וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפסקת האש: שר החוץ האמריקני יגיע לביקור ראשון בישראל

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 9:05

בלינקן, הצפוי לבקר בישראל, ברשות הפלסטינית, במצרים וירדן, יתמקד בביקורו בייצוב הפסקת האש בדרום, בסיוע הומניטרי לתושבי עזה ובדיונים ראשונים על שיקום הרצועה אחרי סיום מבצע "שומר החומות". ביידן: "מחויב לשדרוג מערכת כיפת ברזל"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום לפני כניסת הפסקת האש/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן הודיע היום (שישי) כי יגיע למזרח התיכון בימים הקרובים, ויבקר בישראל, ברשות הפלסטינית, במצרים וירדן.

זה יהיה ביקורו הראשון של בלינקן באזור מאז כניסתו לתפקיד, והוא צפוי להתמקד בייצוב הפסקת האש בדרום, ולעסוק גם בסיוע הומניטרי לתושבי עזה ובדיונים ראשונים על שיקום הרצועה אחרי סבב הלחימה האחרון. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ גבי אשכנזי, שר הביטחון בני גנץ, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומנהיגים נוספים באזור.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, 18 במאי 2021. רויטרס
ביקור ראשון באזור. בלינקן/רויטרס

שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי שוחח עם בלינקן הלילה, עדכן אותו על החלטת הקבינט, והודה לו "על התמיכה האמריקנית הבלתי מתפשרת בישראל ובזכותה להגן על עצמה". הוא הוסיף כי אמר למקבילו כי "נשמח לקבל את פניו, להמשיך ולדון בקידום הסוגיות האסטרטגיות האיזוריות לשמירה על ביטחונה של ישראל והיציבות האיזורית".

עוד בוואלה!

ביידן: הדגשתי בפני נתניהו שאני מחוייב לסייע לישראל לשדרג את כיפת ברזל

לכתבה המלאה

ביידן: מחויב לשדרוג כיפת ברזל

מוקדם יותר נאם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני קיבל פה אחד את היוזמה המצרית לסיום הסבב. "בירכתי את נתניהו על הפסקת האש והדגשתי שארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול ירי הטילים מצד חמאס. נתניהו הביע הערכה לסיוע האמריקני בפיתוח מערכת כיפת ברזל שמצילה חיים", אמר.

"אני מחויב לסייע לישראל לשדרג את כיפת ברזל ולהשלים את המלאים שלה", הדגיש ביידן, שציין כי שוחח שש פעמים עם ראש הממשלה במשך המשבר. הוא הבטיח לפעול "לשיקום רצועת עזה ולסיוע הומניטרי מול הרשות הפלסטינית ולא מול חמאס, ובדרך שלא תאפשר לחמאס להתחמש מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully