וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר בציונות הדתית: תומך בממשלת בנט-לפיד שתמנע בחירות חמישיות

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 9:47

הרב אליקים לבנון אמר כי אינו שולל ממשלת מתנגדי נתניהו שנשענת על רע"ם. הוא קרא לנתניהו לפנות את מקומו לאחד מאנשי הליכוד: "ברגע שזה יקרה - יש ממשלה רחבה". בכירים ביהדות התורה התנגדו בתוקף: בנט ושקד מובילים את ישראל לתהום, יש גבולות שלא חוצים

בווידאו: לפיד סמוטריץ' וסער על המגעים להקמת ממשלה/צילום: ערוץ הכנסת

הרב אליקים לבנון, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, אמר הבוקר (שלישי) כי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעזוב את תפקידו כדי לאפשר הקמת ממשלת ימין רחבה. פחות מיממה לסוף המנדט של נתניהו, לבנון הוסיף כי הוא לא שולל תמיכה בממשלת בנט-לפיד בתמיכת יו"ר רע"ם מנסור עבאס כדי למנוע בחירות חמישיות.

"אני לא שולל שום אופציה, אבל הנכונה והטובה ביותר היא שנתניהו, שהיה ראש ממשלה טוב ועיקר עיסוקו והצלחתו בקשרי חוץ, יקבל על עצמו להיות שר חוץ ויפנה את מקומו לאחד מאנשי הליכוד", הצהיר הרב לבנון בריאיון לתכנית "שמונה אפס אפס" ברדיו קול ברמה. "ברגע שזה יקרה - ממילא יש ממשלה רחבה".

הרב אליקים לבנון במסיבת עיתונאים על המאבק נגד פינוי עמונה, 24 בינואר 2017. TPS הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
"לא שולל שום אופציה". הרב לבנון/מערכת וואלה! NEWS, TPS הלל מאיר

הרב לבנון התייחס גם לאפשרות של הקמת ממשלה יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, מפלגות השמאל והימנעות או תמיכה של עבאס, ואמר כי הוא לא שולל אותה "בתור הוראת שעה", זאת כדי "למנוע בחירות חמישיות".

הרב הסביר כי "לפעמים כורתים איבר בגופו של אדם כדי להציל את כל הגוף, בנסיבות האלה, בהחלט יש מקום". הרב נשאל על כך שמפלגת רע"ם תמכה במחבלים משוחררים, והשיב כי הקמת ממשלה איתה "זה הדבר הגרוע ביותר", אך לא דחה את האפשרות על הסף כדי למנוע בחירות חמישיות.

במקביל, בכירים ביהדות התורה תקפו את יו"ר ימינה נפתלי בנט וח"כ איילת שקד. "הם מובילים את ישראל לתהום. העברת תיק האוצר לליברמן היא פשע שנאה ועוול מוסרי, שאין לו סליחה", טענו. "ראוי שבנט ייראה כמה לפיד, 'החליפי' המיועד שלו, מנסה להסיר מעצמו את קלון העבר, ויבין שיש גבולות שלא חוצים. הצעד שמובילים בנט ושקד הוא צלם בהיכל שמשמעותו הרס המסורת ופגיעה אנושה בדת ישראל. זוהי אזעקת אמת לימין ולציבור הדתי, מר בנט מבצע התנתקות 2 בישראל".

יו"ר ימינה, נתפלי בנט בפתח ישיבת מפלגתו בכנסת 3 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
תמיכה מהרב. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול נתניהו אמר כי הציע לבנט לכהן ראשון כראש ממשלה ברוטציה ותפקידים בכירים נוספים, כפי שפורסם בוואלה!. בנט השיב לו במתקפה בישיבת הסיעה של ימינה, טען כי ביקש מנתניהו שיצליח להרכיב ממשלה ולא לעמוד בראשה, ושראש הממשלה מפנה את האש למפלגתו על אף שאינה המכשול להקמת ממשלת ימין.

"שמעתי את ההצעה של נתניהו, היא לא מובנת", אמר. "לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה, אלא ממשלה - וזה לצערי אין לו כי סמוטריץ' שרף את הגשרים לממשלת ימין. זה לא עניין שיציעו לי עוד משהו, לא צריך לשכנע אותי בעוד תופינים, תביא ממשלה, אנחנו מוכנים לעזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully