וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המתיחות ברצועה: ראש אגף המבצעים דחה את החלפתו

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 19:09

אלוף אהרון חליוה היה אמור לסיים את תפקידו בשבוע הבא ולהתמנות לראש אמ"ן, אך דחה את החילוף בכשבועיים כדי לעדכן את התוכניות המבצעיות לקראת האפשרות של הדרדרות נוספת מול חמאס. כמו כן הנחה כוכבי את צה"ל למוכנות מלאה להסלמה, ולייצור מטרות חדשות לסיכול ברצועה

אלוף אהרון חליוה, ראש אגף המבצעים במטה הכללי. דובר צה"ל
יסיים את תפקידו בעוד כשבועיים. חליוה/דובר צה"ל

על רקע המתיחות הביטחונית מול חמאס ברצועת עזה, ולאחר מבצע שומר החומות, דחה ראש אגף המבצעים במטכ"ל אהרון חליוה את סיום תפקידו בכשבועיים. חליוה היה אמור להיות מוחלף בשבוע הבא על ידי תא"ל עודד בסיוק, ולהתמנות לראש אמ"ן. הסיבה לדחייה היא כדי שיוכל חליוה לעדכן את התוכניות המבצעיות לרצועת עזה לקראת האפשרות של הדרדרות מול חמאס או שיגורי רקטות של ארגונים אחרים מהרצועה. התוכניות יוצגו לרמטכ"ל אביב כוכבי עד יום רביעי.

כמו כן, הנחה כוכבי את צה"ל למוכנות מלאה, מתגובה נקודתית לירי ועד הדרדרות רחבה יותר. בנוסך לכך, הנחה הרמטכ"ל את אגף המודיעין, בדגש על מנהלת המטרות, להאיץ את קצב ייצור המטרות החדשות על יעדי הטרור ברצועת עזה, כשברקע חמאס מתנגד להצעה הישראלית להסדרה חדשה ושינוי כללי המשחק בכל מה שקשור להעברת כספים ופתיחת מעברי הגבול.

שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב בקריה בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ץ אלוף אהרון חליוה, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, ראש אגא"ס אלוף טל קלמן ובכירים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון, 25 באפריל 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
במטכ"ל מכוונים לשינוי כללי המשחק מול חמאס. הערכת מצב בקריה בזמן שומר החומות/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בצה"ל מעריכים כי על רקע ההישגים הצבאיים בשבועיים האחרונים ברצועת עזה יש סיכוי גבוה להגדיר את שומר החומות כ"מערכה עיצובית" ולא רק כ"מערכה משברית" אליה נגררה ישראל בתגובה לשיגור מטח רקטות לעבר ירושלים. בצה"ל הביעו את עמדתם בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת, כי הם ממליצים שלא לחזור לאותם תנאי הפסקת אש והסדרה עם החמאס.

"אסור להסתפק בשקט בלבד", אמרו גורמי צבא בכירים שהדגישו את השינוי האזורי שנוצר בזכות הסכמי אברהם, הפרגמטיות שגילו מדינות סוניות שכנות, מעורבות גוברת של ארצות הברית בענייני הזירה הפלסטינית וקשרים מתהדקים בין קהיר לוושינגטון באופן שלא קרה כבר שנים. אחד היעדים שהמליץ צה"ל לדרג המדיני, כלל את בחינת מדיניות הבידול בין הגדה המערבית לרצועת עזה, חיזוק מעמד הרשות הפלסטינית בכך שהכסף הקטארי יועבר דרך הרשות, שמתנגדת בשלב זה, אך יותר מכל שמו דגש על יצירת כלים שיטפלו בהתעצמות הצבאית של חמאס ברצועה.

טנקים בגבול עזה 21 במאי 2021. ראובן קסטרו
"אסור להסתפק בשקט בלבד". תותחים בגבול עזה/ראובן קסטרו

גורמים מדיניים בכירים טוענים כי חמאס עדיין מתקשה לעכל את היקף הנזק וההרוגים אך יותר מכל את קצב הלחימה שהציג צה"ל במבצע, עוצמת והיקף האש שהוטלה כבר בתחילתו על יעדי הטרור בעזה, ואת דחיית הפניות להפסקת אש.

"חמאס הודיע כמה פעמים על הפסקת אש באופן חד צדדי ונאלץ לחזור בו כי ישראל סירבה", אמר גורם ביטחוני. לכן, במערכת הביטחון בכלל ובצה"ל בפרט רואים את נקודת הזמן הזו כהזדמנות לייצר שינוי אזורי. גורמי ביטחון הבהירו כי חמאס מתנגד להצעות ישראליות, אך בפועל ארסנל הנשק של חמאס נפגע וכעת יש ברשותו מאות רקטות לטווח ארוך בלבד, ש-90% מהם כיפת ברזל יודעת ליירט, חלק נופלות בשטח הפלסטיני והשאר נוחתים בשטח ישראל. לכן, הוא לא מסוגל לנהל מערכה מתמשכת עם ישראל מבלי לשלם מחיר כבד, בזמן שצה"ל ערוך ומסוגל להמשיך במבצע ימים ושבועות ארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully