וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצה משותפת או שריונים ללא פיצול לאחר הבחירות: המחלוקת בין נתניהו ובנט

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 19:42

יו"ר ימינה מעוניין לשמור על כוחו כמפלגה עצמאית, ולכן דורש לרוץ בליכוד כבלוק שבמסגרתו המפלגות יתפצלו לאחר הבחירות, אבל רה"מ, שחושש שבנט יפעל נגדו, מעוניין לשריין את נציגי ימינה במפלגתו מבלי אפשרות להתפצל. בליכוד סירבו להתייחס, ומימינה נמסר שמדובר ב"קשקוש"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת לצד שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. רויטרס
חושש מפעולת בנט נגדו. נתניהו/רויטרס

ריצה כ"בלוק טכני" או שריונים ברשימה ללא אפשרות להתפצל לאחר הבחירות - זוהי אחת המחלוקות במגעים שמתנהלים בימים האחרונים בין הליכוד לימינה, במסגרת המאמצים לפתור את הפלונטר הפוליטי. יו"ר ימינה נפתלי בנט דורש לרוץ עם הליכוד כבלוק טכני שבמסגרתו שתי המפלגות יתפצלו לאחר הבחירות, אבל ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו חושש מכך שבנט יפעל נגדו, ומבקש לשריין את נציגי ימינה בתוך הליכוד מבלי שתהיה להם אפשרות להתפצל לאחר הבחירות.

המשמעות בדרישת נתניהו היא שבנט יישאר ללא מפלגה וייטמע לחלוטין בליכוד, ומול זה, בנט מתנגד מתוך רצון לשמור על כוחו כמפלגה עצמאית. אם ייחתם הסכם בין הצדדים, ההכרעה על מחלוקת כזאת נדרשת לאור אפשרות בעלת סיכויים גבוהים כי נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין בראשותו, ויתקיימו בחירות חמישיות.

בליכוד סירבו בתגובה להתייחס לפרטי המשא ומתן וממפלגת ימינה נמסר: "קשקוש. מבלי להתייחס לתוכן המו"מ, הפרסום פשוט לא נכון".

יו"ר ימינה נפתלי בנט, 7.5.21. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
יישאר ללא מפלגה. בנט/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

כפי שפורסם בוואלה!, נתניהו מציע לבנט 8-6 שריונים ב-40 המקומות הראשונים, מרביתם במקומות ריאליים, בתרחיש שבו יתקיימו בחירות. ההסכם גם כולל הצעה לבנט במידה ותקום ממשלה בראשות נתניהו, והיא כוללת את תיק הביטחון ליו"ר ימינה, תפקיד מ"מ ראש הממשלה ותפקידים נוספים בממשלה ובכנסת לאנשי מפלגתו.

למרות המשא ומתן עם הליכוד, גורמים בגוש נתניהו העלו היום חשש כי בנט לא פסל לחלוטין את האפשרות לעמוד בראש ממשלת שינוי ברוטציה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. לטענתם, בנט לא אמר בקולו שהוריד את האפשרות הזאת מהפרק, ולדבריהם, "בנט שוב רוצה לעשות הכל כדי שיוכל להגיד שניסה להקים ממשלת ימין עם נתניהו אבל ברגע האמת הוא יחזור ללפיד". מול הביקורת הזאת נשמעו טענות מצד גורמים בימינה על אמירות של ח"כים בליכוד ובציונות הדתית, לפיהן, יהיו שני עריקים מגוש השינוי לטובת הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו, אם בנט יוריד מהפרק את ממשלת השינוי, דבר שלא קרה.

יאיר לפיד במהלך נאומו בישיבת סיעת יש עתיד 10 במאי 2021. יש עתיד, פלאש 90
בנט לא אמר שהאפשרות ירדה מהפרק. לפיד/פלאש 90, יש עתיד

הבוקר הודיעו יש עתיד וישראל ביתנו כי הגיעו להסכמות על כל סעיפי ההסכם הקואליציוני, ובמסגרתן, ישראל ביתנו תקבל את תיק האוצר ליו"ר, אביגדור ליברמן. בנוסף לכך, נציגי המפלגה יכהנו כיו"ר ועדת הכספים וב-2 תפקידי שרים נוספים שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל, תפקיד שיועד לאיילת שקד.

שמונה ימים נותרו לשעון המנדט של לפיד. האחרון פועל לחתום הסכמים קואליציוניים עם כחול לבן, העבודה, ישראל ביתנו ומרצ, זאת במטרה להפעיל לחצים על בנט שהפסיק את המגעים להקמת ממשלת שינוי. אם אלה לא התחדשו, ללפיד אין דרך להביא להקמת ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully