וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים טוענים: נמצאו אבותיו של המין האנושי הנכחד "ההוביט"

9.6.2016 / 9:00

מדענים איתרו מאובנים באי פלורס שבאינדונזיה, המוכיחים כי אבותיו של המין האנושי הזעיר, שחי לפני עשרות אלפי שנים, הם עתיקים הרבה יותר ממה שסברו עד כה. כעת מאמינים החוקרים כי אותו המין הוא למעשה "הומו ארקטוס גמד"

מאובנים שהתגלו באי פלורס שבאינדונזיה עשויים לשפוך אור על אחת התעלומות האנתרופולוגיות המסקרנות ביותר: מי היו אבותיו של המין האנושי הזעיר הנכחד, המכונה "ההוביט". מדענים מיפן ומאוסטרליה שחקרו שברי עצמות ושיניים בני 700 אלף שנים שהתגלו באפיק נחל עתיק, טענו כי הם ככל הנראה שייכים למין הנכחד, ו"מראים כמעט בוודאות" כי ההוביט התפתח מזן ההומו-ארקטוס שחי באסיה.

התגלית למעשה שוללת את הטענות לכך שההוביט, ששמו המדעי הוא הומו פלוריסיינסיס, משתייך למין ההומו ספיאנס שלו משתייכים בני האדם - מין שהופיע לראשונה באפריקה לפני 200 אלף שנה. כלומר, הדבר מראה כי מוצאו של ההוביט עתיק הרבה יותר.

ישנן עדויות לכך שההומו ארקטוס, שהופיע לראשונה באפריקה לפני כ-1.9 מיליון שנים, נכח באינדונזיה, שכן התגלו מאובנים בני 1.5 מיליון שנים עד 150 אלף שנים באי ג'אווה, הנמצא ממערב לפלורס. הפליאונטולוג גריט ואן דן ברג מאוניברסיטת וולונגונג שבאוסטרליה אמר כי המאובנים החדשים שהתגלו בפלורס דומים למאובנים שהתגלו בג'אווה.

עוד כתבות מהעולם:
בריטניה: המשטרה פוצצה רכב חשוד מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון
דאעש הגיע למרכז אסיה? מתקפת טרור חסרת תקדים בקזחסטן
תיעוד: דאעש בעיראק מחריב מקדשים עתיקים - ומאיים על הפירמידות

ראשו של המין האנושי "הומו פלוריסיינסיס", הידוע בכינויו "ההוביט", כפי שעולה ממאובנים שנמצאו באינדונזיה. רויטרס
תצורת פניו של "ההוביט", כפי שעולה ממאובנים שנמצאו/רויטרס

המאובנים שהתגלו הם של ארבעה שיני בשר ושני שיני חלב, שבר של עצם לסת ושברים מהגולגולת של שני ילדים ובגיר אחד או שניים, שנהרגו בהתפרצות הר געש. הם נמצאו במהלך חפירות בשטח הנמצא 70 קילומטרים ממזרח למערה שבה נתגלו עצמות ההוביט לראשונה בשנת 2003.

"נראה כי ההוביט הוא אכן גמד מזן הומו-ארקטוס", אמר הארכיאולוג אדם ברום מאוניברסיטת גריפית' שבאוסטרליה. על פי מאובנים שנמצאו בעבר, שהראו כי ההוביט חי לפני 50 אלף עד 90 אלף שנים, נמצא כי גובהו היה 106 סנטימטרים, והוא היה בעל מוח קטן הדומה לגודל מוחו של שימפנזה. המדענים סבורים כי ההוביט הוא למעשה "גמד" של ההומו אירקטוס. המדענים מאמינים כי ייתכן שאירעה תופעה הנקראת "חוקי האי", שבמסגרתה מתכווץ הגוף במשך מאות אלפי שנים, עם הגעת מין מסוים לאי שבו מזון מוגבל.

מאובן שנמצא באי פלורס שבאינדונזיה, השייך לאבותיו של ההומו פלוריסיינסיס. רויטרס
אחד המאובנים שאותרו באי פלורס/רויטרס
אתר חפירות באינדונזיה שבו אותרו עצמות של אבות המין הומו פלוריסיינסיס, יוני 2016. רויטרס
אתר החפירות הארכיאולוגיות באי פלורס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully