וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות הדעת הסודית שהעביר היועמ"ש לעליון: פינוי בשייח ג'ראח יוביל להסלמה בשטח

מנדלבליט העביר לבית המשפט חוות דעת של ראש המל"ל לפיה כל גורמי הביטחון - צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל - סבורים שקיום הדיון בנושא פינוי התושבים הפלסטינים עלול להבעיר את השטח. מוקדם יותר החליט העליון לדחות את הדיון בנושא שנקבע למחר, ובשלב זה טרם נקבע מועד חדש

בווידאו: המחאה נגד פינוי משפחות פלסטיניות/צילום: מאיה הורודניצ'אנו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר היום (ראשון) לבית המשפט העליון חוות דעת סודית של ראש המל"ל מאיר בן שבת ולפיה כל גורמי הביטחון - צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל - סבורים שקיום הדיון בנושא פינוי התושבים הפלסטינים מבתיהם בשכונת שייח ג'ראח עלול להביא להסלמה בשטח, כך לפי שני מקורות שמעורים בתכני חוות הדעת.

מוקדם יותר היום החליט בית המשפט העליון לדחות את הדיון בנושא שהיה קבוע למחר, ובשלב זה טרם נקבע מועד חדש. מנדלבליט ביקש לדחות את הדיון בעניין פינוי המשפחות בשכונה כדי לבחון את הצטרפותו להליך, והציע "בכל מקרה להמתין עם מתן פסק דין בהליך".

עוד כתב היועמ"ש כי ההליך "מעורר רגישויות גם בהיבטים נוספים", ולכן ביקש להגיש חוות דעת מטעם גורמי המדיניות וגורמי המקצוע הרלוונטיים במדינה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
לפי חוות הדעת שהעביר - קיום הדיון עלול להביא להסלמה בשטח. מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

פינוי המשפחות הפלסטיניות עומד במוקד המחאות היומיות שנערכו בשכונה בשבוע האחרון והידרדרו לעימותים עם שוטרים. מדובר בערעור שהגישו ארבע משפחות המתגוררות בשכונה נגד הפינוי שלהן, וההחלטה בו תשפיע על משפחות נוספות הכוללות מאות נפשות.

המשפחות מתגוררות בשכונה כ-70 שנה, לאחר שברחו ב-1948 מאזורים שונים בתוך הקו הירוק. השטח שבו מתגוררות המשפחות באזור קבר שמעון הצדיק היה בבעלות ועד העדה הספרדית, כמו גם ועד העדה האשכנזית. בשנות ה-50 בנו השלטון הירדני והאו"ם את הבתים בשטח עבור פליטים פלסטינים, והבטיחו להם בעלות תמורת ויתור על תעודת הפליט וכל הזכויות הנכללות מכוחה.

שוטרים ומפגינים במהלך המחאות בשיח ג'ראח, 7 במאי, 2021. פלאש 90, פלאש 90
שוטרים ומפגינים במהלך מחאות בשייח ג'ראח, בשבוע שעבר/פלאש 90, פלאש 90

ב-1967 השטח עבר לשליטה ישראלית, וחוקק חוק המאפשר ליהודים לקבל את הרכוש שנטשו, בעוד פלסטינים אינם יכולים. וחברת "נחלת שמעון", שרכשה מהוועדים את הזכויות על הקרקע, החלה להגיש תביעות פינוי נגד התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully