וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה בריאיון לרגל 20 שנה לנסיגה: גנץ מנוסה באכזבות בלבנון

יפעת רוזנברג

26.5.2020 / 22:27

מזכ"ל חיזבאללה הכריז כי לרשות הארגון יכולות שלא היו לו ב-2006, ולעג לשר הביטחון החדש, ששימש המפקד האחרון של יחידת הקישור ללבנון עד לנסיגה. "הביטוי 'ישראל חלשה מקורי עכביש' הוטבע אז, עם המפלה של הצבא הישראלי"

.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה תקף היום (שלישי) את שר הביטחון הנכנס וראש הממשלה החליפי בני גנץ, בראיון שקיים לציון 20 שנים לנסיגת ישראל מלבנון. "לשר הביטחון החדש יש היום ניסיון גדול באכזבה בדרום לבנון", אמר נסראללה. "הביטוי 'ישראל חלשה מקורי עכביש' הוטבע אז, עם המפלה של הצבא הישראלי", הוסיף.

הוא התייחס לכך שגנץ שימש כמפקד האחרון של יחידת הקישור ללבנון (יק"ל) עד לנסיגת צה"ל מרצועת הביטחון במאי 2000. "שר הביטחון ברק הוא מי שסגר את השער ב-24 במאי 2000, מרבית המנהיגים חוו את האכזבה מאז", הוסיף נסראללה.

בנוסף לכך, הוא הסביר כי "היום יש לנו יכולות שלא היו לנו ב-2006, מבחינת מלחמת המוחות ותכניות המלחמה". הוא התייחס גם לתכניות הסיפוח במסגרת עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואמר כי "ישראל זממה על ירדן ב-1982 והיום היא זוממת על עסקת המאה". הוא הזהיר את ירדן, והוסיף כי "תכנית המולדת החלופית לפלסטינים בירדן עדיין קיימת עבורה". לדבריו, "את הישראלי לא מעניין אלא האינטרסים שלו והתכנית האמתית שלו היא כל פלסטין".

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בראיון לרגל 20 שנה ליציאת צה"ל רצועת הביטחון בלבנון. 26 במאי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בראיון, הערב/אתר רשמי, אתר רשמי

"את הישראלי לא מעניין אלא האינטרסים שלו והתכנית האמתית שלו היא כל פלסטין", המשיך נסראללה בדבריו. "הישראלי חשב שהוא ייסוג לגבול וישאיר את 'הצבא של לאחד', שהוא ילחם, ובכך יהפוך את המלחמה למלחמת אזרחים", הוסיף. "הקריסה של צד"ל הפתיעה את צבא האויב. הישראלי תכנן להצית מלחמה עדתית בשנת 2,000, וההתנגדות סיפקה דוגמה ל'איך צריך לטפל במשתפי פעולה'".

הוא שטח את משנתו בנוגע לישראל, ואמר כי "הישות הציונית היא ישות גזענית והיא לא מדינה דתית, היא מדינה גזענית שפועלת בגזענות". מעבר לכך, הוא אמר כי הוא משוכנע בכך שישראל לא תשרוד עוד זמן רב, "כי היא מלאכותית וזרה באזור". הוא הוסיף כי "ישראל של לפני שנת 2,000 היא לא אותה ישראל של אחרי שנת 2,000 וכולם יודעים זאת. אנחנו משוכנעים שהישות הישראלית הגזענית תיעלם".

עוד בוואלה!

יחידת עילית בלבנון, השתלטות על צבא סוריה: חיזבאללה נערך למלחמה בצה"ל

לכתבה המלאה

עוד אמר נסראללה כי "הנוכחות הישירה של אמריקה באזור היא הוכחה לחולשת בנות בריתה, והיא עוד סממן לכוח של ציר המאבק. פלסטין היא כוח אסטרטגי לטובת ציר ההתנגדות, רמת התמיכה בהתנגדות בקרב הפלסטינים היא הגבוהה ביותר ממה שהיה בעבר". לדבריו, "גם ישראל מודה ואומרת שההתנגדות הכפילה את כוחה, ישראל יודעת שהפצצה בלבנון לא תעבור ללא תגובה, וזה אחד מכללי המשחק". "המשוואה היום היא שאנחנו נגיב אם ייהרג מישהו מאיתנו, בכל מקום", הסביר.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ביקר  בפיקוד דרום ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו.26 במאי 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"יש לו ניסיון עם אכזבות בלבנון". גנץ בביקור בפיקוד דרום, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

נסראללה המשיך בניתוח שלו את מדינת ישראל. ואמר כי "היא מדינה שמתבססת על גורם חיצוני שהוא ארצות הברית, וכשהעולם החיצון ייחלש היא תקרוס". לדבריו, "בעתיד, כפי שאנו רואים אותו, אין מקום לבלוטה סרטנית באזור". הוא הסביר כי מבחינתו, "תסריט שבו הם הולכים עם התיקים שלהם וחוזרים לאיפה שהם באו ממנו, הוא סצנה שאליה אנחנו הולכים".

"ההישג הלבנוני לאחר השחרור הוא ההרתעה שהשגנו", המשיך נסראללה בדבריו. הוא סיפר תיאוריה, שלפיה ישראל נטלה חלק פעיל במלחמת האזרחים בסוריה. "יש פלגים באופוזיציה הסורית שהיו בקשר עם ישראל וקיבלו מהם תמיכות שונות", אמר. "ההליכה של ישראל למערכה בסוריה היא ניצחון של ציר ההתנגדות". "ההנהגה הסורית סבורה שזה אינו האינטרס של סוריה להיכנס היום למלחמה עם ישראל, אבל אני מזהיר את ישראל שגם לסבלנות של ההנהגה הסורית יש גבולות".

(עדכון ראשון 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully