וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: אושרה בקשה חריגה של דלקים סולר וגז לרצועת עזה

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 18:05

אישור הבקשה להעברת הסחורות בהיקף חריג התקבלה למרות הבטחת גנץ כי אישור סיוע שאינו בסיסי יותנה בהתקדמות המו"מ להחזרת השבויים והנעדרים. הגורם אמר כי המשלוח שאושר וצפוי להגיע מחר לרצועה "כולל 10 מכליות גז, 16 מכליות סולר וחמש מכליות בנזין"

בווידאו: מעבר כרם שלום נפתח חלקית, רוחב מרחב הדיג/צילום: רויטרס

עשרות מכליות גז, סולר ובנזין ייכנסו מחר (חמישי) לרצועת עזה דרך המעבר כרם שלום - כך אמר גורם במשרד הביטחון. זאת, במקביל למשא ומתן בין ישראל לחמאס שנמשך מאז הפסקת האש מול ארגון הטרור. אישור הבקשה להעברת הסחורות בהיקף חריג התקבלה למרות הבטחת שר הביטחון בני גנץ כי אישור סיוע שאינו בסיסי יותנה בהתקדמות המו"מ להחזרת השבויים והנעדרים.

"היום נכנסו דרך מעבר כרם שלום שתי משאיות סולר עבור אונר"א ברצועת עזה אבל בהפתעה גמורה הגיעה היום הזמנה גדולה מאוד מהפלסטינים שאושרה למעבר מחר שכוללת עשר מכליות גז, 16 מכליות סולר וחמש מיכליות בנזין", אמר הגורם.

המשא ומתן עם ישראל מתנהל בתיווך מצרים להסדרה כוללת ותהליך שיקום הרצועה. בשלב זה אין התקדמות למרות שגנץ החליט לפתוח מחדש את מרחב הדיג לטווח של שישה מייל בטענה כי מדובר במהלך הומניטרי.

מעבר כרם שלום, 18 במאי 2021. יניר יגנה
משאיות אספקה במעבר כרם שלום, לפני כשבוע וחצי/יניר יגנה

מעבר הגבול נפתח במהלך השבוע להכנסת ציוד הומניטרי לרצועת עזה למרות החלטת הדרג המדיני לסגור את כרם שלום, כמו גם מעבר ארז עד להודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully