וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 שנה ליציאה מלבנון: צה"ל יחל בחלוקת אותות המערכה ללוחמים

25.5.2021 / 6:00

האות יוענק בחודש הבא כהוקרה לחיילים, עובדי צה"ל ולוחמי צד"ל ששירתו ביחידות שפעלו בגזרת לבנון או פעלו לתמיכה במאמץ הלחימה באופן ישיר בין השנים 2000-1982. הרמטכ"ל: "זהו צעד חשוב וערכי, המבטא הוקרה עמוקה לשירות של דורות רבים שהגנו על גבולה הצפוני של המדינה"

נסיגת צה"ל מדרום לבנון, מאי 2000. AP
אותות המערכה יינתנו 21 שנים לאחר יציאת צה"ל. נסיגת כוחות מדרום לבנון, מאי 2000/AP

עשרים ואחת שנים לאחר יציאת כוחות צה"ל מלבנון, יחולק אות מערכה מיוחד כהוקרה לחיילים, עובדי צה"ל ואנשי צד"ל ששירתו בצה"ל בין ה-30 בספטמבר 1982, ועד ה-24 במאי 2000, ביחידות שפעלו בגזרת לבנון או פעלו לתמיכה במאמץ הלחימה באופן ישיר. חלוקת האותות תחל בחודש הבא.

ועדה מיוחדת לבחינת סוגיית הענקת האות מונתה בשנה שעברה ע"י הרמטכ"ל אביב כוכבי, ובראשה עמד רב אלוף (מיל') שאול מופז. הוועדה המליצה להעניק את האות ובכך להכיר בלחימה ברצועת לבנון כמערכה. המלצות הוועדה התקבלו, וההחלטה הסופית על כך אושרה בממשלה בחודש מרץ האחרון בהמלצת שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל כוכבי. האחרון ציין כי זהו צעד חשוב וערכי, המבטא הוקרה עמוקה לשירות של דורות רבים שהגנו על גבולה הצפוני של המדינה.

21 שנה ליציאה מלבנון: צה״ל יחל בחלוקת אותות לציון המערכה ברצועת הביטחון. דובר צה"ל
אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון בלבנון/דובר צה"ל

במסגרת החלטת הממשלה נקבע כי הקריטריון הראשי לקבלת האות הוא שירות צבאי סדיר או שירות מילואים בגזרת לבנון למשך 30 ימים רצופים, במהלך השנים שהוגדרו. עוד נקבע כי את האות יקבל גם חייל ששירת ביחידה מבצעית שפעלה בגזרת לבנון למשך 30 ימים רצופים. צה"ל הגדיר כי יחידה מבצעית היא כל גדוד, טייסת או שייטת מזרוע היבשה, אגף המודיעין, חיל הים, אגף התקשוב וחיל האוויר.

נוסף על קריטריונים אלה, נקבע כי את האות יקבל גם חייל בשירות סדיר או בשירות מילואים למשך תקופה הפחותה מ-30 ימים, אך נעדר בתקופות שירותו ומאז לא נודעו עקבותיו, נפל, נשבה או נפצע במהלך שירותו, נחבל או חלה בתקופת שירותו.

צבעי האות טומנים בחובם משמעויות הקשורות לאופי הלחימה: הצבעים כחול ולבן שבמרכז האות מייצגים את צבעי דגל ישראל, הצבע האפור מייצג את הפעילות המבצעית הממושכת וצבע המוצבים ברצועת הביטחון, הצבע הירוק מייצג את הלחימה בשטח רווי צמחיה, הצבע האדום מייצג את הנפגעים בגוף ובנפש, האבידות, העוז וגבורת הלחימה.

21 שנה ליציאה מלבנון: צה״ל יחל בחלוקת אותות לציון המערכה ברצועת הביטחון. דובר צה"ל
את האות יקבל מי ששירת בגזרת לבנון בין השנים 2000-1982/דובר צה"ל
21 שנה ליציאה מלבנון: צה״ל יחל בחלוקת אותות לציון המערכה ברצועת הביטחון. דובר צה"ל
אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון בלבנון/דובר צה"ל

ב-7 ביוני יתקיים בצה"ל יום עיון רשמי, בו יידונו היבטים מבצעיים, תרבותיים, וחברתיים שליוו את 18 שנות הלחימה ברצועת הביטחון. בתום יום העיון יתקיים טקס צבאי רשמי במעמד שר הביטחון בני גנץ, בו יוענק לראשונה אות המערכה לרמטכ"ל אביב כוכבי, כנציג צה"ל.

טקס זה יסמן את יריית הפתיחה לחלוקת האותות ביחידות צה"ל בפיקודים, בזרועות ובאגפים השונים, בהם יחולק האות לכלל משרתי צה"ל ששירתו בעת הלחימה ברצועת הביטחון בלבנון וזכאים לקבלת האות.

משפחות ששכלו את יקיריהן יקבלו את האות בהענקה אישית בבתיהן. נכי צה"ל יקבלו את האות בטקס הוקרה רשמי שיתקיים ביחידות בהן שירתו, או בהענקה אישית. משרתי מילואים בשירות פעיל יקבלו את האות במעמד רשמי ביחידתם. אנשי צד"ל יקבלו את האות בטקס רשמי בראשות שר הביטחון והרמטכ"ל שצפוי להתקיים בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully