וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: ישראל זקוקה לאחדות, מאמין בכוונות הטובות של שותפי העתידיים

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 21:14

יו"ר יש עתיד מסר הצהרה לאחר שקיבל את המנדט למלאכת הרכבת הממשלה, ודן במאמצים להקמת ממשלת אחדות. "ההצעה שלי לבנט לא השתנתה, צוותי המו"מ עובדים כעת על הקמת ממשלה", אמר. על יו"ר ימינה אמר לפיד כי "אני ונפתלי היינו ביחד בקואליציה, באופוזיציה, הוא לא רימה אותי"

הנשיא ריבלין: "מעניק את המנדט לח"כ יאיר לפיד"/צילום: לע"מ

יממה לאחר שקיבל את המנדט למלאכת הרכבת הממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת ודן במאמצים להקמת ממשלת אחדות. "ישראל היא מדינה פצועה, היא זקוקה לשקט, לאחדות, מוכרחה וחייבת ממשלה מתפקדת", אמר.

"נשיא המדינה נתן לי אתמול את המנדט לנסות להקים ממשלה בישראל", אמר יו"ר יש עתיד בפתח דבריו. "אמרתי לכבוד הנשיא: 'ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה - היא מטרה'. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. וכמו כדי להוכיח את זה, מיד עלה לשידור ראש הממשלה נתניהו. שוב משמיץ, שוב משסע. תוקף הכי נמוך שאפשר. את נפתלי, את גדעון, את השמאל אותי. סגנון שמבייש את התפקיד ואת האדם. בדיוק את זה אנחנו רוצים לשנות. כעסנו מספיק, שנאנו מספיק, רבנו מספיק".

עוד אמר לפיד כי "ישראל עייפה ממריבות. עם ישראל מסתכל על הפוליטיקאים שלו ושואל את עצמו - מתי הם כבר יפסיקו לריב וילכו לעבוד בשבילנו? והתשובה שלי היא - עכשיו. עכשיו צריך ממשלת אחדות. כי אנחנו פה יחד. יש לנו גורל אחד ואנחנו לא שונאים אחד את השני. לא על הכל מסכימים, אבל אלה הן מחלוקות לשם שמיים ולכן סופן להתקיים".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד - מסיבת עיתונאים, 6 במאי 2021. אבשלום ששוני / פלאש 90, פלאש 90
נשא דברים לראשונה מאז שהוטלה עליו הרכבת הממשלה. לפיד בהצהרה, הערב/פלאש 90, אבשלום ששוני / פלאש 90

על הממשלה המורכבת שהוא מנסה להקים, אמר לפיד כי "תהיה לה מטרה פשוטה: להוציא אותנו מהמשבר. ממשבר הקורונה, מהמשבר הכלכלי, מהמשבר הפוליטי, בעיקר מהמשבר בתוכנו, בתוך עם ישראל. אנחנו לא נצליח לפתור אף אחת מהבעיות שלנו אם נמשיך לריב. הסכסוכים הפנימיים מחלישים אותנו. הם עוצרים אותנו ומקשים עלינו להתמודד עם האתגרים הביטחוניים, לקדם את הכלכלה והחינוך".

לפיד התייחס לדברים שאמר אתמול יו"ר ימינה נפתלי בנט, שציין כי ממשלת אחדות תמנע בחירות חמישיות, והוסיף כי "זה רק חלק מהעניין. המטרה העיקרית שלה, האתגר העיקרי שלה, יהיה להתחיל פה משהו אחר, נקי, הגון, מתפקד. אנחנו מנסים ליצור פה ברית ישראלית של אנשים הגונים, שהם גם פטריוטים. אני מאמין בכוונות הטובות של שותפי העתידיים - בנפתלי ובני, גדעון ומרב, איווט וניצן".

יו״ר "יש עתיד" ח״כ יאיר לפיד נועד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, 5 במאי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל עייפה ממריבות". לפיד לצד הנשיא ראובן ריבלין, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במהלך ההצהרה, לפיד נשאל אם היא כונסה מאחר וקיים חשש כי יו"ר ימינה נפתלי בנט לא יצטרף לממשלת האחדות. "מסיבת העיתונאים נקבעה אתמול כשהנשיא הטיל עלי את המנדט (ולא בשביל לתת לגיטימציה לבנט, ט"ש). זו לא פשרה, זו לא ברירה, זו משימה קדושה לייצר ממשלת אחדות ישראלית. אני בטוח שכולם יתכנסו למטרה. לא יודע לחזות קדימה איך יתנהג כל ח"כ, אבל בסך הכל האירוע בשליטה", השיב.

לדברי יו"ר יש עתיד, האתגרים המיידים שיעמדו לעיני ממשלת האחדות, אם תוקם, לא יהיו מדיניים, "אלא הכלכלה, היציאה מהקורונה ושיקום השיח הישראלי בחברה הישראלית". לפיד הוסיף כי "אנחנו רוצים לעבוד עם נציגי הציבור הערבים. זה לא ימין ושמאל - זה מדינה תקינה וממשלה תקינה. לא מחפשים מריבות אלא ללכת לעבוד. זו לא ממשלה שנקבל בה את כל חלומותינו".

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 5 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אני ונפתלי היינו ביחד בקואליציה, באופוזיציה, הוא לא רימה אותי". בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

בתשובה לשאלת וואלה! אם ההצעה לבנט עומדת בעינה, גם כשהוא עומד על 6 מנדטים ולא 7, ואם יש היתכנות לתרחיש של ממשלה אחרת בגוש המרכז-שמאל בלי יו"ר ימינה, השיב לפיד: "מה שהצעתי לפני קבלת המנדט זה מה שהצעתי אחרי קבלת המנדט. זו ההצעה היחידה על השולחן. אני ונפתלי היינו ביחד בקואליציה, באופוזיציה, הוא לא רימה אותי. יש על השולחן ממשלה אחת ותרחיש אחד - ממשלת אחדות ישראלית. צוותי המו"מ יושבים כעת ועובדים על הקמת ממשלה".

על אפשרות לשיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות, יו"ר יש עתיד אמר כי הוא מתנגד לפסילות. "זה דבר גרוע. ננהג בהגינות ברורה גם עם מי שלא יישב בממשלה, זה כולל את הנציגים החרדים", אמר. "כרגע ברורה מפת המפלגות שמקימות את ממשלת האחדות ומה שיהיה בהמשך יהיה בהמשך".

דרעי: אם נגזר עלינו ללכת לאופוזיציה - נלך בגבורה

עוד לפני ההצהרה של לפיד, גם ראשי המפלגות החרדיות מסרו הצהרה משותפת לתקשורת, בה טענו כי לא ייקחו חלק במגעים להקמת ממשלה עם מפלגות השמאל. "עשינו כל מאמץ, לא חיפשנו כיסאות או תפקידים", אמר בפתח דבריו יו"ר ש"ס אריה דרעי על ניסיונותיו להקים ממשלה. "המנדט עבר ללפיד, יש משא ומתן ימינה היא חלק מהמשא ומתן הזה, כדי להקים ממשלה שרוב חבריה הם שמאל. זאת ממשלת שמאל, גם אם בראש יעמוד בנט".

אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני,  6 במאי 2021. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
"לא ננהל איתם מו"מ". ראשי המפלגות החרדיות, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

יו"ר ש"ס הוסיף כי מפלגתו לא חוששת לשבת באופוזיציה. "שלא יהיה חכמולוג שיגיד שלא אמרנו שלא נשב בממשלת שמאל, יהדות התורה וש"ס לא נשב בממשלת שמאל, לא ננהל איתם מו"מ, ואם נגזר עלינו ללכת לאופוזיציה נלך לשם בעוז ובגבורה", אמר דרעי.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, פנה בדבריו לבנט ולח"כ איילת שקד: "אנחנו היינו שותפים הרבה שנים, הלכנו יחד, פעלנו יחד. כנראה יש משהו יותר חשוב מארץ ישראל, והסתרתם את זה. שנאה בין בנט לביבי, בין גדעון סער לביבי. זה יותר חשוב מהכל. תגידו את האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully