וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לארה"ב: אל תתערבו במשבר בירושלים - זה פרס לפורעים

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 9:13

היועץ לביטחון לאומי בן שבת אמר לעמיתו סאליבן כי אם ארה"ב והקהילה הבינלאומית רוצות לסייע להרגעת הרוחות - עליהן להפנות את הלחץ אל הגורמים המסיתים. יועצו של ביידן בביקש כי ישראל "תבצע את הצעדים הנדרשים" כדי לשמור על הרגיעה

בווידאו: עצורים במהומות בעיר העתיקה, שער שכם/צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

ישראל הפצירה הלילה (שני) בארצות הברית שלא להתערב במתיחות בירושלים, משום שזהו "פרס לפורעים" - כך אמר גורם ישראלי בכיר, אחרי שיחה בין היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת לבין היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. על פי הגורם הבכיר, שהיה מעורה בפרטי השיחה שחשפה חילוקי דעות מול ממשל ביידן, בן שבת הבהיר לסאליבן כי ישראל סבורה שעל ארצות הברית ושאר מדינות העולם לא להתערב במשבר בירושלים.

לפי הודעת הבית הלבן, היועץ לביטחון לאומי ביקש מעמיתו הישראלי כי ממשלת ישראל "תבצע את הצעדים הנדרשים" כדי לשמור על הרגיעה במהלך אירועי יום ירושלים שיתרחשו היום. היום צפויה להתקיים ברחובות העיר העתיקה בירושלים צעדת הדגלים שמהווה מוקד מתיחות משמעותי בעל פוטנציאל להסלמה.

מפגינים פלסטינים ברחובות ירושלים, 9 במאי 2021. רויטרס
המתיחות גורמת למשבר עם ממשל ביידן. מפגינים בירושלים, אתמול/רויטרס

בהודעת הבית הלבן נמסר כי סאליבן הביע באוזני בן שבת דאגה רבה לגבי העימותים בירושלים ובמיוחד בהר הבית. הוא הביע גם את דאגתה של ארצות הברית מהפינוי האפשרי של משפחות פלסטיניות בשכונת שייח ג'ראח. סאליבן גינה במהלך השיחה את ירי הרקטות ובלוני התבערה מעזה.

"התערבות בין לאומית היא פרס לפורעים ולשולחיהם שקיוו להפעלת לחץ על ישראל", אמר בן שבת לסאליבן לפי הבכיר הישראלי. הבכיר אמר כי היועץ לביטחון לאומי אמר לעמיתו האמריקני בשיחת הטלפון ביניהם כי ישראל מנהלת את האירועים בירושלים "מתוך עמדה ריבונית, באחריות ובשיקול דעת למרות ההתגרויות". בן שבת אמר לסאליבן שאם ארצות הברית והקהילה הבינלאומית רוצות לסייע להרגעת הרוחות, עליהן להפנות את הלחץ אל הגורמים המסיתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully