וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-20 מיליון נדבקים בהודו: "השבועות הבאים יהיו איומים"

4.5.2021 / 13:26

מספר המאובחנים הכפיל את עצמו בתוך שלושה חודשים בלבד, בעוד שמניין הקורבנות כבר עלה ליותר מ-220 אלף. זאת בעוד שמומחים מאמינים כי הנתונים האמיתיים מבהילים בהרבה

בווידאו: 20 מיליון נדבקים בקורונה בהודו/צילום: רויטרס

שיעור הנדבקים והמתים מנגיף הקורונה בהודו גובר בקצב מדאיג ללא אור בקצה המנהרה, אחרי שהיום (שלישי) נרשמו 357,229 מאובחנים חדשים ובסך הכול יותר מ-20 מיליון מאז פרוץ המגיפה. אחרי 3,449 מתים ב-24 השעות האחרונות, מניין הקורבנות עלה ליותר מ-220 אלף איש, אולם המומחים סבורים כי הנתונים האמיתיים גבוהים בהרבה מאלו שמציגים אלו הממשלתיים הרשמיים.

זאת בין היתר, משום שממשלת הודו מבקשת מהמדינות השונות לכלול מקרי מוות חשודים מקורונה יחד עם מקרים מאומתים, אך רבות מהן לא עושות זאת. ארצות הברית, שמספר אזרחיה הוא רבע מזה של הודו, רשמה יותר מפי שניים וחצי מתים, כ-580 אלף.

כך, למשל, רישומי עיריית ניו דלהי מיום ראשון הראו כי 1,680 איש שמתו באותו יום טופלו בהתאם לנהלים של מי שנדבק בקורונה. ואולם, באותה יממה נוספו רק 407 מתים למניין המתים הרשמים בבירה.

בתוך שלושה חודשים בלבד, הוכפל מספר הנדבקים בקורונה, והודו ראתה מחזות קשים של חולים המתים מחוץ לבתי החולים העמוסים ושמיים מוארים בלילות משריפת גופות. ממוצע המקרים החדשים ביום זינוק מ-65 אלף ב-1 באפריל לכ-370 אלף, ומספר המתים קפץ מ-300 ליותר מ-3,000 ליום.

עובדי רפואה מפנים את גופותו של אדם שמת מקורונה בהודו 4 במאי 2021. AP
צוותים רפואיים מפנים גופת אדם שמת מקורונה/AP

החרפת המשבר החלה בפברואר בעקבות הופעתו של וריאנט מדבק יותר וכן בשל קיום עצרות פוליטיות ואירועים דתיים בהשתתפותם של מיליוני אנשים. בנוסף לכך, הממשלה הפדרלית בהנהגת ראש הממשלה נרנדרה מודי סירבה להטיל סגר כולל מחשש לפגיעה קשה בכלכלת המדינה חרף אזהרות המומחים.

הודו, שבה חיים כ-1.4 מיליארד איש, סובלת ממחסור באספקת חמצן ומיטות פנויות בבתי החולים. ולמרות היותה יצרנית החיסונים הגדולה ביותר בעולם, אין לה די מנות עבור אזרחיה.

ד"ר אשיש ג'ה, דיקן בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בראון בארצות הברית, אמר כי הוא מודאג אחרי שגורמים בהודו שעמם היה בקשר סבורים כי המצב עומד להשתפר בימים הקרובים.

"ניסיתי להגיד להם, 'אם הכול ילך כשורה, הדברים יהיו נוראיים בשבועות הבאים ואולי מעבר לכך", אמר. ג'ה אמר כי צריך להתמקד באמצעי בריאות ציבור "קלאסיים": סגרים ממוקדים, יותר בדיקות, חובת עטיית מסיכות והימנעות מהתקהלויות גדולות. "זה מה שישבור את ההתפרצות הזאת", אמר.

עוד בוואלה!

בית המשפט בהודו יעניש את האחראים למחסור בחמצן: "אנשים לא יכולים למות"

לכתבה המלאה
אדם נושא עימו מיכלית חמצן בניו דלהי, הודו
3 במאי 2021. AP
כל אחד דואג לעצמו. אדם נושא בלון חמצן בניו דלהי/AP

הממשלה טוענת כי מערכת הבריאות של הודו סובלת מהעדר תקציבים ממושך, אך מבקריו של מודי שזו בדיוק הסיבה מדוע על הרשויות היה לנצל את החודשים האחרונים הרגועים כדי להיערך טוב יותר להתפרצות קשה. "היה אפשר לעשות שיפור קוסמטי בלבד, אבל אפילו את זה לא עשו", אמרה ד"ר וינטה באל, מהמכון למדעי החינוך והמחקר של הודו.

בעקבות המשבר החמור, הודיע השבוע בית המשפט העליון בניו דלהי על הענשת גורמים בממשלה אם אספקת החמצן לבתי החולים לא תוסדר. "מספיק זה מספיק", זעמו השופטים. עתה, הרשויות פועלות כדי לפצות על הזמן האבוד. מיטות חדשות נוספו לבתי החולים, נעשות יותר בדיקות, חמצן משונע מקצה לקצה והוגבר יצור התרופות היעילות הבודדות לטיפול בקורונה.

האתגרים גדולים עוד יותר במדינות שבהן התקיימו בחודשים האחרונים בחירות, שלהן קדמו עצרות המוניות בהשתתפותם של אנשים רבים שלא עטו מסיכות. במערב בנגל, למשל, מספר הנדבקים היומי גדל פי 32 ליותר מ-17 אלף מאז תחילת ההצבעה.

קרובת משפחתו של אדם שמת מקורונה מקבלת את הבשורה המרה מחוץ לבית החולים במומבאיף הודו 3 במאי 2021. AP
אין מספיק חיסונים לכולם. קרובת משפחה של אדם שמת מקורונה מחוץ לבית חולים במומביי/AP

"זה משבר מפחיד", אמר ד"ר פוניאברטה גון, מפורום הרופאים של מערב בנגל, מדינה שבה מפלגתו של מודי לא הצליחה לזכות למרות קמפיין אגרסיבי של ראש הממשלה. גון הוסיף כי יש צורך בהאצת מבצע החיסונים, אולם מומחים חוששים שהמחיר הנגבה עבור מנות חיסון יקשה על העניים להתחסן. אתמול קראו מפלגות האופוזיציה לממשלה לאפשר חיסונים חינם לכל האזרחים.

הודו מחסנת כ-2.1 מיליון איש ביום, כ-0.15% מכלל האוכלוסייה. "זה לא הולך להסתיים בקרוב, אמר ד"ר ראבי גופטה, מומחה לנגיפים מאוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה. "למעשה, נשמתה של האומה נמצאת בסוג מסוים של סכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully