וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יותר משנה: קבוצת תיירים ראשונה נחתה בישראל

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 21:50

קבוצה של 12 צליינים נוצרים נחתה מארה"ב במסגרת מתווה ניסיוני שיזם משרד הבריאות והושק באפריל. "היום הוא סימן להתחלה, להחייאת ענף התיירות שמדמם מעל לשנה, לצמיחה כלכלית וחזרה אמיתית לשגרה", אמרה שרת התיירות. בשלבים הבאים תתאפשר הגעת תיירים ללא הגבלה

לאחר יותר משנה: קבוצת תיירים ראשונה נחתה בישראל/צילום: ראובן קסטרו

קבוצה ראשונה של תיירים זרים נחתה היום (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון במסגרת מתווה שיזם משרד התיירות, בהובלת שרת התיירות, אורית פרקש הכהן.

טיסה UA 90 נחתה היום בשעה 16:11 בנתב"ג כשעליה תיירים זרים. עם ירידתם מהמטוס, קיבלו את פניהם, שרת התיירות פרקש הכהן ומנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. בהתאם לתנאי השלב הניסיוני, על הקבוצה להיות בבידוד ובריחוק חברתי עד הגעת תוצאות שליליות לבדיקות הקורונה.

נחיתת קבוצת התיירים הראשונה במסגרת פיילוט המחוסנים נוחתת בנתב"ג 27 במאי 2021. ראובן קסטרו
נחיתת התיירים בנתב"ג/ראובן קסטרו
נחיתת קבוצת התיירים הראשונה במסגרת פיילוט המחוסנים נוחתת בנתב"ג 27 במאי 2021. ראובן קסטרו
שרת התיירות אורית פרקש הכהן/ראובן קסטרו

מדובר בקבוצה המונה 12 צליינים נוצרים מארצות הברית, בגילאים מגוונים, שלומדים תאולוגיה CONCORDIA SEMINARY במדינת מיזורי. הביקור הוא חלק מתכנית הלימודים שלהם, והוא יחשב להם כחלק משעות הלימוד. הקבוצה תשהה בארץ עד ה-10 ביוני. חברי הקבוצה הם פרוטסטנטים, שמסלול הסיור הותאם עבורם.

הקבוצה עתידה לבקר בירושלים, במשאבי שדה בנגב, במצדה, בנצרת, ובסמוך לגולן וכן ב-15 גנים לאומיים בנוסף לאתרים נוצריים. הם מלווים בפסטור ד"ר טום זלט שמביא קבוצות מספר פעמים בשנה לישראל, ואשר מכשיר כמרים, שגם הם צפויים להביא קבוצות לארץ.

השלב הניסיוני של כניסת קבוצות התיירים הושק באפריל השנה, לאחר מאמצים רבים של שרת התיירות, אורית פרקש והכהן ובשיתוף עם שרי הבריאות, התחבורה, החוץ והפנים, והביא להתעניינות רבה מאוד מצד מארגני תיירות.

במסגרת השלב הניסיוני, יתארחו בישראל 20 קבוצות של תיירים, שקיבלו חיסון המוכר על ידי משרד הבריאות בישראל. המדינות הרשאיות להשתתף בשלב הניסיוני הן אלו העומדות בדרישות משרד הבריאות.

נחיתת קבוצת התיירים הראשונה במסגרת פיילוט המחוסנים נוחתת בנתב"ג 27 במאי 2021. ראובן קסטרו
מודים על כך שישראל פתחה את שעריה. קבוצת התיירים שהגיעה היום לישראל/ראובן קסטרו

כמו כן, על התיירים המשתתפים בפיילוט לבצע שתי בדיקות PCR - אחת עד 72 שעות טרם הכניסה לארץ ואחת עם הגעתם. הקבוצה שנכנסה היום עוברת את הבדיקה הסרולוגית במלון בו תשהה ותתחיל את הביקור עם קבלת התשובות. כל קבוצה תמנה עד 30 משתתפים. בשלביו הבאים של המתווה, תתאפשר הגעה של קבוצות תיירים ללא הגבלה. לאחר מכן יגיעו תיירים בודדים ובשלב הסופי - פתיחה רחבה וחזרה לשגרה.

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן אמרה כי "אחרי שמעל לשנה שמי ישראל היו סגורים לתיירים - היום התקיים אירוע מרגש שעמלנו עליו קשה במשרד התיירות - קבוצת התיירים הראשונה תנחת בישראל. כל תהליך מתחיל בצעד ראשון והיום הוא סימן להתחלה, להחייאת ענף התיירות שמדמם מעל לשנה, לצמיחה כלכלית וחזרה אמיתית לשגרה."

השרה הוסיפה: "מדובר בשלב ראשון בלבד בתהליך מדורג. זו תוצאה של מאמץ גדול שלי כשרת תיירות בשיתוף פעולה עם שרי הפנים, החוץ, התחבורה והבריאות. עד שלא נחזיר את התיירים לישראל, מאות אלפי עובדי ענף האירוח, ההסעדה, ההסעות, מורי הדרך וערי תיירות רבות כמו טבריה, נצרת, ירושלים וחיפה לא תתאוששנה. לפי הסיכום, בשלב הבא נאפשר הגעה של קבוצות תיירים ללא הגבלה ולאחר מכן, תיירים בודדים עד לפתיחה רחבה ומלאה. כולי תקווה שהתהליך יושלם בהצלחה וקופת המדינה תשוב ותהנה בתום משבר הקורונה - ממיליארדי שקלים, שענף התיירות הכניס בשנים עברו לקופת המדינה".

פיטר פרנק 27 במאי 2021. ראובן קסטרו
פיטר פרנק שנחת היום בישראל/ראובן קסטרו
נחיתת קבוצת התיירים הראשונה במסגרת פיילוט המחוסנים נוחתת בנתב"ג 27 במאי 2021. ראובן קסטרו
"אנחנו פה בשביל ההיסטוריה"/ראובן קסטרו

שניים מהתיירים סיפרו לוואלה! על תחושותיהם. אחד מהם ג'יימס ברק אמר כי "אני מאוד שמח להגיע לכאן ומאוד מודה על כך שישראל פתחה את שעריה בפנינו. אנחנו רוצים לראות את ארץ הקודש ומתרגשים לראות הכל. כולנו מכירים אחד את השני. בית הספר עושה את זה מדי שנה ונרשמנו בנובמבר אבל לא היינו בטוחים שזה יקרה. כולנו קיבלנו את החיסון וכולנו נבדקנו לפני הטיסה. עכשיו בארצות הברית אצלנו עדיין לא פתחו הכל, רוב האנשים עדיין לא קיבלו חיסון".


פיטר פרנק סיפר על תחושותיו: "פעם ראשונה בישראל. הכומר שלנו אמר שבטוח פה אז לא דאגנו. התהליך פה הלך בצורה חלקה. הטיסה האחרונה שלי הייתה בשנת 2019. אנחנו פה בשביל ההיסטוריה, כתבי העברית העתיקים, ללכת במקומות הקדושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully