וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן לנתניהו: נפתח מחדש את הקונסוליה בי-ם שאחראית לקשר עם הפלסטינים

25.5.2021 / 17:52

שר החוץ האמריקני הבהיר כי ממשל ביידן רוצה לפתוח מחדש בהקדם את הקונסוליה שנסגרה ע"י ממשל טראמפ. בכירים אמריקנים סבורים שהמשבר בעזה והמתיחות בבירה הפכו את פתיחת הקונסוליה לעניין דחוף. נתניהו הביע הסתייגות והבהיר כי הוא מעדיף שהקונסוליה תישאר כפופה לשגרירות

בווידאו: הצהרות נתניהו ובלינקן בביקורו של בלינקן בישראל/צילום: רוני כנפו

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם כי ממשל ביידן רוצה לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים שנסגרה על ידי ממשל טראמפ - כך אמרו גורמים ישראלים בכירים.

מאוחר יותר, בלינקן אישר את הדברים בשיחה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והוסיף כי אמר לעבאס ולנתניהו כי ארה"ב תעביר במהלך 2021 סיוע בסך 75 מיליון דולר לשיקום עזה. 30 מיליון דולר נוספים יעברו לאונר"א, אחרי שהסיוע חודש לפני כחודש.

"הקונסוליה בירושלים חשובה לקשר עם הפלסטינים", סיפר בלינקן בהצהרה מירושלים. "היה לי יום פורה מאוד בירושלים ורמאללה. שמעתי מכל הצדדים הכרה בכך שצריך לטפל בבעיות שמבעירות את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. שיקום עזה יכול לחתור תחת חמאס, לא להעצים אותו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בלשכת רה״מ בירושלים. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
רה"מ הביע הסתייגויות מהצעד בפני שר החוץ. נתניהו ובלינקן במפגש, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הקונסוליה בירושלים הייתה בשלושת העשורים האחרונים הנציגות הדיפלומטית של ארצות הברית לרשות הפלסטינית. פתיחה מחדש של הקונסוליה תהיה צעד משמעותי בחידוש הקשרים בין ארצות הברית לפלסטינים, שהוקפאו בתקופתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. עם זאת, מהלך כזה מצריך קבלת אישור של ישראל.

בכירים אמריקנים רבים סבורים שהמתיחות האחרונה בירושלים והמשבר בעזה הפכו את פתיחתה מחדש של הקונסוליה בירושלים לדחופה עוד יותר. התחושה במשרד החוץ האמריקני היא שבמהלך חלק גדול מהאירועים האחרונים הממשל "טס על עיוור" כיוון שלא הייתה קונסוליה שעוקבת אחרי המתרחש בצד הפלסטיני.

הקונסוליה האמריקאית, ירושלים. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
בארה"ב סבורים שהאירועים האחרונים בישראל מחייבים את פתיחתה מחדש. הקונסוליה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

גורמים ישראלים בכירים אמרו שסגן עוזר שר החוץ האמריקני לנושאים ישראלים-פלסטינים, האדי עמר, העלה את סוגיית פתיחת הקונסוליה בשבוע שעבר במהלך פגישותיו עם בכירים במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה. לדברי הגורמים, התגובות שהוא קיבל לא היו חיוביות אך גם לא שליליות.

כששר החוץ בלינקן העלה את הנושא בפגישתו עם נתניהו היום, ראש הממשלה לא נתן תשובה חיובית והציג הסתייגויות. גורמים ישראלים בכירים ציינו כי נתניהו אמר שהוא מעדיף שגם אם הקונסוליה תיפתח מחדש, היא תמשיך להיות כפופה לשגרירות האמריקנית בירושלים ולא תתפקד כנציגות דיפלומטית נפרדת ועצמאית.

מתחם השגרירות האמריקנית, ירושלים, 2 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו מעוניין שהקונסוליה תמשיך להיות כפופה לשגרירות האמריקנית. מתחם השגרירות בי-ם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הקונסוליה האמריקנית הוקמה בירושלים ב-1844 ושימשה במשך למעלה מ-25 שנה אחראית על הקשרים עם הרשות הפלסטינית. ממשל טראמפ החליט לסגור את הקונסוליה וב-2019 היא מוזגה אל תוך השגרירות בירושלים, הוכפפה לשגריר לישראל ואיבדה את מעמדה העצמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully