וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רט"ג למשרד המשפטים: יש לאפשר רחצה נפרדת לגברים ונשים באתרינו

5.5.2021 / 19:01

הרשות העבירה חוות דעת, לפיה "קביעת שעות רחצה נפרדת בצורה מידתית אינה פוגעת בעיקרון השוויון". בשנה שעברה נערך פיילוט של הפרדה ברחצה, אך משרד המשפטים הקפיא את המהלך לצורך בדיקת ההיבטים המשפטיים. שדולת הנשים: "המנכ"ל פועל במרץ להפרדה בין בנות ובני האדם"

נחל רחף תחתון/צילום: ג'אמיל אלאטרש, רשות הטבע והגנים

ברשות הטבע והגנים (רט"ג) עומדים על כך שיש לאפשר רחצה נפרדת לגברים ולנשים באתרי הרשות. היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד אופיר בר-טל, העביר חוות דעת למשרד המשפטים לפיה "קביעת שעות לרחצה נפרדת בצורה מידתית וסבירה, תוך מזעור הפגיעה בציבור שאינו מעוניין בה למינימום, אינה מהווה פגיעה בעיקרון השוויון. משכך, אינה מצריכה הסמכה חוקית מפורשת להפרדה זו בחקיקה ראשית".

משדולת הנשים נמסר כי "מנכ"ל הרשות שאול גולדשטיין מועל במהות תפקידו: במקום לדאוג לחיבור בין האדם לטבע, הוא פועל במרץ להפרדה בין בנות האדם ובני האדם בטבע. מאז קום המדינה חיו יחד ללא הפרדה מגדרית בחיק הטבע גם החיות וגם בני האדם - והשדולה תמשיך לפעול בכל הכוח כדי לדאוג שכך יימשך. מדובר במשאב ציבורי השייך לכלל האוכלוסייה וצריך להכיל את כולם וכולן באותו הזמן".

בספטמבר בשנה שעברה ביקשה רט"ג לערוך פיילוט של רחצה נפרדת לגברים ולנשים בשמורת טבע עיינות צוקים (עין פשחה). ברשות ציינו כי יזמו את המהלך עקב "פניות של מבקרים רבים שביקשו לקיים גם רחצה נפרדת בשמורה הממוקמת בצפון ים המלח - תוך פגיעה מינמלית בכלל הציבור". פיילוט זה הוקפא לבקשת משרד המשפטים שביקש כי ייבחנו מכלול ההיבטים המשפטיים הכרוכים במהלך.

עינות צוקים. דורון ניסים
"רחצה נפרדת בשעות מועטות אינה הפליה האסורה בחוק". עיינות צוקים/דורון ניסים

בחוות הדעת המשפטית שהגישה רט"ג צוין כי "בקיום שעות לרחצה נפרדת במקומות בהן אי־מתן אפשרות זו באתרים ציבוריים מונעת בפועל את כניסתו של ציבור גדול, אין מדובר בהפליה האסורה בחוק". עם זאת, נמסר כי הרשות תבחן גם קידום חקיקה בסוגיה זו, כפי שביקש משרד המשפטים.

עוד נמסר כי "מדובר בפעילות שרק אם תתקיים בהפרדה - תאפשר לציבור הנמנע מרחצה שאינה נפרדת ליהנות ממשאבי הטבע הציבוריים הללו". הרט"ג הוסיפה כי עיקרון הפגיעה המידתית נשמר כיוון ש"מדובר בשעות מועטות באופן משמעותי ומובהק ביחס לשעות הפעילות הרגילות של אתרי הרשות". עוד נמסר שקיימת אלטרנטיבה של בריכות סמוכות באתר עצמו - "כך נשמרים צרכי הציבור שאינו מעוניין בהפרדה והוא נותר כמעט ללא פגיעה".

עוד בוואלה!

רשות הטבע והגנים תקיים רחצה נפרדת לגברים ונשים

לכתבה המלאה
הפארק הלאומי בעפולה במהלך הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ 14 באוגוסט 2019. שלומי גבאי
ישיבה נפרדת בהופעה בפארק העירוני בעפולה/שלומי גבאי

זו אינה הפעם הראשונה בה מתקיימת הפרדה מגדרית במרחב הציבורי: באוגוסט 2019 אישר בית המשפט המחוזי בנצרת את קיום הופעתו של הזמר החסידי מוטי שטיינמץ בפארק העירוני בעפולה, כשהקהל צופה בה בישיבה נפרדת.

שדולת הנשים הגישה ערעור לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי, שהפך את החלטת המחוזי והורה על ביטול ההפרדה המגדרית. שופטי העליון מסרו את החלטתם בעיצומה של ההופעה שהתקיימה עד סופה בישיבה נפרדת.

מארגון בצלמו נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת רשות הטבע והגנים שגם לציבור הדתי והחרדי יש זכויות אדם. אנחנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לאשר זאת באופן מיידי כדי שעוד הקיץ יוכל הציבור הדתי ליהנות מפירות החלטה זו. ככל שהוא מסרב אנחנו דורשים מנציגי הציבור הדתי והחרדי להעביר זאת בחקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully