וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפני השחרור: הלוחם עומר טביב נהרג מפגיעת טיל הנ"ט בעוטף עזה

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 10:24

טביב, לוחם בחטיבת הנח"ל ובן 21 מאליקים, הותיר אחריו הורים ואח צעיר ממנו. "נער מקסים חביב ומוכשר. תוך חמש שנים איבד המושב שלושה מבניו ובנותיו", ספד ראש המועצה האזורית מגידו. מלבד טביב נפצעו בתקרית שני חיילים נוספים באורח קשה ובינוני

בווידאו: בני משפחה וחברים סופדים לעומר טביב שנהרג מפגיעת טיל נ"ט בעוטף/צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

לוחם בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל, סמל ראשון עומר טביב בן ה-21 מאליקים, הוא ההרוג מירי טיל הנ"ט שנורה מעזה לעבר רכב בעוטף עזה מוקדם יותר היום. מלבדו נפצעו שני חיילים נוספים באירוע באורח קשה ובינוני.

צוות מד"א טיפל בהם בזירה תחת ירי בלתי פוסק, ופינה אותם לבית החולים ברזילי באשקלון. טיל קורנט נוסף שוגר דקות לאחר מכן. חמאס קיבל אחריות על השיגור.

טביב, בן לטלי ואמיר, אמור היה להשתחרר מהשירות הצבאי בחודש הבא. הוא הותיר אחריו גם אח צעיר ממנו, בכיתה ט'.

"אנחנו המומים, המשפחה המומה", אמר הדוד שלו דודי פרץ, "אנחנו מנסים לאסוף את עצמנו ולהבין מה קורה. עומר היה ילד מקסים, מדהים, היה אמור להשתחרר בעוד חודש, לצערנו לא הספיק, הוא היה ילד אהוב, מלח הארץ, קשה לי לדבר עליו בשלון עבר. אחרי השחרור רצה לתרום, זה לא יקרה".

ההרוג מירי נ"ט סמל ראשון עומר טביב. דובר צה"ל
עמד להשתחרר. טביב/דובר צה"ל

הוא למד בבתי הספר התקווה ותיכון מגידו והיה בתנועת הנוער בני עקיבא. ביישוב מגוריו מספרים עליו שהיה מאוד חברותי, פתוח ובעל חוש הומור, ובלט בנוכחותו וברוח ההתנדבות. לדבריהם, הוא היה שנון ומלא בטוב וחבר אמיתי שאפשר היה לסמוך עליו, איש שיחה שידע מתי להיות רציני ומתי להצחיק, ואהב מאוד כדורגל.

ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי ספד לטביב. "יום עצוב מאד. זהו אסון נורא למשפחת טביב, מושב אליקים והמועצה האזורית מגידו", מסר. "עומר טביב האהוב והיקר נפל בשערי עזה מירי של מרצחים ארורים. תוך חמש שנים איבד המושב הנפלא שלושה מבניו ובנותיו. עומר היה נער מקסים חביב ומוכשר ואני משתתף יחד עם כל תושבי המועצה בצער משפחת טביב היקרה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תיעוד הפגיעה בג'יפ

בווידאו: תיעוד רגע הפגיעה הקטלנית של טיל הנ"ט בג'יפ/מתוך טוויטר

הכוח הוצב במקום כדי לאבטח את נתיב העשרה

"סמוך לשעה 11:00 פגע טיל נ"ט בג'יפ", אמר דובר צה"ל הדי זילברמן בשיחה עם כתבים. לדבריו, הכוח הוצב במקום במטרה להגן על יישובי האזור, ולאבטח את השטח שבין הגדר לבין היישוב נתיב העשרה. זילברמן הסביר כי הכוח "נכנס ליישוב, הגיע לשכונת ההרחבה והיה חשוף לטיל הנ"ט בשטחי היישוב. הוא נפגע כחלק ממשימת האבטחה. לאירוע הזה מצטרף ירי פצמ"רים כדי להקשות על מאמצי הפינוי".

בתגובה לפגיעה ברכב, צה"ל תקף עשרות מטרות ברצועה בתוך דקות. בין היעדים היו חוליית חמאס שהתכוננה לשיגור מל"ט נפץ לישראל, משגרי נ"ט, ומשגר שהיה ערוך לירי של עשר רקטות לכיוון אשדוד ואשקלון. במבצע משותף עם שב"כ, חיסלו בכירים בפורום המטה הכללי של חמאס, שהיו מקורבים למנהיג הזרוע הצבאית מוחמד דף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully