וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל החריב בניין בעזה ששימש כלי תקשורת זרים

במגדל אל-ג'ולא פעלו אל-גזירה ואי-פי, אך לטענת הצבא חמאס הסתתר מאחוריהם והשתמש בהם כמגנים אנושיים. לפני הריסתו, הוזהרו בעלי המבנה לפנות אותו כדי להימנע מפגיעה ביושביו. חמאס: "נרעיד את תל אביב בתגובה". ביידן שוחח עם נתניהו והביע דאגה על פגיעה באזרחים

בווידאו כתבים זרים מבקשים מצה"ל זמן לפנות את בניין אל-ג'לא לפני הפלתו/צילום: רויטרס

צה"ל הפציץ והרס היום (שבת) מבנה רב-קומות ברצועת עזה, שבו פעלו כלי תקשורת זרים, ושלטענתו נוצל על ידי חמאס לצרכים מודיעיניים. לפני החרבתו, בעלי בניין אל-ג'לא בן ה-12 הוזהר על ידי חיל האוויר בנוהל "הקש בגג".

בהודעת צה"ל נמסר כי "בבניין היו משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, שארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה".

אחרי הפגיעה במבנה, אחד מכמה רבי-קומות שתקף צה"ל מאז תחילת מבצע "שומר החומות" ביום שני, איים חמאס להמשיך במטחים הכבדים על תל אביב, לקראת תגובה "שתרעיד את האדמה".

תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס
מגדל התקשורת בעזה קורס אחרי הפצצות צה"ל, היום/רויטרס

אל-ג'זירה הקטארית, המקורבת לחמאס, תיעדה את הרס המבנה. "הערוץ לא יושתק, אל-ג'זירה לא תושתק", אמרה אחת ממגישות הערוץ בשפה האנגלית בקול חנוק. "אנחנו יכולים להבטיח לכם זאת".

המנכ"ל בפועל של הרשת, מוסטפא סואג, אמר כי זאת מתקפה "ברברית" וכי יש לגבות מישראל מחיר על כך. "המטרה של הפשע הנפשע הזו הוא להשתיק את התקשורת ולהסתיר את הטבח והסבל של תושבי עזה", מסר בהצהרה.

סוכנות הידיעות אי-פי מסרה אנשי הצוות שלה ושל רשתות אחרות פונו מהמבנה מיד לאחר אזהרות צה"ל, והם בטוחים. נשיא הסוכנות, גארי פרויט, אמר כי הוא "מזועזע והמום". הוא תיאר זאת בתור "התפתחת מטרידה ביותר", ואמר כי ה"עולם ידע פחות על מה שקורה בעזה בעקבות מה שקרה היום".

תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס
צוותי התקשורת התפנו מהמבנה לפני הריסתו/רויטרס

מאז תחילת הבוקר, שוגרו עשרות רקטות לעברי ערי גוש דן, השפלה, הדרום, השרון והשומרון. גבר בן 50 נהרג מפגיעת רקטה ברמת גן, ובסך הכול עשרה ישראלים מתחילת המבצע. בעזה, משרד הבריאות מנה יותר מ-139 הרוגים, בהם 39 ילדים ו22 נשים. לטענת צה"ל, עשרות מההרוגים הם פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי, בהם מפקדים בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully