וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי לוד חוזרים לעיר אחרי הלינץ': "רוצים חיים נורמליים, האלימות כאן כבר 20 שנה"

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 13:29

כ-30 משפחות שנמלטו מהעיר בעקבות התפרעויות תושבי העיר הערבים שבו לבתיהם. הם תיארו את החיים בעיר לצד שכניהם הערבים וסיפרו על הדרישות לאור המצב החדש. "מדובר על מלחמת דת ולאום שכנראה תמשיך להתקיים"

בווידאו: כ-30 משפחות יהודיות מלוד חזרו לבתיהן לאחר המהומות בעיר/צילום: ראובן קסטרו ולירן לוי

רחובותיה של העיר לוד געשו בשבוע החולף עם מספר רב של התפרעויות ומקרי אלימות מצד תושביה הערבים, שגררו יוזמות לפעולות הגנה ונקם מצד יהודים תושבי העיר ויהודה ושומרון. שיא האלימות הגיע ביום שני שעבר, אז בוצע לינץ' ביגאל יהושע בן ה-56 שמת אתמול מפצעיו. היום (שני), עשרות משפחות שבו חזרה לבתיהן ותיארו את ההסתגלות למצב החדש.

דביר שנרב, מתנדב במכינת מעוז בעיר סיפר בין היתר על המאמצים שנעשו בזמן גל האלימות ששטף את העיר. "ביקשנו שיביאו לנו אמבולנסים ממוגנים, דיברנו עם יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, ובהתחלה לא הסכימו לתת לנו, אבל עכשיו יש כאן אמבולנסים ממוגנים מאבנים".

תושבי לוד חוזרים לאחר שפונו מהעיר, 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
תושבי לוד שבים לבתיהם, היום/ראובן קסטרו

נועם דרייפוס, מנכ"ל המרכז לחינוך וחברה בלוד, התייחס לכך שהגרעין התורני הגיע בשביל לשמור על התושבים היהודים בעיר. "לפעמים נוצר הרושם שיש פה שתי קבוצות של פורעים. ככה לפעמים אנשים טעו לחשוב. החזרה של המשפחות הוותיקות פה מהשכונה מזכירה לכולנו שהפרעות היו פה הרבה לפני שהקהילה הציונית-הדתית הגיעה לפה. יש פה משפחות שגרות 20 שנה ולא יכלו לרדת לרחוב. ההגעה שלנו לגור פה בשכונה איתם, היא הייתה בדיוק בשביל המטרה הזאתי", אמר.

תושבי לוד חוזרים לאחר שפונו מהעיר, 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
תושבי לוד שבים לבתיהם, היום/ראובן קסטרו

"בשביל לתת להם גב, ולהיות איתם, בשביל לייצר להם חוגים, גנים, בית ספר, וגן שעשועים וקהילה", הוסיף. "הקמנו פה תושבים שגרים בבניין, מקום נעים פשוט לחיות חיים פשוטים, חיים נורמליים, הדברים האלו לא היו פה קודם. ההצקות והאלימות על הרקע הלאומני היו קיימים עוד הרבה לפני יום שני. הם מלווים אותנו פה 20 שנה, הם קיימים לפני שהציונות הדתית הגיעה. מדובר על מלחמת דת ולאום, וזה כנראה יהיה קיים גם אחרי, וזה האתגר שלנו פה. ככה אנחנו מתמודדים".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully