וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במו"מ לממשלת אחדות: התקדמות משמעותית במגעים עם רע"ם

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 20:12

לפי הגורמים קיימת נכונות של שני הצדדים להתקדם לעבר ממשלה תוך תמיכה אקטיבית של רע"ם, שיצביעו בעד הממשלה, אך לא יהיו חלק ממנה. מחר מתוכננת פגישה משולשת של בנט, לפיד ועבאס. בתוך כך, צוותי המו"מ של יש עתיד וימינה פגשו את כל המפלגות שאמורות להיות חלק מהממשלה

בווידאו: אלקין והאוזר מגעים לפגישה מו"מ בכפר המכביה/צילום: יותם רונן

גורמים המעורים במו"מ להקמת ממשלת אחדות אומרים היום (ראשון) כי חלה "התקדמות משמעותית" במגעים עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס, וכי יש נכונות של שני הצדדים להתקדם לעבר הבנות להקמת ממשלה בתמיכת רע"ם. יו"ר ימינה נפתלי בנט נפגש היום עם עבאס, ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מקיים איתו קשר רציף, ועבאס מנהל גם מגעים עם אנשי צוותי המו"מ של שניהם.

לפי הגורמים, עבאס הציב שורת דרישות אזרחיות לתמיכתו בממשלה, בדומה לדרישות שהציב במגעים עם הליכוד בשבועות האחרונים כמו תקציבים ותוכניות למלחמה בפשיעה ובבנייה הלא חוקית במגזר הערבי, ופתרונות ליישובים הלא מוכרים בנגב. הגורמים הוסיפו כי ישנה הסכמה כי עבאס ורע"ם יתמכו אקטיבית בהקמת הממשלה ויצביעו בעדה, ולא רק יימנעו, אך רע"ם לא תהיה חלק מהממשלה ורק תתמוך בה מבחוץ. לדברי הגורמים, טרם סוכמו כל הפרטים אך הם הביעו אופטימיות לגבי שיתוף הפעולה.

מחר מתוכננת להתקיים פגישה משולשת של בנט, לפיד ועבאס כדי להתקדם עוד בהבנות ובהסכמות. בנט ולפיד שואפים להדק את המגעים עם עבאס בין היתר בשל החשש שהליכוד יפעיל עליו לחץ לסכל את הקמת הממשלה.

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
מתקדמים לקראת ממשלה בתמיכת רע"ם. לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

הפגישה של בנט ועבאס התקיימה במקביל למרתון פגישות של צוותי המו"מ של יש עתיד וימינה, שנפגשו עם כל הצוותים של חמשת המפלגות הנוספות שאמורות להיות חלק ממשלת בנט-לפיד. במהלך היום הם נפגשו עם צוותי המו"מ של תקווה חדשה, העבודה, מרצ, ישראל ביתנו וכחול לבן, כדי לדון בפרטים של ההסכמים המתגבשים, חלוקת התיקים, קווי יסוד וסוגיות תוכן. הערב צפויה להתקיים פגישה נוספת עם הצוות של מפלגת העבודה.

מו"מ להקמת ממשלה-דני וסלי, נציג יש עתיד, שלום שלמה, נציג ימינה, הלל קוברינסקי, יש עתיד. ללא, אתר רשמי
נציג יש עתיד דני וסלי, נציג ימינה שלום שלמה, ונציג יש עתיד הלל קוברינסקי, היום/אתר רשמי, ללא
מו"מ להקמת ממשלה-אנשי יש עתיד, הלל קוברינסקי,דני וסלי ונעמה שולץ. ללא, אתר רשמי
אנשי יש עתיד הלל קוברינסקי, דני וסלי ונעמה שולץ, היום/אתר רשמי, ללא

לפי גורמים המעורים במו"מ, עדיין ישנם פערים הנוגעים לחלוקת התיקים - אין הסכמות עם העבודה ומרצ, וישנה מחלוקת בתוך גוש הימין על תיק המשפטים, אותו דורשים גם בימינה וגם בתקווה חדשה. עם זאת, בצוותי המו"מ עדיין שואפים להתחיל לחתום על הסכם ראשון עם אחת המפלגות כבר בימים הקרובים, ומקווים שאחרי שייחתם ההסכם הראשון גם שאר המפלגות יצטרפו ויחתמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully