וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהורשע ברצח ג'ורג' פלויד דורש משפט חוזר: "ההליך היה מוטה"

עורך דינו של דרק שובין, שעומד בפני מאסר ממושך, טוען שהמשפט זוהם בשל העיסוק הציבורי ועצם קיומו במיניאפוליס, העיר שבה התרחש האירוע שהסעיר את ארה"ב. בנוסף לכך, אחד מחברי המושבעים תועד בהפגנה נגד הגזענות. עורך דינה של משפחת פלויד: "לא. לא. לא. אשם. אשם. אשם"

בווידאו: השוטר שחנק למוות את ג'ורג' פלויד הורשע ברצח/צילום: רויטרס

השוטר הלבן שהורשע בחודש שעבר ברצח ג'ורג' פלויד במיניאפוליס דרש הלילה (רביעי) משפט חוזר. זאת בטענה שהוא לא זכה להליך הוגן ולטעויות שעשתה התביעה בתיק שאחריו עוקבת מקרוב ארצות הברית כולה. דרק שובין, שהצמיד בשנה שעברה את ברכו לצווארו של פלויד, גבר שחור, במשך יותר מתשע דקות עד שמת, עומד בפני עונש מאסר של עד 40 שנה אחרי הרשעתו.

ואולם, עורך דינו של השוטר לשעבר, אריק נלסון, טוען כי בשל הפומביות של התיק, שובין בן ה-45 לא זכה למשפט הוגן, בנוסף לטעויות של בית המשפט והתביעה ו"לחץ גזעי" על חבר המושבעים. נלסון אף טען כי המושבעים היו צריכים להיות מבודדים בזמן המשפט וכי התיק יוכל להתנהל באופן הוגן רק אם יתקיים במקום אחר, ולא במיניאפוליס.

"הפרסום כאן היה כל כך נרחב ומוטה, לפני ובמהלך המשפט, עד שזה מהווה פגם מבני בכל ההליך", כתב נלסון.

בתגובה זועמת למהלך, צייץ עורך הדין בן קראמפ, המייצג את משפחתו של פלויד: "לא. לא. לא. אשם. אשם. אשם".

דרק צ'ובין מובל באזיקים אחרי שהורשע ברצח ג'ורג' פלויד 21.4.21. AP
עשוי להישלח ל-40 שנות מאסר. שובין בבית המשפט, בחודש שעבר/AP

העתירה הוגשה בזמן של ספקות לגבי מיהמנותו של אחד המושבעים, אחרי שנחשפה תמונה שלו בעצרת נגד גזענות, שבה לבש חולצה עם תמונתו של מרטין לותר קינג ושעליה נכתב "הורידו את הברכיים שלכם מהצוואר שלנו" ו-Black Lives Matter.

מומחים משפטיים אמרו כי ההגנה של שובין עשויה להשתמש בתמונה הזאת כדי לבסס את הערעור שלה על גזר הדין, אף שהיא לא הוזכרה בבקשה שהוגשה הלילה.

אותו חבר מושבעים, ברנדון מיטשל בן ה-31, הוא אחד מתוך שניים בלבד שהזדהו מאז תחילת המשפט המתוקשר. לפני תחילת המשפט, מושבעים פוטנציאליים נשאלו אם הם השתתפו בהפגנות שפרצו נגד אלימות המשטרה לאחר מותו של פלויד ב-25 במאי אשתקד.

עוד בוואלה!

השוטר שחנק למוות את ג'ורג' פלויד הורשע ברצח

לכתבה המלאה

מיטשל אמר כי הוא לא יכול היה להיות חסר פניות. הוא סיפר לעיתון מקומי כי התמונה צולמה באוגוסט שעבר, בעת שהשתתף בעצרת לציון יום השנה לנאום "יש לי חלום" של לותר קינג.

ג'פרי פרדריק, מומחה לבחירת חברי מושבעים, אמר כי תשובתו של מיטשל עשויה להיות "נכונה מבחינה טכנית" משום שהאירוע בוושינגטון סווג בתור אירוע זיכרון. הוא הסביר כי השופט יכריע אם מיטשל שיקר במהלך התשאול שלו ואם הייתה השפעה על תוצאות המשפט. לדבריו, הרף למשפט חדש גבוה ביותר, ופסילת חבר מושבעים בנסיבות דומות היא נדירה.

סטיב טולר, מומחה אחר לחבר מושבעים, הסכים. "שופטים לא רוצים להכריז על פסילת משפטים, במיוחד במקרים שבהם היה גזר דין וקיבלו תשומת לב מיוחדת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully