וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלו חייזרים? גולגולות מוזרות שנמצאו בפרו חשפו קונספירציה שלמה ומציאות מצמררת

11.6.2021 / 1:00

סרטון ויראלי שעלה לפייסבוק ולאחר מכן ליוטיוב חושף את הגולגולות המוזרות שנמצאו בפרו בשנת 1920. בזמן ש"מומחי חייזרים" בטוחים שהגולגולת הארוכה שייכת למבקרים מהחלל החיצון, יש מומחים עם הסבר אחר - והוא די מטריד

גולגולות מוזרות שהתגלו בפרו גרמו להפצת תיאוריית קונספירציה שלמה שטענה שמדובר בלא פחות מהוכחה שחייזרים ביקרו בעבר בכדור הארץ. על פי דיווח של "USA TODAY", הקונספירציה הויראלית החלה אחרי שבפוסט בפייסבוק (שבנתיים נמחק) שותף סרטון יוטיוב של התגלית ואחד מה"מומחים" לתיאוריות קונספירציה כתב "תסתכלו על ארובות העיניים. זה 100 אחוז חייזר" וטען ששקע העיניים והאורך של הגולגולת הם ההוכחה לכך שמדובר בגולגולת של חייזר ולא בן אדם.

מי שפרסם את הסרטון בפייסבוק אמר ל- USA Today "הסרטון צולם על ידי ילד מקומי ונראה 100 אחוז אמיתי". מאות גולגולות כאלו ארוכות ודמויות קונוס נמצאו במחוז פארקאס בפרו בשנת 1920 על ידי הארכיאולוג חוליו טייו. צורתן יוצאת הדופן הובילה לכל מיני תיאוריות, כולל טענה אחת (שמאז הופרכה) לפיהן ה-DNA של הגולגולות הצביע על היותן "יצור דמוי אדם חדש לחלוטין", כך דיווח אתר ניפוץ תיאוריות הקונספירציה סנופס.

שיפטו בעצמכם

אז מה זה יכול להיות?

הסרטון הועלה ליוטיוב לפני פחות מחודשיים וצבר אלפי תגובות ומעל 700 אלף צפיות (נכון לזמן כתיבת שורות אלו). הדובר הספרדי בסרטון כתב: "מצאתי צורה מוזרה של גולגולת בהרים של הואנקבליקה (עיר בפרו)".

אז האם אכן מדובר בגולגולת של חייזר? מליסה מרפי, אנתרופולוגית מומחית לפרו ניסתה להסביר את התופעה ואמרה: "שקעי העיניים נורמאלים ונמצאים בטווח של הוריאציה האנושית". היא הסבירה שהתושבים הקדומים בפרו השתמשו בבגדים צמודים וכובעים מיוחדים לראש ששינו את הצורה של הגולגולת שלהם. "אנשים בפרו עשו זאת במשך אלפי שנים, הם שינו את צורת הראש שלהם כחלק מהתרבות שלהם".

"עיצוב מכוון של הראש הוא סוג של שינוי תרבותי של הגוף שיכול היה לסמן דברים שונים, כמו זהותו של האדם, טקס מעבר, או כיבוש", היא הסבירה.

עוד בוואלה!

"התגלית הגדולה של המאה ה-21": האם התגלה זן חדש של בני אדם?

לכתבה המלאה
גולגלות מוזרות שנמצאו בפרו. YouTube / Frans, צילום מסך
אז זה סתם בן אדם? מאכזב קצת.../צילום מסך, YouTube / Frans

דיווח משנת 2018 ב- Science News העלה כי גולגולות מאורכות במה שנקרא "עיוות גולגולתי מלאכותי" נתפשו כסמל סטטוס בפרו העתיקה ונמצאו בעיקר בקרב בני האליטה. חברי קהילה המכונה קולגואה שינו בכוונה את הגולגולת של התינוקות שלהם, כדי לנסות ליצור לה צורה גבוהה ודקה יותר.

הביו-ארכיאולוג מתיו ולסקו מאוניברסיטת קורנל ציין במחקר שנערך בשנת 2018: "בתקופות משבר ותהפוכות חברתיות, יצירת סוג חדש של זהות קולקטיבית יכולה לחזק או לערער את ההשתלבות הפוליטית. זה אולי קידם את הלכידות בין האליטות המקומיות והקל על שיתוף פעולה ברמות גבוהות, כדי לתאם חילופי צורות עבודה חקלאיות, לנהל השקיה או להתגייס נגד כוחות חיצוניים, כולל (אך לא רק) בני האינקה הפולשים".

על פי וויקיפדיה, הליך עיוות צמיחה הגולגולת הנורמלי התבצע לרוב על ידי הפעלת כוח לאורך זמן ממושך על הגולגולת של התינוק. כתוצאה מכך הגולגולת משוטחת, מוארכת (מופק על ידי חבישת שני לוחות עץ בצדי הראש), מעוגלת (מופק על ידי קשירת בד סביב הראש) או מתעצבת לצורת חרוט. לרוב ההליך מבוצע בערך כחודש לאחר הלידה ונמשך כחצי שנה. אין אפילו אזכור אחד של חייזרים, קצת מאכזב, לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully