וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל החליט: יוענק אות מערכה לתקופת רצועת הביטחון בלבנון

5.11.2020 / 6:29

כוכבי אימץ את המלצת הוועדה שמינה, וקבע כי התקופה שבין 30 בספטמבר 1982 ל-24 במאי 2000 תיחשב באופן רשמי למערכה, שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". המלצת הרמטכ"ל תובא לאישור שר הביטחון, ולאחר מכן תובא לאישור ועדת השרים לטקסים וסמלים

עריכה: ניר חן

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט אמש (רביעי) להעניק אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון - כך הודיע דובר צה"ל. מדובר בתקופה שבין 30 בספטמבר 1982 ל-24 במאי 2000. כוכבי אימץ את המלצת הוועדה שמינה, בראשות רא"ל (מיל') שאול מופז. הרמטכ"ל הדגיש כי זהו צעד חשוב וערכי, המבטא הוקרה עמוקה לשירות של דורות רבים שהגנו על גבולה הצפוני של המדינה ואזרחיה.

הוועדה מונתה על ידי הרמטכ"ל, באישורו של שר הביטחון בני גנץ, לפני כמה חודשים. היא המליצה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה, שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". כמו כן, המליצה לקבוע הענקת אות מערכה לתקופת לחימה זו. האות יוענק, לפי ההמלצה, לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה לה, ולא לכלל המשרתים בצבא באותה העת.

7.3.1995 חטיבה 7 על טנק מרכבה במוצב בופור. אלפי בן יעקב, ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
טנק של צה"ל סמוך למוצב הבופור בדרום לבנון/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה, אלפי בן יעקב

המלצת הרמטכ"ל תובא לאישור שר הביטחון. אם גנץ יאשר אותה, היא תובא לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים. חברי הוועדה היו נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס; ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז; מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון, אלוף יעקב בנג'ו; מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב; אלוף (מיל') עידו נחושתן; אלוף (מיל') משה קפלינסקי; אלוף (מיל') גיורא איילנד; תא"ל (מיל') סוזי יוגב.

עוד בוואלה!

מדינת חיזבאללה

לכתבה המלאה

ועד הפעולה להכרה בתקופת הלחימה ברצועת הביטחון בלבנון כמערכה, שפעל בחודשים האחרונים רבות בנושא, בירכו על החלטת הרמטכ"ל והמלצת הוועדה. "אנחנו מתרגשים ומאושרים מהחלטת הרמטכ"ל להכיר במלחמה בלבנון כאחת ממערכות ישראל", מסרו. "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון לקבל כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון החלטה המאמצת את החלטת הרמטכ"ל, ומכירה במלחמה בלבנון כאחת ממערכות ישראל".

20.11.1990 תרגיל סיירת 300, טנק מגח בכניסה ללבנון. ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, צלמי במחנה
טופז אסף, מערכת וואלה! NEWS
"מתרגשים ומאושרים מההכרה". לוחם צה"ל במוצב ריחן/מערכת וואלה! NEWS, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, צלמי במחנה טופז אסף

עוד נמסר מטעם ועד הפעולה כי "עיניהם של אלפי לוחמים ומשפחות שכולות נשואות אליכם, על מנת שתסגרו את המעגל ותעשו את המעשה הנכון בשנה ה-20 לצאת צה"ל מלבנון". נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך אף הוא על החלטת הרמטכ"ל ומסר כי "מדובר בצעד ראוי וחשוב המהדהד את הערכת העם כולו אל מסירותו של דור לוחמים על הגנת גבולה הצפוני של מדינת ישראל".

הנשיא ריבלין הוסיף בטוויטר כי "לוחמים, שראו מול עיניהם במוצבים ובקרבות, את משימת ההגנה על יישובי הצפון, לחמו במערכה ולעיתים לא שבו ממנה".

גם שר הביטחון בני גנץ, שצפוי לאשר את ההחלטה, בירך. "שירתתי 22 שנים בלבנון ואני מכיר דרך הרגליים את הייחודיות של השירות באזור. עם כניסתי לתפקיד, הנושא הובא בפניי ודאגתי לקדם אותו יחד עם הרמטכ"ל", אמר גנץ. "בקרוב אזמין את חברי הוועדה לדון בהמלצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully