וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמת אביב ג' של עזה" תחת אש: 120 הפצצות בשכונה של עשירי הרצועה

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 10:48

שכונת הפאר, שבה מתגוררים הפלסטינים האמידים ביותר ברצועה, משכה אליה בעשור האחרון משפחות מבוססות שהאמינו כי יהיו מוגנות בה מתקיפות צה"ל. אלא שהשכונה, שבפיקוד הדרום מתארים גם כ"מרכז העצבים" של חמאס, חטפה הפצצות כבדות ביומיים האחרונים - ותושביה נמלטים ממנה

בווידאו: צה"ל תוקף יעדי טרור ברצועה/צילום: רויטרס

שכונת רימאל, המכונה בפי גורמי ביטחון בשם "שכונת רמת אביב ג' של העיר עזה", נמצאת תחת אש כבדה של צה"ל ביומיים האחרונים. יותר מ-120 מטרות הותקפו בשכונת הפאר, הממוקמת במערב רצועת עזה.

שכונת רימאל זכתה למוניטין היוקרתי שלה, מפני שבה מתגוררים הפלסטינים האמידים ביותר ברצועה - מהם גם מיליונרים של ממש המתנועעים ברכבי יוקרה ברחבי העיר. בנוסף לכך, היא קרובה לחופי עזה, ואתרי הבילוי שבה מושכים אליה את הציבור הפלסטיני.

מלון ברצועת החוף של עזה. AP
מלון בשכונת רימאל בעזה, 2014/AP
הריסות בשכונת רימאל, עזה, 18 במאי 2021. רויטרס
הריסות בשכונת רימאל, אתמול/רויטרס
בווידאו: נזקי מבצע "שומר החומות" בעזה/צילום: רויטרס

אולם, לפי קצינים בפיקוד הדרום, שכונת הפאר היא גם מרכז העצבים של חמאס. בין היתר, נמצאים בה משרדי ממשלה, לצד משרדי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, ואתרים צבאיים נוספים.

בעשור האחרון, סוחרים מבוססים מכל חלקי הרצועה עברו לשכונת רימאל, מאחר ולאורך השנים צה"ל נמנע מלתקוף אותה באופן שיטתי - גם בגלל האוכלוסיה המקושרת שמתגוררת בה. על כן, עשירי הרצועה סברו כי הם ומשפחותיהם יהיו מוגנים בשכונת היוקרה - אך בימים האחרונים החלו תושבים רבים להימלט ממנה בשל התקיפות והרס התשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully