וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות חזרו לעוטף עזה: בקיבוצים מתלוננים על בלוני טרור; הכבאות: הצתות וגזם

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 15:05

חקלאים באזור טוענים בימים האחרונים כי חרף הכרזת הפסקת האש, השדות בוערים בעקבות בלוני תבערה מהרצועה. מנגד, בשירותי הכיבוי הודפים את הדברים, ואומרים כי המקור לבעירה - הצתות והתלקחות גזם שנערם. בעוטף מוחים: "חזרנו לימים שלפני שומר החומות"

בווידאו: שריפות בעוטף עזה/צילום: חדשות ביטחון שדה

חקלאים בקיבוצי עוטף עזה מתלוננים מאז יום ראשון האחרון על שריפות בשטחים החקלאיים באזור, שלטענתם נגרמות מבלוני תבערה ויוצרות הרס רב. מנגד, בשירותי הכיבוי טוענים כי לאחר בדיקות, עולה כי המקור לבעירה הוא הצתות וגזם שהתלקח. "כל גורם אחר אשר מוציא הודעה אחרת לוקח על עצמו את האחריות", אמרו בכבאות.

תושב נחל עוז מצוות מתנדבים של הכיבוי סיפר כי "תושבים בקיבוץ רואים בלונים בשמיים. חברים שלי שכיבו את השריפות ראו שמדובר בבלונים". לדבריו, "שלא יעבדו עלינו, אנחנו לא טיפשים, ברור לכולם שמדובר בבלונים. היו שריפות בימים אחרינים שצוותי הכיבוי טיפלו בהם וכיבו אותם".

אביגדור כלפא סמנכ"ל מושבי הנגב סיפר על אחת השריפות שפרצו ביום ראשון. "אני לא יודע ממה נגרמה השריפה, התוצאה היא חלקות זרעים שרופות בשדות נגב ובקיבוץ בארי. לא היתה שום פעילות חקלאית בשדה, לא היה שום אף אחד. הטמפטרות נעימות, לא מדובר בחום כבד".

בתוך כך, גורם בכיבוי אמר לוואלה! כי "יש בלונים באוויר עם תמונות של שהידים, אך לא מדובר בבלוני תבערה, בימים האחרונים שום שריפה לא נגרמה מבלון תבערה".

פוסט על חזרת השריפות לעוטף עזה. פייסבוק, צילום מסך
תלונות בקבוצות הפייסבוק של הקיבוצים/צילום מסך, פייסבוק

"ראיתי בלונים מעל הקיבוץ, העזתים מפרסמים שהם שולחים בלונים. אין לי ספק שמדובר בשריפות בלוני תבערה. אני לא חוקרת שריפות אבל ברור לכולם פה ממה נדלקו השטחים החקלאיים" אמרה בתיה הולין תושבת קיבוץ כפר עזה.

"משעות הצהריים פרצו בין שישה לשבעה מוקדי שריפה בשטח חקלאי במועצה אזורית אשכול", הולין כתבה באחת מקבוצות הפייסבוק של הקיבוצים הדנות בנושא. "בעזה מדווחים בשעות האחרונות על שיגורי בלוני תבערה לעבר שטח ישראל, ככל הנראה כתגובה לסגירת המעברים. מבדיקה מול חקלאי שעבד בשטח סמוך, לא נצפה שום כלי חקלאי ולא התקרב שום אזרח שעלול היה לגרום לשריפה באזור".

"עכשיו כל מי שצריך לתת תשובות מתחמק ומוציא כל מיני הודעות הזויות על מקור השריפה", הוסיפה לתקוף. "בפועל, חזרנו לימים של לפני מלחמת 'שומר החומות', דבר לא השתנה. ושלא יספרו לכם בדוברות הכבאות על כך שהשריפות אינן מבלוני תבערה, חוקרי השריפות ואנשי כבאות והצלה כלל לא מגיעים למוקדי השריפה, רק המתנדבים מהיישובים. כנראה שיש הנחיות מלמעלה, למישהו מאוד חשוב להעלים את השריפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully