וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרה מתחת לבית ספר, ובתי בכירים בחמאס: המטרות שהופצצו ברצועה

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 10:23

כחלק ממבצע שומר החומות הותקפו מאות יעדי טרור של חמאס, בהן מנהרות טרור שהוצבו מתחת לבתי ספר בשטחי הרצועה שהיו בקרבת מבנים אזרחיים. בנוסף, הותקפו כמה סניפים של הבנק המרכזי ששימש את פעילי הארגון, וכן כמה מבנים של המטה לביטחון פנים

שידור ישיר מרצועת עזה

LIVE
תקיפת הבנק האסלאמי בח'אן יונס, 13 במאי 2021. ללא, צילום מסך
תקיפת הבנק האסלאמי בח'אן יונס. רצועת עזה. לפנות בוקר/צילום מסך, ללא

מאז תחילת מבצע "שומר החומות", צה"ל תקף יותר מ-600 יעדי טרור ברצועת עזה - כך נמסר הבוקר (חמישי) מדובר צה"ל. בין היעדים שהותקפו במהלך הלילה, הייתה מנהרת טרור של חמאס שהוצבה מתחת לבית ספר ברצועה. עוד נמסר כי מנהרה נוספת ששימשה כחלק מפרויקט המנהור של חמאס והוצבה גם היא מתחת לבית ספר ובקרבת מבנים אזרחיים, הותקפה על ידי כוחות צה"ל. לפני זמן קצר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שני סניפים של הבנק המרכזי ברצועה המשמשים את פעילי חמאס.

בנוסף, הותקפו גם מטרות שלטון של חמאס ביניהן, מספר מבנים של המטה לביטחון פנים של הארגון ששימשו לסיכול מודיעין ובאחד מהם, משרדו של ראש המטה לביטחון פנים של הארגון. כמו כן, הותקפו גם כמה סניפים של הבנק המרכזי של חמאס ברצועה. זאת ועוד במסגרת המבצע, הותקף ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של חמאס, שביתו שימש כתשתית טרור של הארגון. עוד נמסר כי כמה פעילים של הכוח הימי של חמאס חוסלו, וכן שתי עמדות שיגור רקטי שכוונו לפגיעה בשטח ישראל ואזרחיה חוסלו גם הן.

תיעוד תקיפת בניין רב קומות בעזה 12 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
תיעוד של תקיפת בניין רב קומות ברחבי הרצועה. אמש/מערכת וואלה!, אתר רשמי
בווידאו: עד כה צה"ל תקף למעלה מ-600 יעדי טרור ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, הדי זילברמן, אמר היום כי "הלילה הזה מלמד על העמקת ההישג שלנו וסדקים ראשונים בצד השני. גם לחמאס ולרצועת עזה. הציבור העזתי מתחיל לאבד את הסבלנות שלו". לדבריו, "חמאס הופתע מעוצמת התקיפה שלנו". עוד ציין כי במהלך הלילה בוצעו תקיפות משמעותיות ביניהן, נכסים מרכזיים הכללו בנקים שהיוו מטרות חדשות. בנוסף טען כי תקיפת מערכת הבנקים, ביטחון הפנים, ושלוש תחנות משטרה ברימל, בית לאהיה ובח'אן יונס, גרמו לארגון לאבד נכסים חיוניים ובעקבות זאת אין להם לאן לחזור.

בנוסף לכך דובר צה"ל אמר כי במהלך הלילה תקף צה"ל חוליית כוח ימי של חמאס. זאת ועוד, ציין כי הותקפו מנהרות שהוצבו מתחת לבתי ספר, וכן צה"ל ממשיך בתקיפה של בורות שיגור ותהליכי ייצור של הארגון. הדובר מסר כי לפחות 50 פעילי חמאס נהרגו בתקיפות צה"ל מאז תחילת המבצע, מתוכם עשרה בכירים בארגון. כמו כן התייחס הדובר לאזעקות שנשמעו בעמק יזרעאל ונהלל בצפון וטען כי האזעקות שנשמעו אמש ביישובים היו אזעקות שווא.

עוד התייחס הדובר למצב בדרום וביישובי עוטף עזה ואמר כי בימים האחרונים עזבו כמה מתושבי העוטף את בתיהם על רקע החשש שחמאס ישתמש ברקטות כבדות משקל לטווח של עד שני קילומטרים. "יש תושבים שעזבו מבחירה שלהם. לא נשנה את מה שהיה עד כה".

בווידאו: דובר צה" לוואלה - נפגע בכל בכיר צבאי ברצועה מהראשון ועד האחרון/צילום: דו"צ
זירת פגיעה בג'יפ , עוטף עזה, 12 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפגיעה בג'יפ בגבול רצועת עזה. אמש/פלאש 90, יונתן זינדל

בסוף דבריו התייחס הדובר גם לנפילת הרקטה בפתח תקווה ואמר "לגבי סוללת כיפת ברזל. אני לא יודע להגיב ספציפי על הירי בפתח תקווה, אבל יירוטי הסוללה הזו גבוהים מסוללות אחרות. אמרתי אתמול שהמערכת מיירטת בממוצע כ-90% מהיירוטים, זה המון". לפי הערכת צה"ל קיימת פגיעה של עשרות בודדות ביכולתו של חמאס לשגר רקטות לעבר גוש דן.

בתוך כך, שר הביטחון, בני גנץ חתם הבוקר על צו המאשר גיוס של עשר פלוגות נוספות של משמר הגבול במילואים. גיוס מערך המילואים יתגבר את המשטרה ואת מג"ב בכל הקשור להליך הגיוס, מטה הלוגיסטיקה, באימון וחיול הפלוגות בכדי להכניסן לכשירות באופן מהיר ואפקטיבי. גנץ קבע כי אף חייל לא יעסוק בפעולות שיטור ואכיפה.

"אנו בשעת חירום על רקע לאומני ובעת הזו נדרש תגבור מאסיבי של כוחות בשטח, שיוזרמו באופן מיידי, וישליטו חוק וסדר. עם זאת, פעולות השיטור ואכיפת הסדר הציבורי, אינן תחליף לאחריות ההנהגה להרגעת הרוחות", אמר גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully