וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום יוצאים מהמקלטים: "חזרנו לנשום, מקווים שהשקט יישמר"

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 12:38

הסכם הפסקת האש נתן את האות לתחילת ההתאוששות של היישובים הקרובים לרצועה, אחרי כשבוע וחצי שבהם נעצרה השגרה. התושבים יוצאים לאוויר הפתוח, המסעדות והמרכזים המסחריים מתמלאים, ורק החשש מזמניות מעיב על ההקלה. "אנשים מרגישים חופשיים, חזרו לחייך", סיפרו באשקלון

לאחר הסכם הפסקת האש: חזרה לשגרה באשקלון/צילום: ניב אהרונסון

בתום 11 ימים במקלטים ומאות רקטות, פצועים והרוגים, תושבי אשקלון החלו הבוקר (שישי) להתאושש ממבצע שומר החומות. התושבים יצאו מהמרחבים המוגנים לאוויר הפתוח, בתי הקפה והמסעדות החלו להתמלא מחדש. החשש מזמניות הפסקת האש מהווה רק רעש רקע.

לבית הקפה של רוזה בעיר העתיקה הגיעו היום הפרלמנטים הקבועים. "אנשים יצאו מהבתים. לאחר הרבה זמן שלא היו פה אנשים, בית הקפה מלא. עשרה ימים לא היה פה אף אחד, אנשים הסתגרו, אשקלון חוזרת לחיים. הרבה אנשים חוזרים לחייך", סיפרה.

לאחר הסכם הפסקת האש | אשקלון חוזרת לשיגרה 21 במאי 2021. ניב אהרונסון
"סוף סוף יוצאים מהבית". אשקלון, היום/ניב אהרונסון

תושבי אשקלון מספרים כי השבוע החולף היה מהקשים שחוו בשנים האחרונות. ברחובות כמעט ולא נראתה נפש חיה. "סוף סוף אנחנו יוצאים מהבית אחרי שבוע מתוח וקשה", בירך משה ג'ינג'יחשווילי. "ארבעה עשורים אני גר באשקלון, והשבוע היה קשה במיוחד. שבוע וחצי האחרונים לא יצאנו מהממדים. העיר חזרה לחיים היום".

לדבריו, "עדיין יש חשש מטפטופי רקטות, אבל רוב האנשים חזרו לשגרה. בשבוע האחרון כמעט ולא היו מכוניות על הכבשים בעיר, היום זה כבר נראה אחרת לחלוטין: הכבישים מלאים, כולם בקניות, החנויות מלאות, אנשים מרגישים חופשי. אני עכשיו בדרך לחינה בירושלים, אחרי שלא הייתי בטוח שאני אלך".

עוד בוואלה!

הפסקת האש בין ישראל וחמאס נכנסה לתוקף; צה"ל: יירטנו 90% מהרקטות

לכתבה המלאה
לאחר הסכם הפסקת האש | אשקלון חוזרת לשיגרה 21 במאי 2021. ניב אהרונסון
הפרלמנטים שבו לבתי הקפה. אשקלון, היום/ניב אהרונסון

חלק מהתושבים חזרו לעיר מיד עם ההודעה על ההפוגה. "הייתה לנו הרגשה לא נעימה, אחרי יומיים באשקלון יצאנו לצפון", סיפרה אורנית, ששבה עם ילדיה. "אתמול בלילה, ממש בהפסקת האש, חזרנו הביתה. זאת הרגשה מצוינת. מקווים רק שהשקט יישמר ולא נצטרך לנדוד שוב עקב ירי רקטות, חזרנו לנשום".

בעקבות הפסקת האש, ההגבלות הוסרו אחת אחרי השנייה. בתום הערכת מצב בפיקוד העורף, הוחלט על הסרת הגבלות ההתגוננות באזור, ובהמשך הודיעו גם על חזרת הלימודים לשגרה בכל רחבי הארץ. חופי הים זיקים וניצנים נפתחו לרוחצים. כביש 34 מצומת נירעם לצומת יד מרדכי וכביש 4 מצומת זיקים לצומת יד מרדכי נפתחו לתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully