וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 27 שנות נישואין: ביל גייטס ואשתו מלינדה מתגרשים

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 8:31

מייסד מייקרוסופט ואשתו הודיעו בציוץ בטוויטר כי קיבלו את ההחלטה במשותף. "לאחר מחשבה רבה ועבודה על מערכת היחסים שלנו, החלטנו לסיים את הנישואים", כתבו. השניים ציינו כי ימשיכו לעבוד יחד במסגרת הקרן שפתחו, העשירה בעולם

ביל ומלינדה גייטס, 10 ביולי, 2014. רויטרס
ימשיכו לעבוד ביחד. ביל ומלינדה גייטס/רויטרס

ביל ומלינדה גייטס הודיעו אמש (שני) כי הם מתגרשים לאחר 27 שנות נישואים. בציוץ שפרסם בשמו ובשם אשתו, הסביר כי הם הגיעו למסקנה שהם "לא מאמינים שיוכלו לצמוח יחד". בשלב זה, אין פרטים בנוגע לחלוקת הכספים ביניהם.

"לאחר מחשבות רבות והמון עבודה על מערכת היחסים, החלטנו לסיים את הנישואים שלנו", נכתב. "ב-27 השנים האחרונות גידלנו ביחד שלושה ילדים מדהימים וייסדנו קרן שעובדת בכל העולם כדי לאפשר לאנשים לנהל חיים בריאים. אנחנו ממשיכים להאמין במשימה שלנו, ונמשיך לעבוד ביחד בקרן, אך אנחנו לא חושבים שנוכל להמשיך לצמוח עוד בתור זוג בשלב זה של החיים".

"אנחנו מבקשים מרחב ופרטיות למשפחתנו כשאנחנו מתחילים את דרכנו החדשה", הוסיפו.

ביל ומלינדה גייטס במהלך המשחקים האולימפיים בביג'ינג, 10.08.08. רויטרס
"מבקשים מרחב ופרטיות". ביל ומלינדה גייטס, 2008/רויטרס

השניים הכירו בשנות ה-80, כשמלינדה הצטרפה לחברת מיקרוסופט של ביל. הם נפגשו בארוחת ערב של עובדי החברה. "לקח לו לא מעט חודשים עד שהוא הציע לי לצאת", אמרה, וב-1994 הזוג התחתן בהוואי.

בשנת 2000 הם ייסדו את קרן ביל ומלינדה גייטס, העשירה ביותר בעולם, והוציאו מיליארדי דולרים במלחמה במחלות זיהומיות ובעידוד חיסונים בקרב ילדים והיא ללא כוונות רווח.

בשלב מסוים, החליטו בני הזוג להשקיע בקרן את הכסף מהמניות של מיקרוסופט בסך 20 מיליארד דולר, כדי "להגדיל את מחויבותם לפילנתרופיה", כתב גייטס בפוסט בבלוג משנת 2019. כיום, הקרן מחזיקה בנכסים של יותר מ-51 מיליארד דולר.

בשנת 2015 השניים החלו לעסוק בתחומים בהם התעניינו. ביל גייטס הקים את Breakthrough Energy, יוזמה להאטת שינויי האקלים, ומלינדה גייטס הקימה את Pivotal Ventures, חברה שמבצעת השקעות המעודדות שוויון.

"במקרה של מלינדה, מדובר בפרטנר שווה באמת", אמר גייטס בסרט התיעודי "בתוך המוח של ביל". "היא דומה לי בכך שהיא אופטימית והיא מתעניינת במדע, אבל היא טובה יותר עם אנשים".

ביל ומלינדה גייטס, 21 באפריל, 2017. רויטרס
מבקשים פרטיות. ביל ומלינדה גייטס/רויטרס

את חברת מיקרוסופט הקים ביחד עם חברו פול אלן בשנת 1975. הוא החזיק ב-49% מהחברה בהנפקה הציבורית הראשונית שלה בשנת 1986, מה שהעלה את הונו משמעותית. עם הצמיחה של מייקרוסופט, הוא הפך במהרה לאדם העשיר בעולם.

גייטס, שהפך את החברה לאחת מחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם, פרש מהדירקטוריון במרץ 2020 כדי להתמקד בפילנתרופיה. לפי פורבס, הוא האדם הרביעי העשיר בעולם, ושוויו מוערך בכ-124 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully