וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות משפחות מנסות לברוח מהיישוב שבנגב: "חוטפים טילים כל הזמן"

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 23:51

אין יוצא ואין נכנס לנתיב העשרה, אותו אבטח סמ"ר עומר טביב שעה שתקיפת טיל נ"ט הרגה אותו. עם מטחי רקטות שלא פוסקים ושהות של שעות בתוך המרחבים המוגנים, התושבים מתארים התמודדות שלא זכורה להם מאף סבב קודם. "אחד הימים הכי קשים שידענו"

משפחת שניאור מנתיב העשרה, 26 באפריל, 2021. באדיבות המצולמים
משפחת שניאור בממ"ד בנתיב העשרה, היום/באדיבות המצולמים

שעות בתוך המרחבים המוגנים, אירוע ירי נ"ט שהרג חייל, משפחות שרוצות לצאת מידית מהיישוב אך לא יכולות, ומטחי רקטות שלא פוסקים - נתיב העשרה תחת אש.

משעות הבוקר (רביעי) אין יוצא ואין נכנס ליישוב שבמועצה האזורית חוף אשקלון, אותו אבטח סמ"ר עומר טביב בן ה-21 שעה שמצא את מותו לאחר תקיפת טיל נ"ט. התושבים מסתגרים בבתים ובחדרים הממוגנים, מכולת במקום ספגה פגיעה ישירה, וסגן ראש המועצה גיל טימור אף נפצע קל מרסיס. "אחד הימים הקשים בנתיב העשרה בסבבי הלחימה", אומרים התושבים.

"20 שנה אנחנו חוטפים, מצב בלתי נתפס. 20 שנה לא סופרים אותנו. היום אנחנו בין מבצע למבצע כל הזמן, אבל מתמודדים, בזכות הקהילה. למרות הקושי, כרגע אנחנו מתמודדים עם מספר אירועים ביישוב. אין כניסה ויציאה כרגע מהיישוב ואנחנו חוטפים טילים כל הזמן", מספר איתי לוי תושב היישוב. הוא ממשיך ותוקף את "היעדר המדיניות בין מבצע למבצע, לא סופרים אותנו אלא אם קורה משהו באיזור המרכז".

נפילת רקטה בחממות הצפוניות בנתיב העשרה, 11 במאי 2021. שי מכלוף
נפילת רקטה בחממות ביישוב, היום/שי מכלוף

שייקה הוא חקלאי מוכר ביישוב, בו הוא מתגורר שנים ארוכות. "יום קשה מאוד בנתיב" הוא מציין. "מאז שהתחיל הסבב אנחנו תחת אש, היום זה הגיע לשיא. לא יוצאים מהממ"דים, אנחנו ממשומעים. אין כניסה ואין יציאה מהיישוב. ספגנו מאות מטחים. זה יום קשה מאוד עם תוצאות קשות בנתיב העשרה".

מאז שהתחיל סבב הירי הנוכחי מרצועת עזה, עשרות משפחות הספיקו לצאת מהיישוב, אך משפחות רבות שרוצות גם הן לצאת לא יכולות בשלב זה. "אחד הימים הכי קשים שידענו", אומרת מעיין שניאור תושבת המקום. "הרגשנו כמו ברווזים, לא יוצאים מהבית. כמעט 100 משפחות יצאו מהיישוב. השאר רוצות לצאת אבל לא יכולות, הן מחכות לחלון הזדמנויות כדי לצאת. גם בסבבים הקודמים לא היה דבר כזה", היא מדגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully