וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמידו את הטרור, ותפגעו בחמאס": ראשי רשויות בדרום מבקשים לא לעצור את המבצע

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 16:56

בשלהי מטחים כבדים מתמשכים לעבר עוטף עזה ואזור אשקלון - ראשי המועצות והעיריות באזור הביעו התנגדותם להפסקת אש קרובה. פגישה שנקבעה להם עם הרמטכ"ל, בוטלה לאחר זמן קצר בעקבות המשך השיגורים מעזה. "צריך להכריע את החמאס ולתת לו מכה קשה על מנת שהשקט יבוא"

המיתחות בדרום | פינוי הילד הפצוע מאשקלון לאחר הירי הרקטי 11 במאי 2021. אדי ישראל, פלאש 90
פינוי ילד פצוע לאחר פגיעת רקטה באשקלון, שבוע שעבר/פלאש 90, אדי ישראל

ביום השביעי של מבצע "שומר החומות", ובזמן שמטחים כבדים נורו לאורך היום (ראשון) לעבר יישובי עוטף עזה, ראשי הרשויות בדרום הוזמנו לפגישה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי. זמן קצר לאחר מכן, אחרי ששיגורים רבים נוספים נורו מעזה, בוטלה הפגישה.

"שלא נחזור בסוף המערכה הזאת לנקודה שהתחלנו בה", מדגיש אופיר ליבשטיין ראש מועצת שער הנגב. "אנחנו רוצים להגיע לנקודה אחרת, על מנת שיהיה כאן שקט תקופה ארוכה. אחרי כל מבצע כזה נתנו לדברים להמשיך ולהתגלגל והחמאס בנה את כוחו שוב בשנים האחרונות, וכך המשיך את הירי, המשיך לבנות מנהרות, המשיך לפתח כלי מלחמה".

ליבשטיין מציע כי יש "לנצל את הזמן הזה של השקט אחרי המערכה לפתח פה את הכלכלה למען עתיד ילדינו. שתהיה גם כלכלה לעזה, שיוכלו להגיע לכאן עובדים, ושנוכל להקים פה מרכזי תעסוקה משותפים - לייצר מצב שיהיה להם מה להפסיד". הוא עוד מבהיר כי "יש פה מעל שני מיליון תושבים שלא ייעלמו מפה, ואנחנו צריכים ביד אחת לתת מכה משמעותית לטרור וביד השנייה, איך שנגמר המבצע, להתחיל לחשוב על היום של אחרי".

נפילת רקטה בשדרות, 14 במאי 2021. עיריית שדרות, אתר רשמי
בית הרוס מנפילת רקטה בשדרות, שישי/אתר רשמי, עיריית שדרות

ראש המועצה התייחס גם לכוחות צה"ל, ואמר כי "אנחנו סומכים עליהם בצורה מלאה שהם עושים עבודה, נקייה, מסודרת, אמיצה מאוד, ואנו מתפללים לשלומם".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, מסר לתושבי הארץ שסבלו ממטחי הרקטות בשבוע האחרון, כי "מה שאתם חשים השבוע בתל אביב, ירושלים, רחובות, אשדוד ועוד ערים, אתם רצים להציל את חייכם, הילדים שלנו עושים את זה פעם אחר פעם במשך 20 השנים האחרונות, ולכן, אנו מבקשים מראש הממשלה, שר הביטחון, חברי הקבינט שמתכנסים בזמן הזה, לא לעצור, לא לעצור, צריך לפגוע בראש הנחש, צריך להכריע את החמאס ולתת לו מכה קשה על מנת שהשקט יבוא לאזור הזה".

ראש העיר המשיך ותקף כי "בטעות קרו למבצע הזה 'שומר החומות', שומר החומות זה אומר שהמבצע הזה החל בגלל הירי לירושלים, אנחנו אומרים לכם, הנהגת מדינת ישראל, המבצע הזה צריך להקרא 'החזרת השקט לעוטף עזה ושדרות'. לא ייתכן שדין רקטה בירושלים יהיה דין אחר, לא ייתכן שדין רקטה לתל אביב יהיה דין אחר, דין רקטה בשדרות כדין רקטה בירושלים, דין רקטה בעוטף הזה כדין רקטה בתל אביב".

"אנחנו עם אחד, אזרחים שווים בכל מדינת ישראל ולכן אנו מבקשים מכם אל תפסיקו, תכו בראש הנחש, השמידו את הטרור, ותפגעו בחמאס", דוידי סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully