וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 הרוגים ועשרות נעדרים בסופת ציקלון המכה בהודו

נוסף על הקורונה, מיליוני אנשים בחופה המערבי של המדינה מתמודדים עם מזג אוויר סוער שהביאה סופת טאוקטאה. מאות אלפים נותרו ללא חשמל, ו-96 אנשי צוות נעדרים אחרי שספינת סיוע טבעה לחופי מומביי. זאת בזמן שכ-4,000 איש עדיין מתים מקורונה בכל יום. "מכה כפולה איומה"

בווידאו: סופת ציקלון מכה במערב הודו/טוויטר

לפחות 21 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים מוגדרים נעדרים אחרי סופת ציקלון עוצמתית שהכתה במערב הודו, בזמן שמיליונים סובלים מההתפרצות הקשה של מגיפת הקורונה.

מאות אלפי אנשים נותרו ללא חשמל בעקבות נזקי ציקלון טאוקטאה, שעוצמתו העזה מיוחסת לשינויי האקלים, אחרי שהכה בחופה של מדינת גוג'ארט אתמול בערב. הסופה הגיעה למהירות רוחות של 185 קמ"ש, עקרה עצים והפילה קווי חשמל ומגדלי תקשורת לפני שנחלשה עם כניסתה ליבשה.

במקביל, ספינת סיוע של אסדות הנפט טבעה לחופי מומביי בעקבות הגלים האדירים. הצי ההודי אמר היום כי 96 מ-273 אנשי הצוות שעל סיפונה עדיין נעדרים. משרד ההגנה אמר כי מאמצי החילוץ יימשכו לאורך היום "בתנאי ים קיצוניים".

שיטפונות בעיר מומביי, הודו, אחרי סופת ציקלון, 17 במאי 2021. רויטרס
שוטרים צועדים בשיטפונות בעיר מומביי, אתמול/רויטרס

אף שהציקלון היה אחד העזים ביותר שהכה את האזור בעשורים האחרונים, שיפור באמצעי החיזוי אפשר היערכות טובה יותר. יותר מ-200 אלף תושבים מאזורי הסכנה פונו מבתיהם. במומביי, הרשויות סגרו אתמול זמנית את נמל התעופה למשך כמה שעות וקראו לתושבים להישאר בבתיהם בזמן שהגלים הכו בחופה של העיר.

מזג האוויר הסוער משבש את המאבק במגיפת הקורונה, כשלפחות 4,000 איש מתים מהנגיף מדי יום במדינה. ביום ראשון, כ-600 חולי קורונה במומביי בבתי חולים שדה הועברו ל"מקומות בטוחים יותר".

בגוג'ראט, מדינת הבית של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, כל חולי הקורונה בבתי חולים שברדיוס חמישה ק"מ מהחוף הועברו למקומות מבטחים, ומבצע חיסוני הקורונה הופסק ליומיים. בומביי, המבצע הושעה ליום אחד.

"הציקלון הזה הוא מכה כפולה ואיומה למיליוני אנשים בהודו, שמשפחותיהם נפגעו משיעורי שיא במספר הנדבקים והמתים מקורונה", אמר אודאיה רגמי מהפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום והסהר האדום.
הארגון אמר כי הוא עוזר לרשויות לפנות אנשים מאזורי החוף, מספק עזרה ראשונה, מסיכות ו"מעודד אמצי מניעה קריטיים אחרים" נגד הקורונה.

עצים שקרסו בעיר מומביי, הודו, אחרי סופת ציקלון, 17 במאי 2021. רויטרס
מומחים קושרים בין עוצמת הסופה לשינויי האקלים. עצים שקרסו במומביי, אתמול/רויטרס
סערה בעיר מומביי, הודו, בזמן סופת ציקלון, 17 במאי 2021. רויטרס
מהירות הרוחות הגיעו ל-185 קמ"ש/רויטרס

הציקלון התפתח בים הערבי, שבעבר חווה סופות קטלניות פחות בהשוואה למפרץ בנגל, אך לפי חלק מהמומחים, עליית הטמפרטורות בעקבות שינויי האקלים הובילו לשינוי המגמה. "הים הערבי הוא אחד ממוקדי ההתחממות המהירים ביותר ברחבי האוקיינוסים", אמר רוקסי מת'יו קול, מהמכון ההודי למטאורולוגיה טרופית.

ההשפעה של הסופה הורגשה עד נפאל, כ-2,000 ק"מ מגוג'ראט, שם ייעצו הרשויות למטפסים בהר האוורסט ובהרים אחרים להישמר. הציקלון אף צפוי להמטיר גשמים עזים על הבירה ניו דלהי, כ-1,200 ק"מ מחופה של גוג'ראט ובאוטרקהנד שבסמוך לגבול ההימלאיה עם טיבט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully