וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי נוה תיווך בין שקד לנתניהו: "לחץ עליה לפרוש מגוש השינוי"

20.5.2021 / 9:44

לפי מקורות במערכת הפוליטית, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר היה מעורב בהתרחשויות הפוליטיות של השבועות האחרונים והעביר לחברת הכנסת הצעות ממקורבי נתניהו כדי לפצל את ימינה. שקד הכחישה: "שקר מוחלט"

יו"ר לשכת עורכי הדין, ע"וד אפי נוה ושרת המשפטים איילת שקד בבית המשפט העליון , ירושלים. ראובן קסטרו
מקורבים כבר שנים רבות. נוה ושקד/ראובן קסטרו

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, תיווך בשבועות האחרונים בין ח"כ איילת שקד (ימינה) לראש הממשלה בנימין נתניהו - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!. לפי כמה מקורות במערכת הפוליטית, נוה היה בקשר עם מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יעקב אטרקצ'י, האמון על ניהול המו"מ הפוליטי מטעמו, שבמסגרתו העביר לשקד הצעות שונות כדי לשכנע אותה לפצל את ימינה ולפרק את השותפות עם הגוש המתנגד לנתניהו. לפי אחד המקורות, נוה "דחף, יזם ולחץ על איילת לפרוש מגוש השינוי".

שקד הכחישה את הדברים. "הפרסום אינו נכון, מדובר בשקר מוחלט. ח"כ שקד לא קיבלה אף הצעה מאפי נוה", נמסר מטעמה. "למרות זאת, כל הצעה שהועברה לשקד מגורמים אחרים לפיצול ימינה נדחתה מיד על הסף. שקד לאורך כל הדרך הייתה מתואמת עם נפתלי בנט והמהלכים נוהלו בשותפות מלאה". מטעמו של נוה לא נמסרה תגובה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
תרם לפתיחת המו"מ מחדש. נתניהו ובנט/ראובן קסטרו

לדברי המקורות, נוה החל לתווך בין שקד ובין לשכת ראש הממשלה בימים סביב פקיעת המנדט של נתניהו בתחילת החודש. יממה לפני שהמנדט עבר ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פורסמו בחדשות 12 הקלטות של שקד שבהן נחשפו עמדותיה כלפי המאמצים להקמת ממשלת שינוי וכלפי בני הזוג נתניהו, אותם כינתה בהקלטות "רודנים ודיקטטורים".

ההערכה במערכת הפוליטית הייתה שההתבטאויות הללו סתמו את הגולל על אפשרות של שיתוף פעולה של שקד עם הליכוד. עם זאת, לפי המקורות, נוה תיווך בין שקד לנתניהו והביא לרגיעה, מה שהוביל בסופו של דבר לפתיחה מחדש של המו"מ של ימינה והליכוד ולהחלטה של בנט לסגור את הדלת על המגעים עם לפיד להקמת ממשלת השינוי.

יעקב אטרקצי, מצוות המו"מ של הליכוד מגיע  לפגישה עם נפתלי בנט וצוות המו"מ של ימינה, לשכת רה"מ ירושלים, 13 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
היה בקשר עם מקורבו של ראש הממשלה. אטרקצ'י/פלאש 90, יונתן זינדל

שקד ונוה נחשבים למקורבים מאז כיהנו במקביל כשרת משפטים וכיו"ר לשכת עורכי הדין, בין השנים 2019-2015, ושיתוף הפעולה ביניהם נודע בעיקר בוועדה למינוי שופטים, שבראשה שקד עמדה. בתחילת 2019, נוה נאלץ לפרוש מתפקידו ברקע חקירת פרשת "מין תמורת מינוי", שבו הוא נחשד בקידום שופטת בוועדה עבור שוחד מיני. החקירה החלה כתוצאה מפריצה לא חוקית של העיתונאית הדס שטייף לטלפונים הניידים של נוה, שכללו התכתבויות, שיחות ומסרונים שלו עם בכירי מערכת המשפט, בהם גם עם שקד, שאף העידה במשטרה במסגרת החקירה. לנוה יש קשרים הדוקים גם עם סביבת נתניהו. עורך דינו, בועז בן צור, הוא ראש צוות ההגנה במשפט נתניהו ואחיו, החוקר הפרטי צביקה נוה, עבד בשנים האחרונות עם קמפיין הליכוד.

לפני כחודשיים הפרקליטות הודיעה על סגירת התיקים בפרשת "מין תמורת מינוי" ללא כתבי אישום, בין היתר בגלל שהראיות המרכזיות - תוכן הטלפונים הניידים של נוה - היו לא קבילות ולא חוקיות. כמה חודשים קודם לכן, באוקטובר אשתקד, פורסמו בחדשות 12 הקלטות של שיחות שקיים נוה עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנוגע למינויו של שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה. נוה הודה שהוא זה שהעביר את השיחה לפרסום, כחלק מההגנה מול החשדות והרישומים. "אני לא סוחט ולא מאיים, אני מנהל את ההגנה שלי. וההגנה שלי חייבה אותי לדעתי לחשוף את השיחה הזו. יש בה גם עניין ציבורי והיא גם מלמדת בדיוק מי זה פרקליט המדינה", נוה אמר אז בראיון לגיא פלג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully