וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה מול אחד: משפחה של מאושפז תועדה תוקפת מאבטח בביה"ח לגליל

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 15:03

לפי בית החולים, אחד מהתוקפים הגיע לבקר את המאושפז, ודרש בצעקות שרופא יבדוק אותו. בסרטון שהופץ נראים קרובי משפחתו מצטרפים אליו, מפילים את המאבטח לרצפה ומכים אותו באגרופים ובעיטות. בן 18 נעצר. "האירוע נמשך בקושי דקה, אבל נראה לי כמו נצח", סיפר המאבטח

בווידאו: תיעוד תקיפת אנשי צוות במרכז הרפואי לגליל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

קרובי משפחה של אחד המאושפזים בבית החולים לגליל בנהריה תקפו שלשום מאבטח מחוץ לחדרי המטופלים. בתיעוד ממסדרון בית החולים, נראים כעשרה גברים מפילים את המאבטח לרצפה ומכים אותו באגרופים ובעיטות, שכוונו גם כלפי מאבטח נוסף וכן כלפי מי שניסו לעצור את האלימות. נער בן 18, תושב עכו, נעצר בחשד לתקיפה.

לפי בית החולים, האירוע החל כשאחד מהתוקפים הגיע לביקור, ודרש בצעקות שרופא יבדוק את קרוב משפחתו. "במשמרת הלילה קיבלתי קריאת מצוקה מאזור המיון", שחזר המאבטח. "כשהגעתי לשם ראיתי בני משפחה שמנסים לתקוף צוות מטפל, בעיקר אחים ואחיות. הדבר הראשון שעלה לי בראש היה להרגיע את האירוע ולהנמיך להבות. פתאום הגיע מאחורי מישהו שחבט בראשי, עיקם את צווארי והפיל אותי לרצפה".

תיעוד תקיפת מאבטח במרכז הרפואי לגליל. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"גם כששכבתי על הרצפה לא עזבו אותי"/אתר רשמי, מערכת וואלה!

לדבריו, "גם כששכבתי על הרצפה, הוא לא עזב אותי ובעט בי, יחד עם בני משפחה נוספים. ניסיתי להתאפס על עצמי ונעמדתי על הרגליים, ואז קיבלתי אגרוף בפנים מאחד מבני המשפחה. בשלב זה החל לרדת לי דם מהשפה ומהאף. אני זוכר שהדבר שהיה לי הכי חשוב זה לסיים את האירוע, כלומר להוציא אותם מחוץ למיון כדי לאפשר המשך פעילות תקינה של המיון, מבלי שיהיו פגיעות נוספות בנפש. בסופו של דבר, הצלחנו בכך. האירוע נמשך בקושי דקה, אבל נראה לי כמו נצח".

המאבטח נזקק לטיפול רפואי בעקבות התקיפה. "מאז המקרה אני לא מסוגל לתפקד ולא מצליח לישון, גם בגלל הכאבים הפיזיים וגם ברמה הנפשית. כל הזמן אני מריץ בראש את האירועים שהיו", סיפר. "למזלי, זה לא נגמר יותר גרוע".

מנהל בית החולים, פרופ' מסעד ברהום, זעם על התקרית. "היינו עדים שוב לאירוע חמור ביותר של תקיפת אנשי צוות בחדר המיון. מדובר באלימות חסרת גבולות שחצתה כל קו אדום והובילה לנפגעים בגוף ובנפש. לצערי אין מדובר באירוע בודד. אנחנו בעידן של מגיפות. אני מתנצל שאני משתמש במילה מגיפה, אבל האלימות כלפי הצוותים הרפואיים בישראל עברה לרמה של מגיפה", אמר. "אני מקווה שהלקח ילמד ושתהיה תגובה ממלכתית ברורה ונוקשה".

"סברו שאבא הולך למות"

בית משפט השלום בקריות האריך עד מחר את מעצרו של החשוד בתקיפה, מוחמד ג'ארחי. סנגורו, עו"ד שאדי דבאח, לא הכחיש את מעורבתו וציין בפני השופט בן ציון ברגר כי הוא "מבין את חומרת המעשים", אך הוסיף כי "ביצע את המעשים כאשר היה בסערת רגשות. לכאורה נראה שאותו אח שנכח בחדר שהיה בו אביו מאושפז לא קיים את הנחיית הרופא שהיה שם, ובמצב דברים זה, דודו של החשוד התריע בפני האח שמצבו של האב נראה לא טוב. גם הצבע של גופו השתנה והם סברו שאבא הולך למות".

לדבריו, "על רקע דברים אלה התערבות אנשי הבטחון בבית החולים וכל האירוע התפתח". הוא מסר כי הצעיר "מתנצל על מה שהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully