וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי הציבור החרדי למתפללים: אל תבואו לכותל בשבועות עקב המצב הביטחוני

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 3:27

במשטרה ובקרן למורשת הכותל נערכים להגעתם של עשרות אלפי מתפללים בשבועות, חרף אזהרתם של מנהיגי הציבור החרדי שלא לבוא עקב המצב הביטחוני. עוד הזהירו הרבנים כי בימים אלו "אויבנו נשאו ראש, ומנסים לפגוע ביושבים בארץ הקודש", ולכן יש להימנע מלהתגרות בהם

הרב חיים קנייבסקי, 7 בינואר 2021. באדיבות המצולמים
הרב חיים קנייבסקי קורא לציבור שלא ללכת לכותל המערבי בחג שבועות הקרוב עקב המצב הביטחוני/באדיבות המצולמים

הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הציבור החרדי, פרסמו הלילה (ראשון) קריאה לפיה אין ללכת לכותל המערבי בחג שבועות הקרוב, זאת לאור המצב הביטחוני הקיים. מדובר בהוראה משמעותית, אך למרות פרסומה, במשטרה ובקרן למורשת הכותל נערכים להגעה של עשרות אלפי מתפללים במהלך החג הקרוב.

בהוראה של שני הרבנים המזוהים עם הזרם הליטאי נכתב כי "ראוי השנה שלא להסתכן ושלא להתגרות בהליכה בחג השבועות לכותל המערבי, וכן בשאר המקומות יזהרו מלעבור במקומות שיש בהם חשש לסכנה או התגרות באומות". קודם לכן הרבנים ציינו כי מדובר בימים שבהם "אויבנו נשאו ראש, ומנסים לפגוע ביושבים בארץ הקודש", ולכן מוטל על כל אחד ואחד להתחזק בכל העניינים "וחלילה מלעשות שום מעשה של התגרות באומות שאין זה דרך התורה".

מתפללים ברחבת הכותל המערבי במהלך יום ירושלים, 10 במאי 2021. דוברות משטרת ישראל
חרף האזהרות נערכים לקליטת עשרות אלפי מתפללים בשבועות. רחבת הכותל בשבוע שעבר/דוברות משטרת ישראל

למרות זאת, בקרן למורשת הכותל פרסמו אמש הודעה לפיה "ברחבת הכותל המערבי נערכים לקליטתם של רבים שיגיעו במהלך חג השבועות לרחבת הכותל המערבי לקיים את זכר העלייה לרגל, לאחר שבשנה שעברה בצל משבר הקורונה ההגעה היתה מוגבלת". בהודעה נכתב כי "במהלך החג נוהגים רבים להתפלל בבוקרו של חג השבועות תפילת ותיקין ברחבת הכותל המערבי, ורבים אחרים עושים זאת במהלך יום חג השבועות, ובמוצאי החג בראשותם של רבנים, אדמו"רים וראשי ישיבות".

עוד נכתב כי "הציבור מתבקש לשמור על קדושת הכותל המערבי ולהישמע להוראות משטרת ישראל ולהכוונות בדרכי ההגעה אל הכותל המערבי על מנת לאפשר זרימת מתפללים בצורה בטוחה, ראויה ומכובדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully