וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח מאחורי הפריצה לטוויטר של אובמה, ביידן וביל גייטס: בן 17 מארה"ב

גרהם קלארק מהעיר טמפה הואשם שפרץ לחשבונות של דמויות ציבוריות, סלבריטאים וחברות גדולות, ואף בהונאה בסך 100 אלף דולר. הוגשו נגדו 30 אישומים שונים, כמו גם נגד שני צעירים נוספים - בן 19 מבריטניה ובן 22 מארה"ב. התובע: "הפריצה בוצעה כאן, בחצר האחורית שלנו"

רויטרס

נער מהעיר טמפה שבמדינת פלורידה בארצות הברית הואשם היום (שישי) שעמד מאחורי פריצת הענק בטוויטר לחשבונותיהם של דמויות ציבוריות בכירות, סלבריטאים וחברות גדולות. על פי הרשויות במחוז הילסבורו, הנאשם הוא גרהם קלארק בן ה-17, שנעצר במהלך הלילה בגין "הונאה ברחבי ארצות הברית" ברשת החברתית לפני כשבועיים. שני צעירים נוספים, מבריטניה וארצות הברית, הואשמו גם הם בפריצות.

לקלארק יוחסו כ-30 אישומים, בהם 19 סעיפי הונאה שונים, עשרה סעיפים של שימוש במרמה במידע אישי, וסעיף של גישה למחשב או למכשיר אלקטרוני ללא סמכות. תובע מחוז הילסבורו, אנדרו וורן, הודה כי "הפריצה התבצעה בחצר האחורית שלנו".

שני הצעירים האחרים שהואשמו בסיוע לקלארק הם מייסון שפרד מבריטניה, בן 19, הואשם ונימה פאזלי, בן 22 מאורלנדו שבפלורידה. שפרד הואשם בסעיפי הונאה ברשת והלבנת כספים, בעוד פאזלי הואשם בסיוע והדחה לעבירות.

גרהאם קלארק בן ה-17 שמואשם בפריצת הענק לטוויטר בצילום כליאתו בבית הסוהר בהילסבורו, פלורידה, ארצות הברית. 31 ביולי 2020. רויטרס
"המוח" מאחורי פריצת הענק בטוויטר. גרהם קלארק בן ה-17/רויטרס

על פי התביעה, קלארק "גנב את זהותם של אישים בולטים ופרסם בשמם הודעות המפנות את הקורבנות לשלוח כסף וירטואלי במטבע ביטקוין". במהלך החקירה התברר כי ההחשבון אליו נשלח הכסף קשור קלארק. על פי תובע המחוז, בעקבות הפריצה הועברו לידי הנאשם יותר ממאה אלף דולרים בתוך יום אחד בלבד. עוד נמסר מהתביעה כי "משום שביטקוין הוא מטבע מוצפן, קשה לעקוב אחריו או לקבלו בחזרה במקרים של הונאה".

החשבונות שנפרצו כללו את אלה של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, אנשי העסקים ביל גייטס ואילון מאסק, המוזיקאי קניה ווסט ורעייתו קים קרדשיאן ואף חברות הענק "אפל" ו"אובר". בציוצים בשמם, הוצע לעוקבים לשלוח כספים במטבע ביטקוין, ובתמורה הם יקבלו שווי כפול.

פרקליט מחוז הילסבורו אנדרו וורן, נואם בעיר טמפה, ארצות הברית. 15 ביוני 2020. AP
"ההונאה המסיבית תוכננה בחצר האחורית שלנו". תובע המחוז, וורן/AP

"פשעים אלה בוצעו בשמות של אנשים מפורסמים וסלבריטאים - אך הם לא הקורבנות העיקריים כאן", אמר התובע וורן בהצהרה. "מטרת ההונאה הייתה לגנוב כסף מאנשים פשוטים ברחבי ארצות הברית. ההונאה המסיבית הזו תוכננה ממש כאן בחצר האחורית שלנו - ואנחנו לא מוכנים לקבל את זה".

על פי התביעה, ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני גילו כי קלארק הוא זה שעומד מאחורי הפריצה בטוויטר בתום חקירה מורכבת בפריסה רחבה. "אני רוצה לברך את השותפים שלנו לאכיפת החוק", אמר וורן. "הם פעלו במהירות כדי לחקור ולזהות את מבצע ההונאה הנרחבת והמתוחכמת". וורן הוסיף כי קלארק יישפט במחוז הילסבורו, מכיוון ש"הנאשם גר בטמפה והוא ביצע הפשע כאן".

פריצה לחשבון הטוויטר של המועמד לנשיאות ג'ו ביידן. 16 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
קלארק פרץ לחשבונות של דמויות ציבוריות בכירות. הציוץ מחשבונו של ג'ו ביידן/צילום מסך, ללא

בעקבות הפריצה לפני כשבועיים, טוויטר השעתה באופן זמני את החשבונות שנפרצו, כמו גם חשבונות מאומתים נוספים על מנת למנוע מקרים חוזרים. בהודעה שפרסמה החברה, אמרה כי היא תחזיר את הגישה למשתמשים רק כשתהיה וודאות כי ניתן לעשות זאת באופן מאובטח.

באותו היום, הוסיפה החברה כי בתום חקירה ראשונית, עולה כי ההאקרים הצליחו לחדור "למערכות ולכלים פנימיים דרך כמה עובדים בחברה, כחלק מתקיפה מתואמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully