וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התגלית הגדולה של המאה ה-21": האם התגלה זן חדש של בני אדם?

5.7.2018 / 8:47

לפני מספר חודשים נמצאו בפרו שלדים מוזרים, שרבים האמינו שהם חייזרים או ביו-רובוטים, אבל בדיקת DNA שנעשתה העלתה מסקנה אחרת. האם מדובר בתגלית ש"תשנה את ספרי ההיסטוריה לנצח"?

אתר רשמי

לפני מספר חודשים נמצאו בפרו שלדים, שנראו אנושיים כמעט לחלוטין ונשאו 23 זוגות כרומוזומים, אבל לכל אחד מהם היו רק שלוש אצבעות בכל יד, כל שחוקרים מאמינים שהם עשויים בכלל להיות של חייזרים ואפילו העלו השערות לפיהן מדובר בביו-רובוטים. לאחרונה נערכו בדיקות חדשות על אותם שלדים והעלו מסקנה מרתקת: ייתכן שנתקלנו בסוג חדש של בני אנוש, כזה שלא ראינו מעולם בעבר.

בדיקת DNA נעשתה על אחד השלדים והמסקנות היו: הוא בן כ-,800 שנים ומרכיביו 98.5 אחוז אנושיים, כלומר כמו אצל בני אדם, והאחוז וחצי הנותרים אינם מוכרים למדע. הבדיקה נעשתה על ידי חוקר בריטי בשם בארי פיצג'ראלד ותועדה על ידי יוצר הסרטים הדוקומנטריים סטיב מרה, שהצליחו להשיג גישה לשלדים בעיר נאסקה ולקחו מאחד מהם כמה דגימות שונות. כעת, החוקר מאמין שהממצאים עשויים "לשנות את ספרי ההיסטוריה לנצח". השלד שנבדק היה של אישה שמכונה "מריה", ומלבד העובדה שיש לה רק שלוש אצבעות, ראשה גם מוארך ומשונה.

עוד בנושא

זיוף או אמיתי? גופות של חמישה "חייזרים" התגלו בפרו
חייזרים או ביו-רובוטים? מה הסוד של השלדים שהתגלו בפרו?

האם נמצא שלד של חייזר?. אתר רשמי
סוף לתעלומה? שלד פרואני/אתר רשמי

"אנחנו יכולים לאשר שמצאנו ראיות לכך שמריה היא תגלית מדהימה", אמר סטיב מרה לתקשורת, "זו עשויה להיות התגלית הגדולה של המאה ה-21". תיירי יאמין, נשיא המכון לחקר תרבות האינקה אליו נמסרו השלדים, מאמין ש"מריה עשויה להיות שילוב של אדם ושל גזע חוצני", אבל לדעתו של סטיב זה ממש לא המקרה.

כחלק מתהליך הכנת הסרט, סטיב ובארי הגיעו לפרו כדי לראיין כמה מ"שחקני המפתח" במציאת וחקר השלדים, וערכו בדיקות שונות על השלדים עוד טרם בדיקת ה-DNA ששינתה את התמונה מבחינתם. לדעתם, "מריה" היא הגופה האמיתית היחידה מבין שלל השלדים, כאשר לטענתם האחרות זויפו על ידי שודדי קברים שהשתמשו בעצמות של בעלי חיים כדי למשוך עניין. הם גם סבורים שייתכן ששינו מעט את מריה כדי שתהיה שווה יותר בשוק השחור.

עוד באותו נושא

מדענים טוענים: נמצאו אבותיו של המין האנושי הנכחד "ההוביט"

לכתבה המלאה
שלד דמוי אדם פרו. צילום מסך
למריה רק שלוש אצבעות בכל יד ורגל/צילום מסך

"החוקרים שלנו אישרו שלמריה יש DNA מאוד לא רגיל", אמר סטיב, "אחוז וחצי ממנו לא מוכר לנו, ויש לה מוטציה אדירה בגנים שלא מזוהה עם אף מחלה מוכרת. יכול מאוד להיות ששודדי הקברים שמצאו אותם ערכו בה שינויים מבלי לדעת שמדובר בגופה מיוחדת מאוד, שאולי מייצגת זן חדש של אנשים. זו תגלית מדעית מדהימה שאולי נהרסה בגלל חמדנות". לדבריו, בשוק השחור הבינלאומי הוצב תג מחיר של מיליון ליש"ט על ראשה של מריה.

שלד דמוי אדם פרו. צילום מסך
"יש לה מוטציה אדירה בגנים שלא מזוהה עם אף מחלה מוכרת"/צילום מסך
שלד דמוי אדם פרו. צילום מסך
"מריה עשויה להיות שילוב של אדם ושל גזע חוצני"/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פרו
  • שלד
  • dna

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully