וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעברי הגבול ארז וכרם שלום נסגרו עד להודעה חדשה

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 20:51

המעברים נסגרו וגורם ביטחוני אמר כי "כל בקשה להעברת מזון דרך, גופות פלסטינים שמתו בבתי חולים בישראל ואזרחים שרוצים לשוב לעזה נדחו על הסף". גנץ: כל דבר שאינו מוגדר סיוע הומניטרי בסיסי יהיה מותנה בהתקדמות במשא ומתן להחזרת השבויים והנעדרים

בווידאו: המשלחת המצרית במעבר ארז/צילום: אמיר בוחבוט

מעברי הגבול ארז וכרם שלום נסגרו היום (ראשון) עד להודעה חדשה. עשרות עיתונאים ואזרחים המתינו שעות ארוכות לאישורי מעבר בכניסה. גורם ביטחוני אמר כי הדרג המדיני בישראל מתכוון לשנות מדיניות כלפי רצועת עזה וחמאס. "בשלב הזה הוחלט על סגירת המעברים. כל בקשה להעברת מזון דרך כרם שלום, גופות פלסטינים שמתו בבתי חולים בישראל ואזרחים שרוצים לשוב לעזה - נדחו על הסף".

בהמלך היום נכנסה משלחת המתווכים המצרית דרך מעבר ארז לרצועת עזה בדרך לפגישה עם מנהיג החמאס ברצועה יחיא סינוואר. הגורם הוסיף כי "לפי מה שאנחנו מבינים, ישראל מתכוונת לשנות את כללי המשחק עם עזה. מסרים ברוח זו הועברו למתווכים ממצרים. היום הם אמורים לעבור מישראל לעזה ולהעביר מסרים מירושלים".

משלחת המתווכים המצרית נכנסה דרך מעבר ארז לרצועת עזה בדרך לפגישה עם יחיא סינואר, 23 במאי 2021. אמיר בוחבוט
המשלחת המצרית במעבר ארז, היום/אמיר בוחבוט

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב לנושא ואמר כי כל דבר שאינו מוגדר סיוע הומניטרי בסיסי יהיה מותנה בהתקדמות במשא ומתן להחזרת השבויים והנעדרים. גנץ הוסיף כי על ישראל לעשות מאמץ כדי למנוע שהכסף המגיע לרצועה יועבר למטרות טרור.

"צריך שהכסף הקטארי יעבור דרך הרשות הפלסטינית ויועבר בהעברות ישירות לבנקים. נמצא את השיטה", אמר גנץ. "חיזוק הרשות זו עמדתי שלי. אני לא יודע מה חושב ראש הממשלה, אני לא בטוח שאנחנו באותו מקום בנושא הזה".

עוד בוואלה!

סיוע הומניטרי מתחיל להיכנס לעזה, מצרים מנסה לחזק את הפסקת האש

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ בקריה, 21 במאי 2021. טל עוז, משרד הביטחון
גנץ/משרד הביטחון, טל עוז

גנץ חזר על הטענות כי אף בכיר בחמאס אינו חסין מפני תקיפה ישראלית. "אני לא מבטיח חסינות לא למוחמד דף, לא לסינוואר ולא לאף אחד מבכירי החמאס. אין לי איתם שום חוזה שלא אומר שהם לא יותקפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully