וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסיף: נתניהו הצית את האש כדי לשמור על שלטונו; זוהר: נע בין הזוי לבוגד

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 8:20

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת האשים את רה"מ בהסלמה מכוונת של הלחימה בעזה אחרי שהמנדט עבר ללפיד. "הוא אחראי לשפיכות הדמים", אמר בריאיון ל-CNN. בתגובה, חבר הכנסת מהליכוד טען כי הוא "מסוכן" ולא צריך לכהן בכנסת. המשותפת גיבתה את כסיף: "דברי זוהר - הסתה והתרת דם"

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"נתניהו אחראי לתבערה". כסיף/ראובן קסטרו

סערת טוויטר פרצה אתמול (שלישי) סביב ריאיון של ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) לרשת ה-CNN בו האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהסלמה מכוונת של הלחימה בעזה. בתגובה לריאיון כינה אותו ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) "בוגד" וטען כי אינו צריך לכהן בכנסת. הרשימה המשותפת הודיעה כי דבריו של כסיף משקפים את עמדתה הרשמית, והזהירה כי אמירתו של זוהר עלולה להוביל לאלימות.

"נתניהו עצמו והבריונים סביבו, הבריונים שנקראים ממשלת ישראל, אחראים לתבערה. הוא הצית את הבעירה בכוונה תחילה", אמר כסיף, והוסיף כי "זה לא צירוף מקרים" שההסלמה החלה לאחר שהמנדט להקמת הממשלה עבר מנתניהו ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "נתניהו הבעיר את האש ברגע שהבין שאינו יכול להקים ממשלה. לכן הוא אחראי לשפיכות הדמים. הוא אחראי לכל טיפת דם שנשפכת, של יהודים ושל פלסטינים, כך שהאחריות והאשמה הן עליו ועל ממשלתו".

דיון הוועדה המסדרת, 4 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"אנשים כמו עופר כסיף מסוכנים לישראל". זוהר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

זוהר כתב בתגובה כי "כל מי שמבקש לטעון שהמבצע בעזה הגיע משיקולים פוליטיים נע בין הזוי לבוגד, וכל התבטאות מיותרת שכזו מזכירה לכולנו את המשפט: 'אבן שטיפש זרק לבאר, אלף חכמים לא יוציאו אותה'. אנשים כמו עופר כסיף מסוכנים לישראל ואינם ראויים לכהן בפרלמנט הישראלי".

בהמשך, צייץ כסיף: "את מה שאמרתי על שיקוליו של נתניהו אמרו גם אולמרט ודן חלוץ, אבל חשוב מכך - חושבים ואומרים גם בכירים בקואליציה. חבל שאת מה שהם אומרים במסדרונות הם לא מעזים להגיד לאזרחי המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום וסיור בבסיס חיל האוויר בחצרים 18 במאי 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
האשמות מהמשותפת. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בעקבות דבריו של זוהר, הרשימה המשותפת הוציאה הודעה בה הדגישה כי עמדת הסיעה כולה היא ש"נתניהו הוא האחראי לתבערה האיומה ומעשיו נובעים מאינטרסים אישיים". במשותפת האשימו את זוהר בהסתה. "דברי מיקי זוהר ואחרים שכתבו כי ח"כ כסיף בוגד או מסוכן לביטחון המדינה הם בגדר הסתה והתרת דם של נבחר ציבור אשר עושה את תפקידו - ביקורת על ראש הממשלה ושלטונו".

"במדינות המתיימרות להיות דמוקרטיות, התנגדות לשלטון או לעומד בראשו איננה נחשבת התנגדות למדינה עצמה, ודאי שלא לבגידה", הבהירו. "הגדרת מתנגדי השלטון כבוגדים היא סממן פשיסטי המתאים ביותר לשלטון האימים של הליכוד. הרשימה המשותפת מזהירה כי דברי ההסתה של הליכוד כבר הובילו שוב ושוב לאלימות וקוראת לליכוד להוציא את ההסתה מהלקסיקון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully