוע משותף בו השניים השתתפו. מדובר במגעים הראשונים של בנט עם בכירי גוש השינוי מאז הפסקת השיחות, ברקע ההתקדמות של לפיד במשא ומתן עם שאר החברות בגוש המתנגד לנתניהו.

במקביל לפגישת בנט ולפיד, ימינה המשיכה במגעים ליליים עם הליכוד, והצוותים של המפלגות נועדו במשך שעות ארוכות. בנוסף לכך, בין בנט לאיילת שקד קיים פער מסוים בגישה סביב הקמת ממשלת שינוי. בעוד שקד מעוניינת בהסכם עם הליכוד וריצה משותפת עם המפלגה בבחירות הבאות, בנט נוטה יותר להקמת ממשלה בראשותו, יחד עם לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully