וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת בעוטף עזה אחרי 11 ימי לחימה: "הסבב הבא הוא רק עניין של זמן"

21.5.2021 / 22:15

תושבים רבים שעזבו את האזור מחשש לפגיעת הרקטות, שבו במהלך היום לבתיהם. לצד תחושת ההקלה, ביישובים מוחים נגד ההכרזה על הפסקת אש, שלדבריהם הגיע בשלב מוקדם מדי של המבצע. "זה לא באמת נגמר, מה שהיה - הוא שיהיה"

בווידאו: הצהרות של נתניהו, גנץ, כוכבי וארגמן/צילום: לע"מ
חיילים בגבול עזה 21 במאי 2021. ראובן קסטרו
חיילים בגבול הרצועה, היום/ראובן קסטרו

כמעט יממה חלפה מאז הוכרזה הפסקת האש, אולם בקרב רבים מתושבי עוטף עזה נותרה תחושת חמיצות. חלקם חזרו במהלך היום לבתיהם, בעוד אחרים העדיפו להמתין למוצאי השבת מתוך רצון לבחון את עמידות הפסקת האש. ובכל זאת, על אף תחושת ההקלה שבשיבה הביתה, הערב הם בטוחים השקט הוא זמני ביותר.

כמו רבים מתושבי העוטף, גם מעיין שניאור ממושב נתיב העשרה חזרה בשעות אחר הצהריים לביתה. למרות הבטחות הפוליטיקאים, היא אינה מאמינה שמבצע "שומר החומות" ישנה משהו במציאות אליה התרגלו תושבי העוטף. "התחושה היא שזה לא באמת נגמר", אמרה לוואלה!. "לצערנו מה שהיה - הוא שיהיה. מדובר בשקט מתעתע".

"בהתחלה היינו בטוחים שהמבצע הזה יביא לשקט לשנים רבות, אבל זה לא נראה כך", המשיכה שניאור. "היינו מכונים לסבול עוד, ולשמור על סבלנות, אבל נדמה שאת ההזדמנות הזו - פספסנו".

יירוטים בשמי עוטף עזה 18 במאי 2021. שי מכלוף
יירוטים בשמי העוטף. השבוע/שי מכלוף

עופר ליברמן, תושב נתיב העשרה אף הוא, פסימי עוד יותר. "סיימנו במקום פחות טוב מלפני המבצע", טען. "בשעתיים שלפני הפסקת כולם התפארו שהצליחו לבלום ירי למרכז. לעומת זאת, הירי לעוטף עזה נמשך. התחושה פה היא שלא נעשה מספיק, שבסך הכל חווינו עוד סבב לחימה ונחכה לסבב הבא".

ליברמן, שמקום מגוריו ספג מטחי רקטות בלתי פוסקים, כמו גם יישובים נוספים צמודי וסמוכי גדר בגבול הרצועה, מתח ביקורת על האופן בו מתייחסים בישראל לירי ליישובי העוטף, לעומת זה ליישובי המרכז. "רק אם דין עוטף עזה יהיה באמת כמו דין תל אביב וירושלים - אז המשוואה תשתנה", תקף.

נזקי פגיעת הרקטה בבית בשדרות 19 במאי 2021. יניר יגנה
נזקי פגיעת רקטה שפגעה ישירות בבית. שדרות. השבוע/יניר יגנה

גם בשדרות התקבלה הידיעה על הפסקת האש ברגשות מעורבים. שמחה על החזרה לשגרה לצד החשש הגדול שזהו לא הסוף, כי אם התחלה חדשה של הפוגה זמנית - עד לסבב הבא. אתמול התייצב ראש העיר אדון דוידי לצד התושבים, תקף בחריפות בעקבות ההכרזה על סיום המבצע ואף הפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הפסקת האש שהוסכמה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה בתיווך המצרים ללא תנאים, מוכיחה שלמרות הגיבוי ואורך הרוח והגבורה שתושבי הדרום מגלים זה 20 שנה, כנראה שראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל לא באמת רוצים להכריע את החמאס ומעדיפים שקט זמני לתושבי המרכז על חשבונם של תושבי עוטף עזה והדרום שימשיכו לסבול מהטרור", אמר.

הוא הוסיף: "לצערנו מי שישלמו שוב את המחיר הם תושבי העוטף ושדרות. אם ישוגרו בזמן הקרוב רקטות לעברנו ותימשך מדיניות "ההכלה", נתניהו ייזכר כמי שבתפקידו כראש הממשלה, יצר במשך שנים על גבי שנים שתי מדינות - מדינת ישראל ומדינת עוטף עזה והדרום שבה דמם של התושבים מופקר לחסדי החמאס".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully