וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוב זורם ברחובות עזה, התושבים ללא מים. במערכת הביטחון טוענים: "משבר מזויף"

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 13:11

בכירים באונר"א הצביעו בימים האחרונים על ירידה חדה בתנאי המחיה ברצועה. אך לדברי גורם ביטחוני, האשמה אינה של ישראל, אלא של חמאס שמנסה להסית את דעת הקהל העולמית. הוא טוען כי משבר המים, התרופות והמזון - כולם תוצאה של פעולות מכוונות: "זה עניין של החלטה"

בווידאו: בכיר באונר"א מתריע מפני קריסה הומינטרית בעזה/צילום: ברק רביד

בימים האחרונים התגברו האזהרות של בכירים באונר"א ברצועת עזה ממשבר הומניטרי הולך ומתפתח בעקבות מבצע שומר חומות. במערכת הביטחון דוחים בתוקף את העובדה שהמשבר נוצר אך ורק בידי ישראל, ומסבירים את האווירה שנוצרה בפעולה מתוזמנת של חמאס שנועדה להפעיל לחץ בינלאומי על ישראל דרך העצמת התנאים הירודים ברצועה.

גורם ביטחוני התייחס לרבדים השונים של המשבר. "החשמל לרצועה זורם מישראל ומתחנת הכוח בעזה. המצרים לא מוכנים להעביר חשמל כי חמאס לא משלמים להם. זה נכון שהיקף החשמל ירד, אבל זה כתוצאה משיגורי פצצות מרגמה ורקטות על קווי מתח חשמליים במעבר ארז ובכרם שלום", פירט.

בית שניזוק מתקיפת ישראל ברצועת עזה, 20 במאי 2021. רויטרס
"משבר שלא קיים". בית שניזוק מתקיפה ישראלית ברצועה, היום/רויטרס

הוא הוסיף: "בגלל מחסור בדלקים הם ירדו לשימוש בשתי טורבינות בתחנת הכוח. למה? כי כשניסינו להעביר דלקים הם שיגרו על מעבר כרם שלום פצמ"רים. לכן בסך הכול יש להם מאה מגה-וואט, שזה ארבע שעות חשמל ביממה. בניתוח שעשינו על מדרגת המינימום גילינו שזה 60 מגה-וואט. כרגע הם עובדים על מאה. אנחנו עוקבים ומנטרים. חברת חשמל לא יכולה להתקרב ולתקן כי יש איום ביטחוני".

בנוגע למשבר המים בעזה, אמר כי "בחמאס החליטו כבר בתחילת המבצע להפסיק את פעילות מתקן התפלת מים בבית להיה. 250 אלף אזרחים בבית להיה לא מקבלים מים, אבל אין להם בעיה להפעיל את המתקן. בסך הכללי יש ירידה של 40% מאספקת המים, אבל אין מצוקה. אנחנו עוקבים. הם צריכים לקבל החלטה לאפשר את פתיחת המעברים, להכניס דלקים ולייצר חשמל".

דירות ברצועת עזה, 19 במאי 2021. רויטרס
דירות ברצועה, אתמול/רויטרס

על הביוב שזורם ברחובות אמר הגורם כי יש בעיות נקודתיות בכמה ערים שמטופלות על ידי העיריות, ושלא מדובר בבעיה חמורה. גם זאת, לטענתו, "החלטה של חמאס לעצור את מתקני טיהור השפכים". בהמשך, אמר על המחסור בתרופות ומזון כי "עיקר העומס על בית החולים שיפא וצפון רצועת עזה. הסיוע הירדני וממצרים מאזן את התמונה".

"לפני יומיים ניסינו לפתוח שני מעברים ארז וכרם שלום למספר מצומצם של שעות, אבל איך שהתקרבנו התחילו פצמ"רים. חמאס רוצה שהציבור ילחץ על הקהילה הבינלאומית, הוא רוצה שלקהילה הבינלאומית לא תהיה יכולת לספק את הסחורות והציוד ואז את מי אפשר להאשים? את ישראל. זה אירוע שמנוהל כולו על ידי חמאס. חמאס מנסה לייצר משבר הומניטרי שלא קיים", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully