וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: ביקור בלינקן בישראל יתמקד גם בעימותים בין יהודים לערבים

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 8:29

לדברי הבכיר במשרד החוץ האמריקני, מוקד השיחות יהיה הפסקת האש בעזה, אך השר צפוי לדון גם במהומות האלימות בתוך הארץ. עם זאת, חידוש שיחות השלום לא צפוי לעלות. עוד הודגש כי לחמאס לא יהיה וטו על הכנסת הסיוע לעזה. "התמודדנו עם אתגרים דומים בארצות הברית"

עימותים בלוד 12 במאי 2021. לירן לוי
נושא העימותים בין יהודים וערבים בישראל יעלה בשיחות. מכונית שהובערה בלוד, שבוע שעבר/לירן לוי

בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר לקראת ביקורו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בישראל מחר (שלישי), כי למרות שמוקד השיחות יהיה על ייצוב הפסקת האש בעזה, גם נושא העימותים האלימים בין יהודים לערבים בתוך ישראל צפוי לעלות. "אנחנו מודאגים ממה שקרה. גם אנחנו התמודדנו עם אתגרים דומים בארצות הברית ואנחנו מבינים את זה", אמר הבכיר.

בתדרוך לכתבים בנושא ביקורו של בלינקן בישראל וברשות הפלסטינית, אמר הבכיר כי לחמאס לא יהיה וטו על הכנסת הסיוע לעזה ושיקום הרצועה, וכי ארצות הברית מצפה שהארגון לא יפריע למאמצים הללו. לדבריו, שר החוץ האמריקני לא צפוי לדון בביקורו בחידוש של שיחות השלום בין הצדדים - אלא להתמקד בייצוב הפסקת האש בעזה ושיקום הרצועה.

"אנחנו רוצים לוודא שהפסקת האש מחזיקה מעמד ולא רוצים לראות חזרה לשפיכות הדמים. נחפש דרכים לשפר את החיים של ישראל והפלסטינים בטווח הקצר", הוא אמר.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, 18 במאי 2021. רויטרס
"אנחנו רוצים לוודא שהפסקת האש מחזיקה מעמד". בלינקן/רויטרס

הבכיר האמריקני הוסיף וציין כי ארצות הברית רוצה לעבוד עם האו"ם, הרשות הפלסטינית ומצרים כדי להעביר את הסיוע בצורה שתגיע לתושבי עזה ולא לחמאס. "אין ערבויות לזה אבל נעשה הכל כדי שהסיוע הזה יגיע לאנשים שזקוקים לכך. אנחנו מקווים שזה יסייע לנו להגיע לחזרה כלשהי של הרשות הפלסטינית לעזה".

יהיה זה ביקורו הראשון של בלינקן באזור מאז כניסתו לתפקיד. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ גבי אשכנזי, שר הביטחון בני גנץ, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומנהיגים נוספים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully