וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתפללים שבו לבית הכנסת שנפגע באשקלון: "זו תמונת הניצחון שלנו"

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 22:51

מטחי הרקטות של חמאס לעבר יישובי הדרום נמשכו גם היום, ובאשקלון נרשמה פגיעה ישירה בבית כנסת מוכר בעיר. באי בית הכנסת, שפוקדים אותו כבר שנים ארוכות, הגיעו לאחר הפגיעה וניקו את ארון הקודש ואת ההיכל עצמו, כדי להספיק לתפילת החג. "לא נכנעים, רוצים לשדר כוח"

בווידאו: בית הכנסת באשקלון שספג פגיעה ישיראה נוקה לקראת ערב החג (צולם לפני כניסת החג)/צילום: ראובן קסטרו ועיריית אשקלון

מטחי הרקטות של חמאס לעבר יישובי הדרום נמשכו גם היום (ראשון), וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מבצע "שומר החומות" צפוי להימשך. בעוד באשדוד, באר שבע ויישובי עוטף עזה נרשמו נפילות ופגיעות, באשקלון נרשמה פגיעה ישירה בבית כנסת בעיר. באי בית הכנסת מכירים כבר היטב את המצב, אך לא נותנים לו להפחיד אותם ולו לרגע.

"זאת תמונת הניצחון שלנו על החמאס", אומרים מתפללי בית הכנסת יד מיכאל, שספג פגיעה ישירה של רקטה. רוב המתפללים בבית הכנסת גרים בשכונה הסמוכה אליו, ופוקדים אותו כבר שנים ארוכות. אחרי שיצאו מהחדרים הממוגנים הם כבר הבינו שהרקטה נפלה קרוב אליהם. כמעט כל המתפללים הגיעו לנקות את המקום. הם ניקו את ארון הקודש ואת ההיכל במהירות שיא, כדי שיוכלו להתפלל בו בערב. רק החור הגדול שנפער בקיר מזכיר את מה שאירע שעתיים קודם לכן.

מנשה יחזקאל - מתפללים במקלט בית הכנסת שספג פגיעה ישירה באשקלון, בית כנסת שנפגע, 16 במאי 2021. ראובן קסטרו
"לא חוששים". מנשה יחזקאל בבית הכנסת (צולם לפני כניסת החג)/ראובן קסטרו

המתפללים אמנם חזרו, לא כולם, אך לבושים בלבן הם ירדו לקומה התחתונה, שממוגנת הרבה יותר מחלקו האחר של בית הכנסת, ושבו להתפלל. רפאל אלון, החזן ופייטן בתזמורת האנדלוסית, הסביר כי את התפילה הערב הוא מקדיש לחייל צה"ל וכוחות הביטחון: "אנחנו בעזרת ה' מתפללים הערב בבית הכנסת יד מיכאל למרות הרקטה. זה בית כנסת על שמו של רב העיר יוסף שרביט זצ"ל. אנחנו באים בכל הכוח לחזק את המתפללים ועם ישראל. אנחנו רוצים לשדר כוח ולחיילים".

בזמן שהמתפללים התראיינו, החלו אזעקות בבית הכנסת. המתפללים לקחו את צוותי התקשורת אל הקומה התחתונה, "פה בטוח". המתפללים בישרו שהם לא מתכוונים לחזור הביתה, "אנחנו נישאר להתפלל". מנשה יחזקאל, אחד המתפללים, הספיק להבהיר את החשיבות של חזרה לבית הכנסת, שניות ספורות לפני האזעקות. "אנחנו לא חוששים, למרות מה שהיה בבית כנסת אנחנו מאמינים, אנחנו לא נכנעים לטרור ולחמאס. אם תהיה פה אזעקה ניכנס שוב לחדרים הממוגנים", הוא אומר ומתאר את רגע נפילת הרקטה. "שמענו את הפיצוץ, ראינו את הנזק, ניקניו וסידרנו כדי שנוכל לחזור להתפלל הערב".

עוד בוואלה!

מטחים כבדים לעבר יישובי הדרום: פגיעות ישירות באשדוד ואשקלון

לכתבה המלאה
מתפללים במקלט בית הכנסת שספג פגיעה ישירה באשקלון, בית כנסת שנפגע, 16 במאי 2021. ראובן קסטרו
בית הכנסת שנפגע באשקלון (צולם לפני כניסת החג)/ראובן קסטרו

מרדכי עטיה הוא מתפלל ותיק בבית כנסת, גם הוא הגיע היום כדי לעזור ולנקות לאחר נפילת הרקטה. בערב הוא כבר הגיע עם מחזור שלושת הרגלים כדי להתפלל. "אני גר פה ליד ומתפלל בבית הכנסת 20 שנים. היה פיצוץ גדול, שמענו מהבית, ראיתי את הנזק. כל המתפללים הגיעו, אנחנו ננצח וצריכים לתת מכה קשה לחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully