וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שינוי לוקח זמן": ארה"ב ציינה שנה לרצח ג'ורג' פלויד

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 8:15

משפחתו של הגבר השחור שנרצח בידי שוטר לבן במיניאפוליס הגיעה לבית הלבן, בעוד שרפורמה משטרתית מקיפה תקועה בקונגרס. למרות זאת, השוטר הורשע במשפט היסטורי ובשורת מדינות קידמו חוקים להגברת הפיקוח המשטרתי. "אי אפשר לשנות הכול בתוך חודשים או שנה, אבל יש שיח חדש"

בווידאו: תיעוד שהוצג במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד/צילום: רויטרס

ארצות הברית ציינה אתמול (שלישי) שנה לרצח של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר לבן במיניאפוליס, שאחריו פרצה המחאה הגדולה ביותר בעשורים האחרונים נגד אלימות המשטרה כלפי אזרחים שחורים.

בוושינגטון, הנשיא ג'ו ביידן נפגש באופן פרטי עם בני משפחתו של פלויד בבית הלבן, לא הרחק מהקונגרס, שם תקועה רפורמה מקיפה במשטרה. ביידן אמר בתום הפגישה כי הוא מקווה שהרפורמה תצא לפועל כבר בשבוע הבא. אחיו של פלויד קרא לנשיא להעביר את הרפורמה ואמר כי "אם הוא יכול להעביר חוקים פדרלים שמגנים על המדינה, הוא יכול גם להעביר חוקים שמגנים על שחורים במדינה". הוא כינה את ביידן "בן אדם אמיתי". אחיינו של פלויד הוסיף כי הנשיא "אמר לנו שהוא תומך ברפורמה, אולם עליו לוודא שתעבור בצורה יעילה ונכונה, ולא באופן פזיז".

דריק ג'ונסון, נשיא ארגון זכויות האדם NAACP, אמר כי הוא ייפגש עם חברי קונגרס כדי לדחוק בהם להעביר את הרפורמה. "קשה לומר אם היחסים הגזעיים טובים יותר ממה שהיו לפני שנה משום ששינו לוקח זמן רב", אמר בריאיון. "אנחנו לא יכולים שנות הכול בתוך כמה חודשים או שנה, אבל אין ספק שיש שיח חדש במדינה הזאת".

במיניאפוליס, קרן שהוקמה לזכרו של פלויד על ידי כמה מבני משפחתו ארגנה פסטיבל מוזיקה ומזון בפארק סמוך לבית המשפט שבו דרק שובין, השוטר הלבן שהצמיד את ברכו לצווארו של פלויד במשך כתשע דקות, הורשע בחודש שעבר ברצח בתום משפט היסטורי. שובין בן ה-45 עומד בפני עונש של עד 40 שנות מאסר, והוא ייגזר ב-25 ביוני. שלושה שוטרים נוספים שהיו בזירה עומדים אף הם למשפט, שיחל רק בשנה הבאה.

שלט דהוי של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, בוסטון, מסצ'וסטס, ארה"ב, 25 במאי 2021.. רויטרס
שלט לזכרו של פלויד בבוסטון/רויטרס

בהמשך היום, יתקיים טקס הדלקת נרות במקום שבו שובין חנק למוות את פלויד האזוק, שהיה בן 46 במותו. הגבר השחור נעצר בחשד שרכש סיגריות בשטר מזויף של 20 דולר. מי שתיעדה את הרצח שלו באמצעות הטלפון שלה הייתה דרנלה פרייזר, עוברת אורח. היא העלתה אותו לפייסבוק, והסרטון זעזע רבים בארצות הברית ובעולם.

בימים שלאחר מכן, אלפים זרמו לרחובות הערים בארצות הברית ובמדינות אחרות, ודרשו שינוי במדיניות המשטרתית המשתמשת בכוח חסר פרופורציות כלפי שחורים ומיעוטים אחרים.

מאז, מחוקקים בכל 50 המדינות בארצות הברית ובמחוז קולומביה החלו לקדם חקיקה להגברת הפיקוח והדין והחשבון המשטרתי, ו ב-24 מדינות הועברו חוקים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully