וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת קבע כנס להצגת "חזונו לניהול המדינה", כץ תקף: "פעולה חתרנית"

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 16:23

עימות פרץ בצמרת הליכוד לאחר שברקת זימן את חברי המפלגה והתקשורת לאירוע תמיכה פוליטי בחודש הבא. גורמים בליכוד העריכו כי האירוע נועד לסמן על כוונה להתמודד על ההנהגה אחרי נתניהו, ושר האוצר, שמחזיק בשאיפה דומה, האשים: "פעולה מוטעית ומיותרת נגד ראש ממשלה מכהן"

ישראל כץ בדיון בוועדת הכספים, 27 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת,
"בכוונתי להתייצב בהתמודדות". כץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כץ תקף הבוקר (שישי) בחריפות את ח"כ ניר ברקת (הליכוד), שהודיע אתמול על קיום אירוע תמיכה פוליטי בחודש הבא. בהודעה ששלח כץ לפעילי ליכוד, כתב כי "הכנס שעורך ניר ברקת על 'חזונו לניהול המדינה', מול המאמצים שמקיים כעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלת ליכוד, היא פעולה מוטעית ומיותרת. מעולם בתולדות הליכוד, על שורותיו אני נמנה עשרות שנים, לא הייתה פעולה חתרנית מסוג זה נגד ראש ממשלה מכהן".

ברקת זימן אתמול את חברי הליכוד ואת התקשורת לכנס פוליטי בגני התערוכה בתחילת יוני, בו "יוצגו התכניות השונות עליהן עבד ברקת בשנים האחרונות". וגורמים בליכוד העריכו כי הכנס נועד לסמן את כוונתו של ברקת להתמודד על הנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו.

מאוחר יותר הגיב ברקת להאשמות השר כץ וכתב בטוויטר כי יציג את חזונו ותכניות עבודה עליו עבד "בשנים האחרונות עם טובי המומחים בארץ ובעולם, ובהם ראש הממשלה נתניהו. אני בטוח שגם ישראל כץ לכשיגיע לאירוע יתמוך בתכניות. במיוחד בימים אלה אנו צריכים לשמור על ליכוד מאוחד. זהו רגע האמת ואני קורא לבנט וסער לשים את השיקולים האישיים בצד ולהצטרף להקמת ממשלת ימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו".

כרזה להזמנה ל"כנס החזון" של ניר ברקת, 28 במאי 2021. צילום מסך, צילום מסך
מאותת על שאיפותיו. ההזמנה לאירוע/צילום מסך, צילום מסך

כץ, ששואף גם הוא להתמודד אחרי נתניהו, תקף את קיום הכנס וכתב לפעילים כי "הליכוד היא תנועה דמוקרטית ויש בה דרכים מקובלות להתמודד על ההנהגה. הכול בבוא העת ולפי הכללים המקובלים. כאשר תהיה התמודדות על הנהגת התנועה וראשות הממשלה יוכל ח"כ ברקת להציג את חזונו ואת מכלול מעשיו עד כה ברמה הלאומית. כפי שהודעתי בעבר בכוונתי להתייצב בהתמודדות זו עם מכלול פעילותי ותפקידי הממלכתיים ועם ניסיוני ויכולותי להוביל את מדינת ישראל וחברי הליכוד ידרשו להכריע. לא כעת ולא בדרך הזאת".

לכץ וברקת יש היסטוריה של עימותים ומתקפות, כשברקע קרבות הירושה העתידיים בליכוד. בבחירות 2020 נתניהו הודיע כי ברקת ימונה לתפקיד שר האוצר, אך אחרי הבחירות הוא מינה את כץ לתפקיד, וברקת הפך לקול אופוזיציוני למדיניותו בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully