וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוק תבערה בגן ילדים, 450 שוטרים ולוחמי מג"ב: החזרה לשגרה מתעכבת בלוד

למרות סיומו של מבצע "שומר החומות" ושקט יחסי בערים המעורבות בישראל, האווירה בלוד נותרה מתוחה. יותר מחצי מכוחות השיטור שהוצבו בעיר נותרו בשטח, בעוד כמה מבתי הספר וגני הילדים לא נפתחו עקב חשש של התושבים מאי סדרים נוספים. "הבת שלי מפחדת ללכת ללימודים"

תושבי שכונת רמת אשכול בלוד העבירו את הגנים לפתח בניין העירייה במחאה על חוסר הביטחון האזורי, 23 במאי 2021. ללא, מערכת וואלה!
חלק מבתי הספר וגני הילדים בעיר לא נפתחו עקב חשש התושבים. תושבי רמת אשכול במחאה, הבוקר/מערכת וואלה!, ללא

למרות סיומו של מבצע "שומר החומות" ושקט יחסי בערים המעורבות בישראל, האווירה בלוד נותרה מתוחה. לוואלה! נודע כי מתוך כ-800 שוטרים ולוחמי מג"ב שהוצבו בעיר, כ-450 נותרו בשטח נכון להיום. במקביל, חלק מבתי הספר וגני הילדים לא נפתחו הבוקר, עקב חשש של התושבים מאי סדרים נוספים.

"עיקר הכוחות שעזבו את העיר נותבו למחוז ירושלים, ושלוש פלוגות מג"ב הוחזרו בשבוע שעבר לאיו"ש בשל הירידה החדה באירועי האלימות בעיר", אומר גורם במערכת אכיפת החוק. "השוטרים עדיין עם האצבע על הדופק, ראינו שסוף השבוע האחרון עבר בשקט באופן יחסי".

בשכונת רמת אשכול בעיר, שהייתה במוקד החיכוך בשבועות האחרונים, הלימודים בבתי הספר וגני הילדים לא נפתחו הבוקר. זאת, משום שוועד השכונה החליט לתגבר באבטחה פרטית את מוסדות החינוך שבשכונה. בתוך כך, בקבוק תבערה בו לא נעשה שימוש אותר הבוקר בגן רועה שנמצא בשכונה, לאחר שגננת ערכה סיור ביטחון במקום.

בקבוק תבערה נמצא בגן רועה בשכונת רמת אשכול בלוד, 23 במאי 2021. ללא, מערכת וואלה!
בקבוק תבערה שנמצא בגן ילדים בלוד, הבוקר/מערכת וואלה!, ללא

ב"חמלוד", התארגנות התושבים בשכונות שסבלו מפרעות, אמרו הבוקר כי "בשל אילוצים בירוקרטיים, חברת האבטחה הפרטית לא תוכל לאבטח את תלמוד התורה ומוסדות החינוך היהודיים במאבטחים חמושים מחר. ולכן לא יתקיימו לימודים במוסדות היהודיים ברמת אשכול".

אילן בן מאיר, תושב לוד, אמר לוואלה! שצמצום כוחות השוטרים בעיר הוביל לכך שבתו בת ה-16 מפחדת לשוב ללימודים. "היא מפחדת לחזור לאולפנה שלה", סיפר. "היא אמרה לי 'אבא, לפני חודשיים שרפו שש מכוניות מחוץ לגדר שלנו, בשבוע שעבר התקיפו את השכונה שליד עם בקבוק תבערה. המפכ"ל אמר שנגמרו המהומות, שהיו פה שני צדדים של פורעים'".

בן מאיר הוסיף שבתו צפתה בסרטונים שצילמו חברות שלה, בהן ניתן לראות כיצד "שוטרים שומעים ירי ברחובות של רמת אשכול ולא עושים כלום. היא מספרת שהיא מפחדת ולא הולכת לבית ספר".

מפקדת מג"ב בלוד 19 במאי 2021. ראובן קסטרו
לוחמי מג"ב בלוד, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בעירייה אמרו הבוקר כי "ועד השכונה החליט לתגבר באבטחה פרטית ולוקח יום להשיג אישור לחמושים שיגיעו מחר. הסיכום היה שיגיעו מאבטחים לא חמושים וזאת כמובן לצד עשרות רבות של לוחמי מג"ב שפרוסים בכל רגע בשכונה. יצוין כי כחלק מההיערכות בכל העיר כולל ברמת אשכול, תוגברה האבטחה בצירים המובילים למוסדות החינוך בעיר, כן הוארכו שעות פעילות כל המאבטחים ונוספו נקודות שמירה בעיר.

מערך ניידות מוסדות החינוך תוגבר באופן משמעותי לסיורים ברחבי העיר בבתי הספר ובגנים והשיטור העירוני יחד עם המשטרה פרוס בצירים ובצמתים מרכזיים. כן פעלה עיריית לוד בקדחתנות והשמישה את כל מצלמות האבטחה שניזוקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully