וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרם שלום נפתח גם הבוקר; משפחת גולדין: "החיילים עדיין לא שבו, אובדן ערכים מוחלט"

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 12:53

עשרות משאיות דלקים וגז נכנסות לרצועה דרך המעבר. משפחתו של החייל שגופתו מוחזקת בעזה תקפה את הדרג המדיני לאחר התנאים שהציב גנץ להעברת סיוע שאינו בסיסי. לשכת גנץ: "מה שהיה, הוא לא מה שיהיה, רק מצרכים הומניטריים נכנסים"

בווידאו: עשרות משאיות דלקים וגז נכנסו למעבר כרם שלום הבוקר/צילום: שי מכלוף
מיכליות דלק וגז החלו במעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה, 27 במאי 2021. שי מכלוף
מכליות בכרם שלום, הבוקר/שי מכלוף

מעבר כרם שלום נפתח גם הבוקר (חמישי) להעברת סחורות לרצועת עזה, ועשרות מכליות גז, סולר ובנזין נכנסות לשטח הרצועה דרך המעבר - כך נמסר לפי גורם במשרד הביטחון. אישור הבקשה להעברת הסחורות בהיקף חריג התקבלה כבר אתמול, למרות הבטחת שר הביטחון בני גנץ כי אישור סיוע שאינו בסיסי יותנה בהתקדמות המשא ומתן להחזרת השבויים והנעדרים.

לפי גורם ביטחוני: "השבויים והנעדרים בראש סדר העדיפות של כלל המערכת בדגש על הרמטכ"ל אביב כוכבי". הוא הוסיף כי "סינוואר לא יעשה עסקה בלי אסירים. אפשר לשחק עם מספרים אבל הוא מתעקש על רוצחים ואסירים כבדים. הובהר למצרים שישראל לא תשחרר מבתי הכלא רוצחי ישראלים. זו קו אדום. זה לא יקרה. למרות זאת אין שום כוונה לוותר על נושא השבויים והנעדרים בגלל הפסקת האש והשיח על שיקום עזה".

עוד העריך הגורם הביטחוני שהישגי המבצע בעזה הורידו את מחירי עסקת השבויים והנעדרים שנמצאת בהתהוות כבר חודשים ארוכים. יצוין, כי ביום ראשון השבוע החלו בממשלת החמאס לחלק בסניפי הדואר משכורות של 100 דולר למשפחות על בסיס המענק הקטארי.

כניסת משאיות דלק וסולר לרצועת עזה, 27 במאי 2021. שי מכלוף
כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף

משפחת גולדין תקפה את ההחלטה לאפשר הכנסת ציוד הומניטרי לעזה ללא השבת הבנים. שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, אמר כי "ההנהגה הישראלית פשוט איבדה את המצפן המוסרי שלה ואת היכולת להבחין בין טוב לרע. מכניסים ציוד לארגון טרור, בזמן שהם מתעללים באזרחי ישראל ומשאירים אצלם את חיילי צה"ל שיצאו להילחם ולהגן על המולדת. זה אובדן ערכים מוחלט".

גולדין טען כי הוא "קורא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להתעורר מיד ולחשב מסלול מחדש. אזרחי ישראל לא יעברו על ההפקרות הזו בשתיקה. השיבו את הלוחמים לישראל לאלתר".

לשכתו של שר הביטחון מסרה בתגובה להעברת המכליות כי "כפי שאמר שר הביטחון - מה שהיה הוא לא מה שיהיה. לרצועת עזה, יכנסו אך ורק מצרכים הומניטאריים, כל התקדמות בשיקום עזה תותנה בשקט ארוך טווח ובהתקדמות בהשבת הבנים".

המשא ומתן בין חמאס לישראל מתנהל בתיווך מצרים להסדרה כוללת ותהליך שיקום הרצועה. בשלב זה אין התקדמות למרות שגנץ החליט לפתוח מחדש את מרחב הדיג לטווח של שישה מייל בטענה כי מדובר במהלך הומניטרי.

במהלך הלילה הודיע משרד הביטחון כי הם אוסרים על כניסת קקאו לרצועת עזה לטענתם, לא מדובר במזון בסיסי ולכן לא יועבר לידי חמאס.

שר הביטחון בני גנץ בקריה, 21 במאי 2021. טל עוז, משרד הביטחון
"כל התקדמות בשיקום עזה תותנה בהתקדמות בהשבת הבנים". גנץ/משרד הביטחון, טל עוז

בד בבד, בעיתון אל-אחבר הלבנוני דווח כי גורמים בחמאס זומנו לשיחות בקהיר, לצד גורמים ישראלים כדי לדון ברגיעה ארוכת טווח. לפי הדיווח, הדיונים כוללים גם את נושא השבויים והנעדרים בעזה. זאת, בעוד שישראל הניחה שני תנאים: הראשון - שהשיחות יתקיימו בשני ערוצים נפרדים. התנאי השני הוא שכל התקדמות בעזה תהיה מותנית בהחזרת השבויים והנעדרים. בתוך כך, קטאר הודיעה כי היא מתכוונת להעביר לרצועה חצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully