וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 55 הרוגים ו-150 פצועים בפיגוע בבית ספר לבנות בקאבול

8.5.2021 / 17:05

גורמים במדינה אמרו כי רוב ההרוגים היו תלמידות, אחרי פיצוץ מכונית תופת ומרגמות בשכונה שיעית בעיר. הנשיא האשים את טליבאן, שהגביר את מתקפותיו עם תחילת הנסיגה האמריקנית, אך הארגון מכחיש. במערב גינו: "פגיעה ממוקדת בתלמידות היא מתקפה על עתיד אפגניסטן"

בווידאו: עשרות הרוגים ופצועים בפיגוע בבית ספר בקאבול שבאפגניסטן/צילום: רויטרס

לפחות 55 בני אדם נהרגו היום (שבת) ועוד 150 נפצעו בפיגוע בבית ספר במערב קאבול, בירת אפגניסטן - כך אמרו גורמים רשמיים במדינה. רוב ההרוגים היו תלמידות שיצאו מבית ספר מעורב. המתקפה כללה פיצוץ מכונית תופת בכניסה למוסד החינוכי וירי פצצות מרגמה. דוברת משרד החינוך, נג'יבה אריאן, אמרה כי הלימודים בתיכון מתנהלים בשלוש משמרות, השנייה שבהן מיועדת לתלמידות.

שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית, שהתרחשה באזור שיעי שהותקף פעמים רבות על ידי דאעש בשנים האחרונות. טליבאן, שפתח במתקפה נרחבת בימים האחרונים עם תחילת הנסיגה האמריקנית והכוחות הזרים, הכחיש מעורבות בפיגוע וגינה אותו אך הנשיא אשרף גאני הטיל עליו את האחריות.

הנשיא, ששיחות השלום שמנהל ממשלו עם טליבאן הגיעו למבוי סתום, אמר כי הארגון "הוכיח פעם נוספת שהוא לא מתנער מפתרון המשבר הנוכחי בדרכי שלום ובצורה יסודית, אלא מסבך את המצב". השכונה המתה אדם כחלק מההכנות לקראת עיד אל-פיטר בשבוע הבא, המציין את סוף חודש הרמדאן, וספרי לימוד ותיקים היו פזורים ברחוב המלא בדם.

פצועה מועברת לבית חולים לאחר הפיצוץ בקאבול אפגניסטן 8.5.21. רויטרס
פינוי פצועים מהפיגוע בבית הספר, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז בחודש שעבר על סיום הנוכחות האמריקנית במדינה, אחרי 20 שנה, עד 11 בספטמבר - שני עשורים אחרי מתקפת הטרור הקטלנית שהובילה למלחמה הארוכה בהיסטוריה של ארצות הברית.

תאריך היעד המקורי לנסיגה, שגובש בהסכם בין הממשל של הנשיא הקודם דונלד טראמפ וטליבאן, היה 1 במאי. ביידן החליט לדחות את המועד בשל המצב בשטח, אך סירב להשאיר כוח כלשהו באפגניסטן כפי שהמליצו לו חלק מיועציו. וושינגטון הזהירה את טליבאן מפני תגובה קשה אם יתקוף כוחות אמריקניים תוך כדי הנסיגה.

עוד בוואלה!

לביידן היו רק אפשרויות רעות, וטליבאן בדרך לניצחון בקרב על הנרטיב

לכתבה המלאה
סקרנים בזירת הפיגוע בקאבול, אפגניסטן 8 במאי 201. רויטרס
שרידי מכונית התופת שהתפוצצה מחוץ לבית הספר, היום/רויטרס

הדיפלומט האמריקני הבכיר במדינה, רוס ווילסון, גינה את הפיגוע הקטלני. "עם עשרות נרצחים, המתקפה הבלתי-נסלחת נגד ילדים היא מתקפה על עתידה של אפגניסטן, ואי אפשר לקבל זאת", צייץ. שגרירות האיחוד האירופי במדינה תיארה את הפיגוע כ"מתקפה מחרידה ומעשה טרור מזעזע. פגיעה ממוקדת בתלמידות בבית ספר לבנות היא מתקפה על עתיד אפגניסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully